Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:29:28 GMT

استاندار خراسان رضوی به جذب کامل اعتبارات تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۱۹۸۲

استاندار خراسان رضوی به جذب کامل اعتبارات تاکید کرد

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: دستگاه های اجرایی استان تا پایان تیر ماه فرصت داشتند باقیمانده اعتبارات اسناد خزانه اسلامی را جذب کنند اما در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی ۳۸ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده در استان هنوز جذب نشده است.

وی اولویت استان را تخصیص اعتبارات پروژه های نیمه تمام با پیشرفت اجرایی زیاد ذکر و بیان کرد: فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی باید توان خود را به اتمام این پروژه ها اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی به خشکسالی و مدیریت دشوار شرایط کم آبی در این استان اشاره کرد و گفت: اولویت در این خصوص باید اجرای برنامه ها و پروژه های منطبق بر سند سازگاری با کم آبی استان باشد و طی نشستهای مکرر اجرای برنامه ها و تکالیف دستگاه های اجرایی در این زمینه ارزیابی و رصد شود.

وی افزود: امسال اعتبارات مربوط به پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری استان افزایش یافته که امید است اجرای این پروژه ها سرعت بیشتری بگیرد.

معتمدیان از تصویب سند استانی آمایش سرزمینی خراسان رضوی توسط شورای عالی آمایش سرزمینی خبر داد و گفت: همه طرحهای عمرانی و صنعتی استان باید با سند آمایش سرزمینی تطابق داشته باشند و براساس این سند اجرا شوند و نظارت کافی نیز بر اجرای آن انجام گیرد.

وی شرایط این استان از نظر شیوع کرونا را حاد و بحرانی دانست و افزود: طی چند هفته اخیر شاهد افزایش ابتلا به این ویروس در استان بودیم بطوری که هم اکنون بیش از هفت هزار ابتلا به ویروس کرونا در مراکز سرپایی و ۶۰۰ ورودی جدید به مراکز درمانی خراسان رضوی ثبت شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۷۰ درصد بیماران بدحالی که در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی بستری هستند مربوط به شهر مشهد است، تعداد بیماران کرونایی بستری شده نیز از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفته و تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا نیز به روزانه بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

وی گفت: علاوه بر آن شرایط خاصی را از نظر تجهیزات بیمارستانی، دارو، منابع و خستکی نیروهای کادر درمان در خراسان رضوی داریم.

معتمدیان افزود: با توجه به شرایط خاص استان از نظر شیوع کرونا که ۲۳ شهرستان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است، نشستهای ستاد استانی مقابله با کرونا به صورت یک روز در میان برگزار می شود و تلاش ما نظارت بیشتر بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و عمل به دستورالعملها است.

وی با بیان اینکه نیازمند ورود جدی مسوولان در زمینه نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم ادامه داد: گزارشهای خوبی از میزان رعایت پروتکلها در ادارات به ما نمی رسد و آنچه از این پروتکلها در دستگاه های اجرایی رعایت می شود، قابل قبول نیست.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران تا آخرین لحظه مسوولیت خود از نظر شرعی و قانونی مسوول خدمت رسانی مطلوب به مردم و انجام وظایف خود هستند.

تخصیص ۳۹.۲ درصد از اعتبارات سال جاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی هم گفت: اعتبارات جاری و عمرانی امسال استان چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان و معادل ۳۹.۲ درصد تخصیص یافته است.

رضا جمشیدی افزود: از مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان، هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات جاری است که از این مبلغ ۴۴۵ میلیارد تومان معادل ۳۳.۵ درصد تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: باقی اعتبارات خراسان رضوی به میزان ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی است که از این مبلغ تاکنون هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان و معادل ۴۲ درصد تخصیص یافته که ۳۰۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۸۶۸ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: امسال ۳۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به راه های روستایی استان اختصاص یافته که براساس شاخصهای برخورداری شهرستانها بین آنها توزیع شده و مسوولیت تصمیم گیری در خصوص پروژه های آن با کمیته برنامه ریزی آن شهرستان است.

وی افزود: در قانون بودجه امسال ۹۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای بخش تامین آب روستایی و عشایری استان اختصاص یافته که پنج درصد این مبلغ مربوط به بخش عشایری و ۹۵ درصد مربوط به بخش روستایی است.

جمشیدی ادامه داد: براساس شاخصهای محرومیت زدایی مورد نظر دستگاه های اجرایی، از ۱۰۰ درصد اعتبارات بخش آب روستایی خراسان رضوی، ۷۹ درصد مربوط به شرکت آب و فاضلاب استان و ۲۱ درصد مربوط به شرکت آب و فاضلاب مشهد است.

در این نشست پیشنهادهای کارگروه امور زیربنایی استان مبنی بر توسعه هفت هکتاری پارک علم و فناوری برای استقرار صنایع دانش بنیان در اطراف مشهد با مخالفت مدیران شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب مواجه گردید و تصویب نشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات استاندار خراسان رضوی دستگاه های اجرایی میلیارد تومان برنامه ریزی پروژه ها شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است

جواد کافی کُندری مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی گفت: تعجیل و شتابزدگی در کار‌ها مهمترین دلیل وقوع حوادث در حوزه برق بوده و عدم کاربرد تجهیزات ایمنی مناسب عامل دوم شناخته شده است.

او افزود: به کارگیری ابزار و تجهیزات فنی و ایمنی مناسب می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند و اگر حادثه‌ای هم رخ دهد از شدت آن می‌کاهد و یا حتی ممکن است وقوع آن را به صفر برساند.

مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی ادامه داد: برخی از حوادث حوزه برق که از آنها به عنوان «حوادث به خیر گذشت» یاد می‌کنیم گزارش نمی‌شود، اما این حوادث که کسی در آنها آسیب نمی‌بیند نقطه خطر را نشان می‌دهد.

کندری بیان کرد: اگر درس‌های لازم از حوادث ختم به خیر گرفته شود، حوادث جزئی و جدی رخ داده بسیار کاهش خواهد یافت.

او با بیان اینکه تعداد حوادث برق عمومی یا مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است، تصریح کرد: از ۱۵ مورد حادثه رخ داده در این حوزه ۹ مورد برق گرفتگی و «آرک زدگی» فشار متوسط بوده و سایر حوادث به دلیل تصادفات رانندگی یا برق گرفتگی فشار ضعیف رخ داده است.

مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی تاکید کرد: لزوم سرمایه گذاری برای اطلاع رسانی خطرات شبکه و تاسیسات در بین آحاد جامعه به خصوص طرح‌های ساختمانی با توجه به این حوادث آشکار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها