Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: اگر آن چیزی که از راه اندازی صندوق طلا مدنظر فعالان بازار است به مرحله اجرا برسد، شاهد آثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، آقای ابراهیم محمدولی، افزود: تاکنون مشخص نشده است که روند فعالیت و ساز و کار صندوق طلا در بورس چگونه خواهد بود، اما اگر چیزی که از این صندوق مدنظر فعالان بازار است، اجرایی شود شاهد آثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: روند بازار طلا در موقعیت فعلی چندان قابل قبول نیست، نمی‌توان گفت که هیچ داد و ستدی در این بازار صورت نمی‌گیرد، اما معاملات انجام شده در حد صنعت بازار طلا نیست.
محمدولی با تأکید بر رکود ایجاد شده در بازار طلا و سکه افزود: دلیل وجود چنین روندی در بازار طلا مربوط به نوسان‌های ایجاد شده در بازار ارز است که این بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و معاملات آن را دچار نوسان کرده است.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به وضعیت حاکم در بازار و احتمال تغییرات قیمتی، خریدار یا فروشنده از قدرت تصمیم گیری برای معامله طلا یا سکه در بازار برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه اکنون معاملات بازار طلا به صورت جزیی در حال انجام است، افزود: امیدواریم هر چه زودتر آرامش قیمت در بازار ارز و انس جهانی حاکم شود تا بازار طلا بتواند از این طریق ثبات قیمتی خود را پیدا کند و داد و ستد بهتری در بازار انجام شود.
محمد، ولی گفت: طلا و سکه کاهش قیمت شدیدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کردند، بازار در آن زمان از محدوده نوسان قیمتی خارج و وارد برخی از التهابات غیرطبیعی در بازار شد و قیمت‌ها در آن زمان به هیچ عنوان قابل قبول نبودند.
وی افزود: نرخ ارز سال گذشته به محدوده قیمتی 30 هزار تومان رسید که در آن زمان قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز رشد شدیدی را تجربه کرد و نرخ سکه به محدوده قیمتی حدود 15 میلیون تومان رسید، در حالی که قیمت‌های فعلی در بازار به هیچ عنوان قابل مقایسه با آن زمان نیست.
محمدولی افزود: در آن مقطع زمانی، هر گرم طلا به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان و هر مثقال طلا به بیش از 6 میلیون تومان رسید، اما اکنون قیمت هر مثقال طلا حدود چهار میلیون و 800 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: روز گذشته قیمت سکه به گرانترین حالت ممکن در سال 1400 رسید و با قیمت بیش از 11 میلیون تومان معامله شد؛ بنابراین با توجه به قیمت‌های فعلی، نرخ سکه نسبت به سال گذشته با کاهش قیمت حدود 4 میلیون تومانی همراه شده است.
محمدولی به تاثیر اعمال مالیات بر عایدی سرمایه و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه اشاره کرد و گفت: مالیات بر عایدی سرمایه هنوز در بازار اعمال نشده است و اکنون مسوولان مربوطه در حال آماده سازی زمینه‌ها هستند، اما این اقدام به طور حتم در بازار طلا اثر گذار خواهد بود و ممکن است تا حدودی در کندی معاملات و عرضه و تقاضا موثر باشد.
وی افزود: اکنون بازار طلا مانند بازار‌ها و اقتصاد جهانی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار دارد و معاملات این بازار مانند دیگر کالا‌ها مختل می‌باشد، شیوع ویروس کرونا از جمله موارد اثرگذار بر قیمت طلا و سکه است.
محمدولی به لغو احتمالی تحریم‌ها و معاملات آن بر بازار طلا و سکه اشاره کرد و گفت: هر اتفاقی که بر رفتار بین المللی و سیاست داخلی اثرگذار باشد می‌تواند بر قیمت طلا و سکه اثر بگذارد، زیرا طلا و سکه جزو فلزاتی هستند که هر رفتار و داد و ستد مثبت و منفی بر آن اثر گذار خواهد بود.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اضافه کرد: به هیچ عنوان ارائه پیش بینی دقیق از روند معاملات بازار طلا امکان پذیر نیست، اما اگر بازار ارز به آرامش برسد و وارد مرحله‌ای از ثبات شود می‌توان در انتظار ایجاد آرامش در بازار طلا بود و زمینه افزایش میزان داد و ستد‌ها را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق طلا میلیون تومان بازار طلا طلا و سکه آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است