Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ محمد مهدی جوانمرد قصاب  درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و افغانستان بعد از حملات اخیر طالبان در این افغانستان، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در افغانستان مرز میلک فعلا از سوی ایران بسته شده است، اما  با عادی شدن شرایط و برقراری امنیت طی روزهای آینده این مرز برای تردد کامیون های حمل کالاهای تجاری باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان افزود: البته مرز میلک به دلایل امنیتی  از سوی ایران بسته شده است اما با توجه به باز بودن سایر مرزها تجار از بابت صادرات محصولات خود به افغانستان دچار مشکل نخواهند بود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: علیرغم بسته بودن  دو گمرک مشترک در مرز افغانستان یعنی ماهیرود و دوغارون که در دست طالبان است هیچ محدودیتی برای تجار افغانستان به جهت ارسال محموله های تجاری وجود ندارد و روند نقل و انتقال کالا از این گمرکات به حالت عادی در حال انجام است و عبور و مرور در این مرزها با مشکلی مواجه نیست.

جوانمرد قصاب همچنین از رشد ۱۰ درصدی تجارت ایران و افغانستان در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

پربیننده ترین گل گهر برای اولین بار جایگاه چهارمین شرکت بازار سرمایه ایران را کسب کرد تناقضات آقای وزیر؛ از حبابی که نترکید تا گرانی سیمان کولرهایی پرتوان و کم‌مصرف آغاز عرضه گسترده سیمان؛ از امروز تردد در مرزهای میلک و گمشاد با افغانستان متوقف شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟