Web Analytics Made Easy - Statcounter

​وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با پایان سی و دومین دوره ی بازی های المپیک به میزبانی توکیو بیانیه ای مشترک صادر کردند.

به گزارش ایلنا، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با پایان سی و دومین دوره بازی های المپیک به میزبانی توکیو بیانیه ای مشترک صادر کردند.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

سی و دومین دوره بازیهای المپیک در توکیو امروز در حالی به پایان رسید که هزاران نفر از مردان و زنان از ۲۰۶ کشور جهان گرد هم آمدند تا بار دیگری زیباییهای ورزش به نمایش گذاشته و امید به بهروزی را در سرتاسر جهان نشر دهند، مردان و زنان ایرانی در غالب کاروان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانمندیهای خود را به نمایش گذاردند و علیرغم همه مشکلاتی که پشت سر گذاشته بودند از جایگاه و نام کشور عزیزمان دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حضور موفق در این بازیها بلافاصله بعد از پایان بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ستاد عالی بازیها با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پاراالمپیک و کارشناسان ذیصلاح تشکیل و در جلسات متعدد و با بهره گیری از کارگروههای کارشناسی و با حضور مدیران فدراسیونها و مربیان تیمهای صاحب شانس کسب سهمیه به تبیین و تشریح نقشه راه و اتخاذ سیاستهای حمایتی و پشتیبانی و فراهم کردن زمینههای موفقیت پرداخت.

علیرغم اینکه در آغاز سال ۲۰۲۰ (زمستان ۹۸) متأسفانه جهان و کشورمان درگیری پاندومی کرونا شده و مشکلات و مصائب زیادی برای مردم ایجاد و ورزش نیز با تعطیلی اماکن رو به رو و مسابقات یکسال به تعویق افتاد و روند آماده سازیها دچار اختلال گردید اما همه امیدوار بودیم از طرف دیگر فشار تحریم های ظالمانه و بیسابقه و تأثیر آن بر وضعیت اقتصادی جامعه موانع جدی به وجود آورد معذالک جامعه ورزش موفق شد:

۱- ۶۸ سهمیه بازیهای المپیک ۱+ ۲۰۲۰ را کسب نماید که ۶۶ نفر از دختران و پسران ما اعزام گردیدند که بالاترین سهمیه کسب شده در تاریخ ورزش ایران بود.

۲- تعداد سهمیه های بانوان ۱۰ نفر بود که در طول تاریخ حضور ایران در المپیک یک رکورد محسوب می شود.

۳- در سه رشته تیمی ( والیبال، بسکتبال و شمشیربازی ) کسب سهمیه کردیم که برای نخستین بار این موفقیت به دست آمد.

۴- شایستگان ورزش کشور در این المپیک ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کردند که از نظر کیفی دومین نتیجه کیفی حضور ما در تمامی ادوار بازیهای المپیک محسوب میشود.

۵- در دو رشته تیراندازی و کاراته برای نخستین بار به مدالی آن هم از نوع مرغوب رسیدیم و تعداد رشته های مدال آور ما را به ۶ رشته رسانید که بیسابقه است.

۶- کتمان نمیکنیم که برخی مشکلات و نواقص محدودی وجود داشت که با توجه به رصد مستمر همه موارد در آینده نزدیک نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

۷- در کسب این موفقیت دعای خیر مردم و تلاش روز افزون ورزشکاران، مربیان و مسئولین مرتبط در سایه الطاف الهی یاور جامعه ورزش بوده است.

۸- قطعاً در آینده نزدیک گزارش کارشناسی اقدامات انجام گرفته و نتایج ارزیابی همه رشته ها و ورزشکاران شرکت کننده برحسب موازین علمی و کارشناسی برای اطلاع عموم منتشر خواهد گردید.

۹- وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران از مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که با پیام دلگرم کننده امروز خود ورزشکاران مدال آور را مورد تفقد قرار داده و همچنین از ریاست محترم جمهور که از تلاش های قهرمانان مدال آور با پیام خود تقدیر نمودند و همه دست اندرکاران ذیربط در دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه، وزارت امورخارجه، وزارت ارشاداسلامی، شهرداری تهران و زحمتکشان ورزش کشور شامل رؤسای محترم فدراسیونهای حاضر در المپیک، ورزشکاران و مربیان و سایر کادرهای فنی و تدارکاتی، پزشکی، کادر سرپرستی کاروان ایران در توکیو، مدیران و همکاران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی که با پوشش خبری مناسب خود کام مردم ایران را شیرین نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر مینماید.

وزارت ورزش و جوانان

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان المپیک توکیو توکیو ۲۰۲۰ کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش  صدای ایران از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.


وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.


زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.
مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک