Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@05:13:28 GMT

پل کاکارضا زیربار ترافیک رفت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۱۷۴۲

پل کاکارضا زیربار ترافیک رفت

به گزارش جام جم آنلاین لرستان: وحید کرم‌الهی افزود: در جریان سیل ۹۸ که باعث وارد آمدن خسارت سنگین به تاسیسات زیربنایی ابنیه و جاده‌های استان شده بود، پل کاکارضا هم یکی از پروژه‌هایی بود که به دلیل آب شکستگی پایه‌ها تخریب شد و حدود ۳ کیلومتر از محور چهارخطه خرم‌آباد به شهرستان‌های الشتر و نورآباد و به سمت غرب کشور به دو خط تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: شهریور ۹۸ پروژه احداث پل کاکارضا به پیمانکار شرکت راه و ساختمان سپهر بستر واگذار شد و در این راه  مشکلات متعددی سر راه پروژه از قبیل سیل آبان ۹۸، پاندمی کرونا و افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی را در پی داشت که البته با همت مسئولین مربوطه این مشکلات نتوانست خللی در مسیر احداث پل به وجود آورد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه پل کاکارضا و چهارخطه شدن‌کامل محور الشتر -خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان صورت گرفته است.
 
وی افزود: طول کل پل کاکارضا ۹۰ متر و عرض عرشه پل ۱۲ متر که شامل سه دهانه سی متری است، سازه پل بتنی بوده و  شامل شمع ستون‌های مدفون در خاک، ستون‌های بتنی، تیرهای بتنی پیش‌ساخته پیش‌تنیده و عرشه بتنی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بهره برداری از پل کاکارضا سیل 98 در لرستان پل کاکارضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم