Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:45:51 GMT

بوستان معارف قرآنی در قم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۱۷۱۴

بوستان معارف قرآنی در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه سازمان پارک‌ها برای احداث بوستان معارف قرآنی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر قم به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام شناخته‌شده و معارف قرآن کریم دنیای بیکرانی از علم و آگاهی است که می‌تواند مبنای امور مختلفی باشد، برنامه‌ریزی‌ها برای طراحی و احداث این بوستان موضوعی در سال ۹۹ صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه احداث بوستان‌های موضوعی می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی بوستان‌های شهری را تا چند برابر افزایش دهد افزود: در این بوستان ارائه معارف مختلف قرآن و داستان‌های جذاب و متفاوت آن و همچنین معرفی گیاهان ذکرشده در قرآن کریم میسر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: این بوستان موضوعی درکنار فعالیت‌های ذاتی محوری، برای آشنایی بیشتر شهروند با معارف قرآنی خواهد بود که طرح اولیه آن تهیه‌شده و در کارگروه بررسی خواهد شد و فاز نخست تهیه طرح نیز در حال تکمیل است.

جوادیان خاطرنشان کرد: پس از بررسی و تأیید نهایی در کارگروه‌های مرتبط با موضوع تلاش خواهیم کرد که این طرح را برای اجرا نهایی کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که احداث این بوستان موضوعی می‌تواند به‌عنوان یکی از پارک‌های شاخص شهر و کشور مطرح‌شده و خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن قم فضای سبز اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از هدررفت آب در بوستان‌ها

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی جزو کشور‌های خشک و نیمه خشک به حساب می‌آید و  کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر هم  بر موضوع  خشکسالی کشورمان بیشتر دامن زده است. در این شرایط رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی زیرساخت‌ها برای جلوگیری از هدر رفت آب ضرورت دارد. مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، سال گذشته  در برنامه تلویزیونی با اشاره به هدر رفت بیش از ۳۱ درصد آب شرب کشور گفت: چهار برابر نُرم جهانی هدررفت آب داریم. شهروند خبرنگار ما از بوستان پدر  در محله شهرک فرهنگیان همدان با ارسالی فیلمی  به خبرگزاری صداوسیما ، رسیدگی به جلوگیری از هدر رفت آب در این شهرک  را خواستار شده است .     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • جلوگیری از هدررفت آب در بوستان‌ها
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶