Web Analytics Made Easy - Statcounter

توفیق زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشف ۲۷۰ قطعه سهره طلایی از یک شکارچی متخلف خبر داد و اظهار داشت: این تعداد سهره طلایی به دامان طبیعت بازگشتند. 

 وی اضافه کرد:‌ یکی از شکارچیان متخلف شهرستان قروه که اقدام به زنده گیری این پرندگان در خارج از استان کرده بود و قصد خرید و فروش آنها را داشت با هوشیاری و رصد ۲ ماهه ماموران یگان حفاظت محل اختفای سهره های طلایی اسیر شده شناسایی و کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: با هماهنگی مراجع قضایی حکم تفتیش و بازرسی از منزل مسکونی این شکارچی متخلف صادر شد و با همکاری نیروی انتظامی محل سکونت این شکارچی بازرسی شدکه در بازرسی انجام شده ۲۷۰ قطعه سهره طلایی و ۳۰ عدد قفس فلزی و دو رشته تور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد و به اداره محیط زیست انتقال داده شدند.

زارعی یادآور شد:‌ با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قروه و همکاری نیروی انتظامی سهره های طلایی ها در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان رهاسازی شده و به دامان طبیعت برگشتند.

وی اضافه کرد :‌ پرونده تخلف این شکارچی متخلف تشکیل و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سهره طلایی با نام انگلیسی European Goldfinch  از خانواده سهره ها و راسته گنجشک سانان است. پرندگانی کوچک جثه و تقریبا هم اندازه گنجشک خانگی با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی، دمگاه سفید رنگ، صورت قرمز رنگ ، پس سر سیاه رنگ، گونه های سفید،گرده قهوه ای یا خاکستری، بال های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها، سینه ای به رنگ  نخودی و پا های تیره رنگ هستند.

برچسب‌ها کردستان سنندج قروه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج قروه کردستان سنندج قروه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان سهره طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه