Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-02@06:07:37 GMT

رکورد المپیک فقط ۲۴ ساعت دوام داشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۱۶۲۹

رکورد المپیک فقط ۲۴ ساعت دوام داشت

به گزارش ایرنا، فینال ماده دو ۱۵۰۰ متر مردان مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو امروز(شنبه) برگزار شد و جیکوب اینگربرایتسن از نروژ در زمان ۳ دقیقه و ۲۸ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه از خط پایان گذشت و قهرمان شد. وی رکورد جدیدی هم برای بازی‌های المپیک ثبت کرد. از المپیک ۱۹۹۲ بارسلون تاکنون اروپایی‌ها نتوانسته بودند طلای این ماده را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد پیشین این ماده دیروز ثبت شده بود. دیروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات آبل کیپسانگ رکورد ۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه را ثبت کرد اما رکورد او فقط ۲۴ ساعت دوام داشت و خود او هم نتوانست در مسابقه نهایی در رتبه‌ای بهتر از چهارم قرار بگیرد. البته کیپسانگ هم توانست از رکورد دیروز خود بهتر بدود ولی در مسابقه‌ای نزدیک، دستش از مدال خالی ماند. در واقع در فینال امروز، ۶ نفر برتر، زمانی بهتر از رکورد المپیک ثبت کردند.

تیموتی چریوت از کنیا با ۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه و یک صدم ثانیه و جاش کر از بریتانیا با ۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۵ صدم ثانیه مدال‌های نقره و برنز این ماده را به دست آوردند.

سیفان حسن پس از کسب طلا در ۵۰۰۰ متر و برنز در ۱۵۰۰ متر، این بار مدال طلای ۱۰۰۰۰ متر زنان را از آن خود کرد. این ورزشکار هلندی در ۲۹ دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه به خط پایان رسید. پس از پایان مسابقه هم دچار گرمازدگی شد.

کالکیدان گزاهگنه از بحرین با ۲۹ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه به مدال نقره رسید. لتسنبت گیدی از اتیوپی در حالی که تا ۱۰۰ متر مانده به خط پایان در رده نخست بود، ناگهان دچار مشکل شد و نتوانست سرعت خود را حفظ کند. وی هم با ثبت زمان ۳۰ دقیقه و ۱ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه صاحب مدال برنز شد.

یک ماه پیش، حسن رکورد المپیک را شکسته بود اما ۴۸ ساعت  بعد گیدی دوباره این رکورد را بهتر کرد. گیدی رکورد ۵۰۰۰ متر جهان را هم در اختیار دارد.

در پرش ارتفاع زنان ماریا لاتیسکنه از کمیته ملی المپیک روسیه با ۲ متر و ۴ سانتی‌متر قهرمان شد. نیکلا مک‌درموت از استرالیا با ۲ متر و ۲ سانتی‌متر نقره گرفت و یاروسلاو ماهوچیخ از اوکراین با ۲ متر، به مدال برنز دست یافت.

مدال طلای پرتاب نیزه مردان هم به هند رسید. نیراج چوپرا با پرتابی به طول ۸۷ متر و ۵۸ سانتی‌متر قهرمان شد. جیکوب وادلچ و ویتسلاو وسلی هر دو از جمهوری چک به ترتیب با ۸۶ متر و ۶۷ سانتی‌متر و ۸۵ متر و ۴۴ سانتی‌متر مدال‌های نقره و برنز را به دست آوردند.

مدال طلا در هر و بخش زنان و مردان ۴ در ۴۰۰ متر به آمریکا رسید.

در فینال ۴ در ۴۰۰ متر زنان، آمریکا با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۱۶ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه به مدال طلا رسید. سیدنی مک‌لوگلین و دلیلا محمد پس از کسب مدال طلا در ۴۰۰ متر بامانع، یک مدال طلای دیگر هم به افتخارات خود اضافه کردند.

تیم لهستان با ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه هم رکورد این کشور را شکست و هم مدال نقره را از آن خود کرد. جامائیکا هم با ۳ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه به مدال برنز رسید.

در ۴ در ۴۰۰ متر مردان هم آمریکا با زمان ۲ دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه قهرمان شد. هلند با ۲ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت و بوتسوانا با ۲ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

رای بنجامین که پیش از این نقره ۴۰۰ متر بامانع را به دست آورده بود، امروز در ترکیب تیم آمریکا به یک طلا هم رسید.

فردا ماراتن مردان به عنوان آخرین مسابقه رشته دو و میدانی برگزار خواهد شد.

تاکنون مدال‌های ۴۷ ماده رشته دو و میدانی المپیک توکیو توزیع شده است. آمریکا با ۷ طلا، ۱۲ نقره و ۷ برنز موفق‌ترین کشور در این مسابقات بوده است. ایتالیا با عملکردی شگفت‌انگیز و کسب ۵ طلا، در رده دوم قرار دارد. لهستان با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و جامائیکا با ۴ طلا، ۱ نقره و ۴ برنز سوم و چهارم هستند. کنیا هم ۳ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به دست آورده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو نروژ لهستان بوتسوانا المپیک توکیو ایالات متحده آمریکا بوتسوانا دوومیدانی لهستان نروژ صدم ثانیه به مدال ۳ دقیقه ۴۰۰ متر سانتی متر قهرمان شد مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!

مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک در شرایطی نقش پررنگی در پیروزی این تیم مقابل پرسپولیس داشت که ۲ فصل پیش در آستانه پیوستن به جمع سرخ‌ها بود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال آلومینیوم اراک شنبه هفته جاری موفق شد با عبور از پرسپولیس تهران به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد. این تیم در بازی با قرمزها ۲ بار آن هم با اختلاف ۲ گل از حریف خود عقب افتاد و در ١٠ دقیقه پایانی بازی موفق شد نتیجه را جبران کند و با پیروزی در ضربات پنالتی حریف نامدار خود و مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

نقطه عطف این بازی حساس در دقیقه ۷۸ رخ داد؛ زمانی که آلومینیوم با نتیجه ۲ بر صفر عقب بود و شروین بزرگ با نظر مجتبی حسین، سرمربی این تیم به جای بهروز نوروزی‌فرد وارد میدان شد. بزرگ ۷ دقیقه پس از ورود به زمین، بعد از نفوذ بازیکنان خودی توپ را با ضربه سر برای مهدی لیموچی کاشت و این بازیکن با یک ضربه استثنایی موفق شد گل نخست آلومینیوم را وارد دروازه امیررضا رفیعی کند.

بزرگ در ادامه در حالی که تنها ٢ دقیقه به پایان بازی زمان باقی مانده بود، بعد از دفع ناقص محمدحسین کنعانی‌زادگان در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با یک ضربه والی تماشایی موفق شد گل دوم آلومینیوم را وارد دروازه حریف کند تا با کامبک این تیم، بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

انتقام مهاجم مدنظر یحیی؛ «شروین» برای حذف پرسپولیس همه‌کار کرد!

در وقت‌ اضافه زمانی که پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ٢ پیش بود، در دقیقه ١١٢ ایرالکو صاحب ضربه کرنر شد که محمد لطفی با ارسال تماشایی توپ را به محوطه جریمه قرمزها فرستاد و بار دیگر بزرگ با ضربه سر موفق شد گل سوم را وارد دروازه پرسپولیس کند تا امید به اردوی شاگردان حسینی بازگردد و با زدن گل چهارم بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت آلومینیوم با شکست و حذف پرسپولیس راهی یک‌چهارم شود.

بدون شک شروین بزرگ با تاثیرگذاری مستقیم روی سه گل آلومینیوم نقش پررنگی در صعود این تیم داشت اما نکته جالب توجه در خصوص او این است که که این بازیکن بعد از درخشش در لباس صنعت نفت آبادان در لیگ بیست و یکم مورد توجه یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس قرار گرفت و همه چیز برای حضور او در این تیم فراهم شده بود اما در آستانه این انتقال، باشگاه آبادانی با حضور او در پرسپولیس مخالفت کرد؛ انتقالی نافرجام که تاوان تلخی برای پرسپولیس داشت و این بازیکن اینگونه سرخ‌ها را نقره‌داغ کرد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد