Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی و هم‌افزایی با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی در راستای احیای فرهنگ معماری اصیل ایرانی-اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی مستوفیان با مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان شمالی، فرهنگ معماری اصیل ایرانی-اسلامی را حلقه مفقوده در نظام شهرسازی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: «این اداره کل بر اساس وظایف خود، آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی را دارد تا بتوانیم بیش‌ازپیش فرهنگ معماری و شهرسازی اسلامی را در بطن جامعه احیا کنیم.»

مستوفیان از معماری اسلامی به‌عنوان میراث شهری یاد کرد و افزود: «در راستای احیای هویت تزیینات معماری ایرانی- اسلامی، توجه به مؤلفه‌های فرهنگ، اقلیم و... ضروری است و باید تلاش کنیم تا این عناصر هویت‌ساز را حفظ کنیم.»

در پایان این نشست از سوی مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان شمالی، حکم علی مستوفیان به‌عنوان مسئول کارگروه علمی معماری اسلامی کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهید چمران بجنورد، ابلاغ شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معماری اسلامی فعالیت خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه