Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:02:08 GMT

وضع نگران‌کننده‌ شیوع کرونا در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۱۲۶۹

وضع نگران‌کننده‌ شیوع کرونا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در وضع قرمز کرونایی قرار داریم و تمامی محدودیت‌هایی که برای رنگ‌بندی‌ها بر اساس پروتکل‌ها در نظر گرفته شده، لازم الاجراست و باید با جدیت اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های متولی امر در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان باید به صورت جدی پای کار باشند و براساس پروتکل‌های ابلاغی، نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنند؛ هرگونه کوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیر خاطی مواخذه خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: گروه‌های نظارتی با اولویت واحدهای صنفی و واحدهای بزرگ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.

آشناگر گفت: در حال حاضر میزان بستری کرونا در کل استان بالغ بر ۶۸۵ نفر است.

وی بیان کرد: سمنان، استانی است که حرکت رو به افزایش تعداد بیماران کرونایی در آن نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اما در مجموع وضع نگران کننده‌ای داریم.

استاندار سمنان اظهار کرد: طبق گزارش‌ها استان سمنان‌ جزو چهار استان کشور است که روند ابتلا و افزایش بیماری در آن به صورت سینوسی در حال حرکت بوده و با فراز و فرودهایی همراه است.

آشناگر بیان کرد: در حال حاضر دو شهرستان آرادان و میامی در وضع رنگ‌بندی زرد، شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دارند.

وی عنوان کرد: روند و میزان واکسیناسیون گروه‌های هدف مختلف در استان سمنان به نسبت ‌میزان واکسن‌هایی که در اختیار استان قرار گرفته،‌ بسیار خوب است که‌ امیدواریم‌ دریافت و تخصیص واکسن‌ها افزایش یابد.

استاندار سمنان گفت: با وجود تعداد رو به رشد مبتلایان، میزان فوتی‌ها به نسبت سرایت بیماری و بستری در استان کم بوده و میزان ترخیص و بهبودی بیماران بالاست که‌ این مهم نشان از خدمات‌دهی خوب در مراکز درمانی استان دارد.

آشناگر افزود: فرمانداران با رویکرد توجه به اقدامات انگیزشی، گسترش واحدهای بهداشتی و درمانی، برگزاری جلسات، ایجاد محدودیت‌ها، واکسیناسیون و سایر موارد، دیدگاه‌های خود را برای جمع‌بندی و ارسال به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کنند.

وی بیان کرد: حفظ سلامت و جان عزاداران ‌حسینی در ایام‌ ماه‌ محرم و در برگزاری ‌مراسم و تجمع‌ها در برابر ابتلا به بیماری کرونا، امری ضروری و دارای اولویت است.

استاندار سمنان گفت: در آستانه ماه محرم هستیم و به دلیل تجمعات و مراسم متعدد، باید همکاری‌های لازم با هیأت‌های مذهبی تقویت شود تا شاهد کمترین ‌میزان ‌آلودگی به ویروس کرونا بین عزاداران حسینی باشیم.

آشناگر اظهار کرد: ما امروز یکی از مدیران خوب و خدمتگزار خود، حجت‌الاسلام توکلیان، مدیرکل صدا و سیمای‌ مرکز سمنان را در استان به واسطه ابتلا به بیماری کرونا از دست دادیم که این‌ مهم نشان از این دارد که همگان در این مسیر در حال جانفشانی هستند و باید بیش از پیش به بحث رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی توجه داشت.

وی با بیان اینکه شیب صعودی ابتلا به بیماری که در استان شکل گرفته ‌ممکن است در برخی نقاط استان تُندتر شود، تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها بررسی کنند تا در نقاطی که نیاز است، آمادگی لازم برای خدمات‌دهی پزشکی به موقع و فوری وجود داشته باشد.

استاندار سمنان گفت: تقاضا داریم مردم رعایت‌ پروتکل‌ها،‌ فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به ملزومات بهداشتی را در راستای مراقب از سلامت خود و خانواده‌های خود در ماه‌ محرم مَد نظر قرار دهند.

آشناگر عنوان کرد: حفظ جان عزاداران حسینی از اولویت‌ها است و فرمانداران به عنوان مسؤولان امر باید در این خصوص به خوبی ورود کنند.

وی افزود: فرمانداران در زمینه هماهنگی برای‌ مراسم ماه‌ محرم و عزاداری ورود جدی داشته باشند و ضمن ‌نشست با هیأت‌های مذهبی و برگزاری شورای اجتماعی و تأمین، با توجه به ابلاغ دستورالعملی که برای این ایام آماده شده، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

استاندار سمنان گفت: معاونت ‌سیاسی استانداری همراه با سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های متولی امر، هماهنگی‌های لارم را با هیأت‌های مذهبی در خصوص رعایت هرچه بهتر پروتکل‌های‌ بهداشتی در برنامه‌های ‌ماه محرم انجام‌دهند.

کادر درمان فرسوده شده است

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: هر چند گزارش‌ها و آمارهای ارائه شده حاکی از وقفه‌ای در روند ابتلای به بیماری در استان دارد، اما معتقدیم ما در استان همچنان در محور صعودی ابتلا به بیماری کرونا و سرایت آن هستیم.

وی گفت: در حال حاضر ما در استان به نقطه اطمینان نرسیده‌ایم و روزانه بیش از ۲۰۰ مورد مثبت کرونا به صورت سرپایی شناسایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۷ بیمار با تست کرونا مثبت به صورت سرپایی شناسایی شده و این‌ نشان از این دارد که چرخه ویروس به شدت فعال است.

دانائی عنوان کرد: طی روزها و هفته‌های بعد روند افزایشی تعداد بیماران ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان، ۴۰۵ بیمار مبتلا به‌ کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این‌تعداد  ۲۵۸ بستری روی تخت بیمارستان بوده و ۱۴۷ بیمار به صورت درمان سرپایی و بستری موقت مراقبت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: شرایط ما شرایط بحرانی است و اگر قرار بر این باشد که تعداد بیماران افزایش پیدا کند، ممکن است در بحث مراقبت بیماران دچار مشکل شویم.

دانائی اظهار کرد: آنچه مهم است نیروی انسانی است که پس از ۱۸ ماه مراقبت، زیر فشار قرار داشته و فرسوده شده است.

وی گفت: ما در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار با شَک به کرونا را در بیمارستان‌ها بستری کردیم که این نشان از سرعت رو به افزایش تعداد بیماران دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: شاهدیم سهل‌انگاری و عادی‌انگاری نسبت به‌ کرونا افزایش و زدن ماسک کاهش پیدا کرده است؛ برگزاری مراسمات و تجمع‌ها به صورت ‌گسترده در حال انجام است، رفت و آمد زیاد و عدم رعایت پروتکل‌ها، این روزها آسیب زیادی را وارد ساخته است.

دانائی اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم با وجود وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی، ازدحام زیادی در بازار و اماکن سرپوشیده و پاساژها وجود دارد و مغازه‌ها باز هستند، در حالی که باید بر طبق رنگ‌بندی کرونایی قرمز،‌ شاهد هیچ‌ یک از این‌ موارد نباشیم.

وی گفت: از فرمانداران تقاضا داریم رعایت پروتکل‌ها طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها و بر اساس شرایط رنگ‌بندی کرونایی به صورت جدی اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه امروز در وضعیتی قرار داریم که توصیه تأثیرگذار نخواهد بود، افزود: ۹۵ هزار نفر از‌‌ جمعیت شهرستان‌های زیرپوشش این‌دانشگاه تا این لحظه واکسینه شدند به طوری که روزانه چهار هزار نفر واکسینه‌ می‌شوند.

دانائی اظهار کرد: فشار زیادی بر روی پرسنل بهداشتی و درمانی در حال حاضر وارد شده است که تقاضا دارم تا با رعایت پروتکل‌ها کمک حال بخش درمان باشیم.

چالش کمبود تجهیزات درمانی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز اظهار کرد: در این ایام بالاترین روند تصاعدی ابتلا به بیماری را از آغاز دوره مقابله با بیماری کرونا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود شاهدیم.

وی گفت: به صورت متوسط ۳۸۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا در شبانه‌روز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: همچنین به طور متوسط ۶۲ نفر در هر شبانه روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: به طور متوسط بیش از ۱۸۵ نفر در هر شبانه‌روز با تست مثبت کرونا شناسایی می‌شوند.

چمن عنوان کرد: تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی با محدودیت‌های فراوان و کمبود اعتبارات مالی به سختی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کادر درمان و پزشکی در حال حاضر با خستگی، دچار فرسودگی شدند، افزود: ما ‌معتقدیم که تعطیلی مطلق بدون هیچگونه فعالیتی و تنها برای اقدامات لازم و حیاتی به مدت چند هفته، نیاز امروز ما در بحث ‌مقابله با کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود عنوان کرد: امروز دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی نیاز دارند تا منابع مالی جدید و اعتبارات لازم برای تقویت امور تزریق شود.

چمن با بیان اینکه مهم‌ترین کار‌ ما در بحث پیشگیری، واکسیناسیون جامعه است، افزود: در حال حاضر ۵۸ هزار دُز واکسن تزریق شده که به این ترتیب ۲۳ درصد از جمعیت بالای ۲۰ سال زیر پوشش این دانشگاه واکسینه ‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع واکسن بهتر و نهایتا افزایش سرعت واکسیناسیون می‌تواند در کنترل شیوع بیماری کرونا تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: امروز شرایط بحرانی‌تر از هر زمان دیگر است و نیاز به اقدامات ویژه دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان محدودیت ها بیماری استاندار سمنان علیرضا آشناگر تجهیزات پزشکی نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان استاندار سمنان گفت رعایت پروتکل ها ابتلا به بیماری تعداد بیماران مراکز درمانی بیماری کرونا استان سمنان حال حاضر شهرستان ها محدودیت ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

سید محمد اعتماد اعجازی امروز در نشست با کادر مراکز بهداشت اردبیل گفت: با توجه به سرانه پایین فضاهای درمانی و بهداشتی در اردبیل توسعه آن‌ها در اولویت برنتمه‌ها قرار دارد.

فرماندار شهرستان اردبیل با بیان اینکه چندین پروژه در این راستا در دست اجرا است، افزود: بیمارستان نجف‌زاده یکی از این پروژه‌ها است که در حال حاضر پیشرفت خوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

به گفته او، با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان اردبیل برداشته می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه‌ها به مساُئل اقتصادی گره خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال در حال اجرا است.

او با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه و عمران اردبیل گفت: در این راستا روند سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس