Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:21:00 GMT

برادران گرایی در میان استقبال مردم ، وارد شیراز شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۱۷۶۸

برادران گرایی در میان استقبال مردم ، وارد شیراز شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا در مراسمی که به همین منظور عصر شنبه در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد با اهدا حلقه های گل و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی  از این ۲ برادر تقدیر به عمل آمد و سپس در میان جمعیت استقبال کننده وارد شیراز شدند. 

ساز و نقاره

در جلو سالن فرودگاه شهید آیت الله دستغیب جمعیت زیادی حضور داشتند که صدای ساز نقاره ، موسیقی محلی شیرازی جلوه خاصی به این استقبال  با شکوه داده بود و شرکت کنندگان به جشن و پایکوبی پرداختندو با گفتن صل علی محمد قهرمانان ما خوش آمد، گرایی پهلوان ، از آنها استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم سوار بر خودروها با زدن بوق های  ممتد این دو برادر کشتی گیر را از فرودگاه تا حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) و سپس تا منزل همراهی  کردند، استقبال به حدی بود که در مسیر فرودگاه تا حرم شاه چراغ (ع) ترافیک سنگینی در بلوار مدرس ایجاد شده بود.

مردم شیراز در مسیر عبور این دو برادر با دود کردن اسفند، پرتاب گل ، حماسه آفرینی های محمدرضا و محمدعلی را پاس داشتند.

محمدرضا گرایی : امیدوارم در المپیک پاریس هم مدال بگیرم 

محمد رضا گرایی دارنده نشان طلای المپیک در حاشیه استقبال به خبرنگار ایرنا گفت : امیدوارم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم مدال طلا بگیرم.

وی اضافه کرد: از همه مردم استان فارس و شهر شیراز  به دلیل استقبال  تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم جبران این همه محبت آنها را بکنم و مدالم را به آنها تقدیم می کنم.  

همچنین محمد علی گرایی هم گفت : در کشتی برد باخت وجود دارد و تمام سعی من این بود که بتوانم با گرفتن مدال دل هموطنانم را شاد کنم که این اتفاق نیفتاد.

 محمد رضا گرایی چگونه مدال طلا المپیک گرفت 

اجرای مراسم باستانی در جلو منزل گرایی ها 

همچین از سوی هیات ورزش پهلوانی فارس مراسم  باستانی با حضور ورزشکاران این رشته با مداحی یکی از مرشدان به اجرای هنرهای باستانی پرداختند و جمعیت زیادی نیز استقبال کردند.

محمدرضا گرایی چگونه مدال طلای المپیک گرفت

 محمد رضا گرایی کشتی گیر جوان شیرازی  بیستم فروردین ماه ۱۴۰۰  در وزن  ۶۷ کیلو گرم  رقابت های کشتی فرنگی گزینشی قاره آسیا  برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شهر آلماتی کشور قزاقستان  با کسب نشان طلا جواز حضور در مهمترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک را کسب کرد.

گرایی در مرحله گزینشی المپیک ، کشتی گیرانی از کشور تاجیکستان ، اردن ، هندوستان و کره جنوبی با اقتدار شکست داد و راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

اقتدار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

محمد رضا در المپیک ۲۰۲۰  توکیو هم اقتدار خود را نشان داد و معلوم شد که این جوان شیرازی نشان طلای  المپیک را نشانه رفته است.

او در  رقابت‌های کشتی فرنگی بازیهای المپیک توکیو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ - ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

گرایی   در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

این کشتی گیر شیراز ی در دیدار فینال به مصاف پرویز نصیب اف از کشور اوکراین رفت که با نتیجه ۹ بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید تا این کشتی گیر پس از امید نوروزی که مدال طلای الپیمک ۲۰۱۲  لندن را کسب کرده بود، دومین کشتی گیر شیرازی باشد که به این افتخار بزرگ دست می یابد.

از فن سنجاب پرنده تا کسب عنوان شاهین المییک

از فن سنجاب پرنده توسط محمد علی گرایی تا کسب شاهین المپیک 

اما محمد علی گرایی برادر بزرگترمحمد رضا که امید زیادی برای کسب مدال وزن ۷۷ کیلوگرم داشت با اجرای فن سنجاب پرنده نامش را در المپیک طنین اندار کرد و لقب شاهین المپیک را از سوی اتحادیه جهانی کشتی به خود اختصاص داد.

 محمدعلی  در سال ۲۰۱۹ در پیکارهای انتخابی جهان با گرفتن مدال برنز، سهمیه وزن ۷۷ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی المپیک۲۰۲۰ توکیو  کسب کرد.

 مبارزه برای فتح مدال المپیک اما

محمد علی گرایی  که کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی  را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به عهده داشت  در دور اول و دوم  با شکست دادن حریفانی از  کوبا و کرواسی راهی مرحله نیمه نهایی پیکارهای وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۱ توکیو شد.  

محمدعلی دراین پیکار با وجود شایستگی هایی که داشت در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر پنج مغلوب تاماس لورینچ مجارستانی دارنده مدال نقره المپیک لندن و قهرمان جهان شد و به دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز رفت.

 محمد علی در دیدار رده بندی  با ارایه یک کشتی ضعیف مقابل حریف ژاپنی  در حالی که مدال برنز در مشتش بود اما اشتباههای زیادی داشت و  قدر مدال المپیک را ندانست و با نتیجه دور از انتظار ۱۳ بر سه مغلوب  شوهی یابیکو از ژاپن شد و مدال برنز المپیک را از دست داد.

حضور ۲ برادر شیرازی برای نخستین بار در کشتی فرنگی المپیک 

محمد علی و محمدرضا گرایی  تنها برادران کشتی گیری هستند که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی  ایران در المپیک شرکت می کنند و یک رکورد از خود به جای گذاشتند.

پیشتر نیز برادران خادم ( رسول و امیر رضا) در کشتی آزاد المیپک ۱۹۹۶ اتلاتنا و ۱۹۹۲ بارسلونا شرکت داشتند اما در کشتی فرنگی شاهد حضور دو برادر نبودیم تا در درالمپیک ۲۰۲۰ توکیو براداران  گرایی نیز تاریخ ساز شدند.

جشن شیرازی ها در جلو منزل گرایی هابه هنگام کسب مدال طلای المپیک توسط محمدرضا 

فرزندمان برای سربلندی ایران جنگیدند 

همچنین والدین محمدرضا گرایی فرنگی‌کار شیرازی که  مدال طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ را بر گردن آویخت، با ابراز خوشحالی از شاد شدن ملت ایران از این موفقیت، گفتند: فرزندمان برای سربلندی ایران مثل یک قهرمان جنگید.

پدر گرایی پس از کسب مدال طلای المپیک توسط فرزندش سیزدهم مرداد ماه  به خبرنگار ایرنا گفت: خیلی خوشحالم  که فرزندم نشان طلا گرفت و همین که مردم خوشحال شدند برای من  اهمیت بسیار زیادی داشت. 

رضا مثل یک قهرمان برای ایران جنگید، شیرایرانی 

مادر گرایی هم گفت: به همه مردم ایران تبریک می گویم امیدوارم که همه خوشحال شده باشند.

وی اضافه کرد: از اینکه تیم کشتی فرنگی توانست  حداقل یک طلا و یک  بزنز کسب کند بسیار خوب است و محمدرضا در المپیک پرچم داری کرد و  مثل یک قهرمان برای ایران جنگید و نشان داد یک شیر ایرانی وقتی به میدان می رود چگونه برای ایران و ایرانی تلاش می کند. 

مادر گرایی تاکید کرد: از افتخارات محمد علی فرزند دیگرم که در المپیک امسال مدال نگرفت هم چیزی کم نمی شود زیرا او  منش پهلوانی دارد و خیلی تلاش کرد اما روزش نبود که مدال بگیرد .

افتخارات محمد رضا و محمد علی 

محمدرضا گرایی  مدال طلای امیدهای جهان ، برنز بازی‌های آسیایی، طلای قهرمانی آسیا و برنز دانشجویان جهان و نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کارنامه دارد.

همچنین محمد علی نیز  ۲ برنز قهرمانی جهان ، طلای بازی‌های آسیایی ، یک برنز و ۲ نقره قهرمانی آسیا ، طلای بازی‌های داخل سالن آسیا و نظامیان جهان را در ویترین افتخارات خود دارد.

فرودگاه شهید دستغیب نواختن سرود مقدس ایران 

یک نشان طلا و یک برنز ره آورد تیم ملی کشتی فرنگی از المپیک 

رقابت های کشتی فرنگی المپیک از دهم مرداد ماه آغاز شد و چهارشنبه سیزدهم همین ماه با تعیین نفرات برترپایان یافت.

تیم ملی ایران با پنج کشتی گیر به نام های علیرضا نجاتی، امین میرزازاده ، محمدهادی ساروی ، محمدرضا و محمد علی گرایی به مربیگری محمد بنا در این رقابت ها شرکت کرده بود.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها یک مدال برنز توسط محمد هادی ساروی و یک نشان طلا هم محمد رضا گرایی کسب کرد.

کاروان ورزشی ایران با ۶۶ ورزشکار در ۱۷ رشته  در المیپک شرکت کرده است.

برچسب‌ها محمد علی فدراسیون کشتی محمدرضا گرایی المپیک توکیو محمدعلی گرایی پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد علی فدراسیون کشتی محمدرضا گرایی محمد علی فدراسیون کشتی محمدرضا گرایی المپیک توکیو محمدعلی گرایی رقابت های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو کشتی فرنگی المپیک مدال طلای المپیک محمد رضا گرایی محمد علی گرایی محمدرضا گرایی مدال برنز نشان طلا کسب مدال رقابت ها مدال طلا کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد

رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت که محمدعلی گرایی از ابتدا برنامه‌ای برای حضور در وزن ۸۲ کیلو نداشته و به فکر حضور در المپیک بوده است. - اخبار ورزشی -

ساسان خوبیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه گفته شده محمدعلی گرایی باوجود شانسی که کادرفنی تیم ملی به او برای عضویت در وزن 82 کیلوگرم تیم ملی داده، قصد حضور در این وزن را ندارد؛ اظهار داشت: علی کشتی‌گیر 77 کیلوست، طبق صحبتی که با حسن رنگرز و فدراسیون داشتیم قرار شد به اردو برود. اصلا هم بحث 82 کیلوگرم مطرح نیست چون المپیک در پیش بوده و 77 کیلو وزن المپیکی است.

وی درباره اینکه فدراسیون پیش از این اعلام کرده بود هر کسی در گزینشی آسیایی سهمیه المپیک بگیرد، خودش ملی‌پوش المپیک خواهد شد و حالا امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو ملی‌پوش شده است، گفت: اگر قرار است حضور در المپیک براساس سهمیه باشد که رضا گرایی هم خودش سهمیه المپیک را گرفته و چرا برای او مسابقه انتخابی گذاشته شده؟ پس او هم انتخاب است، خصوصا اینکه هم طلای المپیک قبلی را دارد و هم در این سه سال از مسابقات جهانی با مدال برگشته، ما روی بحث انتخابی محمدرضا گرایی بحثی نداریم، همیشه از قانون هم تمکین می‌کنیم. برای او انتخابی گذاشته‌اند، او هم کشتی می‌گیرد، بحث این است که در 77 کیلو هم باید انتخابی گذاشته می‌شد.

رئیس هیئت کشتی استان فارس ادامه داد: کشتی؛ والیبال و بسکتبال و فوتبال نیست که مربی تشخیص دهد این بازیکن از او بهتر است، بهتر بودن در کشتی و ورزش‌های انفرادی، در مبارزه مشخص می‌شود. از طرفی هم علی گرایی بهترین 77 کیلوگرم ایران است و المپیک هم جای باتجربه‌هاست. در استان فارس دو تا از بهترین‌های 77 کیلو را داریم، گرایی و مختاری که در تورنمنت وهبی‌امره کاویانی‌نژاد را برده و کاویانی‌نژاد هم عبدی را حذف کرده بود ولی در چرخه‌ای که اعلام شد، هیچ‌کدام از آنها شانسی ندارند.

خوبیاری یادآور شد: مختاری صرفا به اردو دعوت شده و راهی برای او درخصوص المپیک باز نیست. تعلیقش را برداشتند چون اتحادیه جهانی او را محروم نکرد. وقتی فرنگی‌کار 44 ساله آمریکایی می‌تواند در مسابقات انتخابی کشورش شرکت کند، یا رستم آساکولوف با 39 سال سن سهمیه المپیک می‌گیرد و لوپز 42 ساله برای تصاحب پنجمین طلای المپیکش به پاریس می‌آید، چرا باید در 77 کیلو جلوی محمدعلی گرایی را بگیریم و انتخابی در این وزن گذاشته نشود؟ المپیک میدانی نیست که حق حضور در آن را از کسی بگیریم.

وی درباره اینکه آیا محمدرضا گرایی هم از اینکه برایش با سعید اسماعیلی مبارزه انتخابی در نظر گرفته شده، ناراحت است؟، گفت: مخالفتی که هست در رابطه با چگونگی اجرای قانون است، وقتی به علی گرایی می‌گویید برو به امید خدا و شانسی برای المپیک به او نمی‌دهید، از آن سو به رضا گرایی می‌گویید انتخابی بده، این خوب نیست، چون شرایط این دو وزن با هم مساوی است. هم محمدعلی گرایی محروم بوده و هم سعید اسماعیلی، اما به اسماعیلی فرصت حضور در مسابقات داده شد و حالا هم به انتخابی با رضا گرایی رسیده، اما محرومیت محمدعلی گرایی که تمام شد به او دیگر فرصتی داده نشد و تصمیم گرفتند که فقط در 82 کیلو می‌تواند شانس خود را امتحان کند. ما گفتیم محرومیتش که تمام شد او را به یک تورنمنت بفرستید و وضعیتش را ببینید، گفتند دو سال نتیجه نگرفته، اما آیا او در این سال‌ها بدون انتخابی ملی‌پوش شده؟ بهترین نفر 77 کیلوگرم ایران بوده که به عضویت تیم ملی درآمده است.

پیشکسوت کشتی فارس تاکید کرد: حتما موضوع را از طریق فدراسیون پیگیری می‌کنیم. هر روز دو سه ساعت باید در شیراز جواب تلفن مسئول و غیرمسئول را بدهم که چه اتفاقی افتاده، ما استانی هستیم که سبقه کشتی فرنگی داریم. ناراحتی دیگر ما هم از این است که استان فارس با وجود داشتن 9 کشتی‌گیر در همین اردو، یک مربی در کادرفنی ندارد. در تیم ملی جوانان هم همینطور است. ما عضو ثابت کادرفنی تیم ملی نداریم. بعد همه این موارد را که پازل‌‌وار کنار هم می‌چینیم به این می‌رسیم که چرا کادرفنی تیم ملی فقط از دو استان تشکیل شده؟ مربی‌ای از استان فارس کاندیدای حضور در المپیک نیست و چرا اصلا نباید ما یک مربی در کادرفنی داشته باشیم؟

خوبیاری گفت: خلاصه کلام ما اینکه وقتی برای رضا گرایی با طلای المپیک و 3 نشان طلا، نقره و برنز جهانی مسابقه انتخابی برگزار می‌شود، باید برای بقیه هم انتخابی بگذاریم که حق حضور در المپیک را به راحتی از دست ندهند. المپیک جای باتجربه‌هاست. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!