Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی به صراحت نوشت که تحریم‌های دولت آمریکا تاثیری بر پیشبرد صنایع دفاعی ایران به ویژه در ساخت انواع پهپاد نخواهد گذاشت.

 وبگاه «دیفنس نیوز» در گزارشی تازه  به قلم «کریستن فونتنروز» در این زمینه نوشت، مقام‌های آمریکایی اخیرا اعلام کردند که در حال بررسی تحریم‌هایی علیه زنجیره تامین قطعات لازم در ساخت پهپاد در ایران هستند، اما بعید است که تحریم‌ها موثر واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وبگاه در بخشی از تحلیل خود نوشت، ممکن است تحریم‌ها نتوانند بر برنامه ایران به گونه ای موثر تاثیر بگذارند، زیرا ایران قطعات هواپیمای بدون سرنشین را از منابع متعدد تهیه می‌کند. برخی از قطعات عمدتا برای کاربران تجاری و تفریحی تولید می‌شوند .

«آرچی استافورد» متخصص پهپاد در آکادمی هوانوردی در ایالات متحده  گفت: «ایران از موتورهای آلمانی در برخی از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده می‌کند. من تصور می‌کنم تحریم آلمان، آنها را عصبانی خواهد کرد.»

به نوشته این وبگاه، قطعات دیگر پهپادها از جمله آنتن و سامانه ناوبری نیز ارزان قیمت است. از سویی دیگر، قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی مبتنی بر دلار نیز چندان امیدوار کننده نیست. به عنوان مثال، تهران می‌تواند در ازای قطعات مهم هواپیماهای بدون سرنشین به چین نفت بفروشد.

دیفنس نیوز در خاتمه نوشت، پیشرفت‌های فناوری ممکن است به زودی ایران را از وارد کردن قطعات هواپیماهای بدون سرنشین بی نیاز کند. ایران در زمینه پرینت سه بعدی، بخش ساخت قطعات در صنایع پهپادی توان خود را توسعه داده است.

 

چندی قبل نیز یک نشریه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از سوی ایران و نمایش انوع تجهیزات جنگی از جمله موشک و پهپاد نوشت، ایران اینک ابرقدرت پهپادی و یکی از کشورهایی است که شمار زیادی پهپادهای کوچک ، بزرگ و انتحاری را می‌سازد.

روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به قلم «سث فرانتسمن» در این باره نوشت، ایران با برپایی نمایشگاهی از موشک‌ها و پهپادهای خود در روزهای اخیر موفقیتش در سال‌های گذشته را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه بیانگرموفقیت سپاه پاسداران ایران به عنوان یک قدرت هوایی است. این نمایشگاه که از سوی مقام‌های ارشد ایران افتتاح شد بیانگر سربلندی و موقیت در ساخت تسلیحات قبل از خاتمه تحریم تسلیحاتی است. ایران اساسا می‌گوید، با وجود تحریمها، این تجهیزات را ساختیم.

نویسنده این گزارش با اشاره به نمایش انوع موشک‌ها و پرتابگرهای آن نوشت، ایران با رونمایی این تسلیحات  نشان می‌دهد که چگونه قادر است موشکها را در اقصی نقاط جابجا کرده و آنها را  در موقع لزوم شلیک کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری تحریم ها ایران پهپاد پهپاد ایران بدون سرنشین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد