Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: پیروزی در جنگ ۱۲ روزه سیف القدس، مبدأ حرکت جدیدی در مقاومت فلسطینی و موجب پشتیبانی مردم آزادی‌خواه از جبهه مقاومت شده است.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، سید کمال خرازی عصر امروز - شنبه - در دیدار زیاد نخاله تاکید کرد: در حالی که قدرت های جهانی به شیوه‌های مختلف علیه ملت فلسطین اقدام می‌کنند، ایستادگی ملت فلسطین بر حق خود که رفع اشغال و اشغالگر است، شایسته قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه در سیف القدس مشاهده شد، همبستگی کل ملت فلسطین بود که این برخاسته از آگاهی ملت فلسطین و روحیه آزادی خواهی این ملت است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جبهه مقابل، یعنی رژیم صهیونیستی را دچار اختلافات داخلی شدیدی دانست که ناشی از بی‌ریشه بودن این رژیم و کسانی است که از نقاط مختلف دنیا به این سرزمین آمده و آن را اشغال کرده‌اند.

وی با متزلزل خواندن کابینه فعلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نخست وزیری که با ائتلاف تعداد زیادی از احزاب ناهمگون امروزه بر سر کار است، نمی تواند از قدرت چندانی برخوردار باشد.

خرازی در این دیدار همچنین با بزرگداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز امیدواری کرد آرزوی این شهید عزیز که آزادی قدس شریف بود، به زودی محقق شود.

زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی هم در این دیدار با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقاومت فلسطین، تاکید کرد: تا پیش از پیروزی اخیر در جنگ ۱۲ روزه زوال رژیم صهیونیستی، فقط یک ایده بود، اما اکنون به یک امکان تبدیل شده است.

زیاد نخاله با بیان اینکه اعتماد به نفس رژیم صهیونیستی تضعیف شده، تصریح کرد: اکنون در مرحله مهمی از حیات مبارزه فلسطینیان علیه این رژیم به سر می بریم و ابواب جدیدی فراروی کل مقاومت در منطقه گشوده شده است.

وی تاکید کرد: وضعیت امروز فلسطین به طور خاص و مقاومت در منطقه به طور عام با گذشته آن قابل مقایسه نیست و امید به آینده در میان همه ما موج می‌زند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا فلسطین رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران جنگ اعتماد به نفس خرازی مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،سی‌امین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل" به منظور نقد و بررسی الگوی مفهومی امت واحده اسلامی با حضور اساتید و صاحب نظران  و با موضوع "نقش رسانه در انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی و تبیین اقتدار غزه " برگزار شد.

دکتر "محمد شاهدی" قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین،  در این نشست تخصصی با ذکر مقدمه‌ای به تبیین نقش رسانه در انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی و پارادوکس رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار جنگ غزه پرداخت و سؤالاتی را پیرامون این موضوع از کارشناسان حاضر در جلسه مطرح کرد.

 دکتر "مهدی شکیبایی" مدیر عامل فرهنگسرای رسانه، در این نشست تخصصی اظهار داشت:رسانه از دیر باز از ناحیه صهیونیستها مورد اهتمام بوده است، از قدیم الایام به قدرت رسانه پی برده بودند و آن را تا به امروز پی‌گیری کردند و برای افکار عمومی برنامه داشتند.

وی ادامه داد: در هر نقطه دنیا مخالفتی با رژیم صهیونیستی می‌دیدیم، متهم به یهودی ستیزی می‌شدند که  خود این در نتیجه عملکرد رسانه است. این رژیم اشغالگر هر اقدامی را که علیه دانشمندان هسته‌ای هم انجام می‌‌داد، در دفاع از خویش می‌دانست‌.
 
مدیر عامل فرهنگسرای رسانه افزود:اتفاقی که اخیرا به واسطه رسانه‌ها افتاد، این بود که شاهد اعتراضات مردمی کشورهای مختلف اروپایی برای توقف جنگ و نسل‌کشی هستیم که این مهم توسط رسانه‌های مستقل صورت گرفته است و به این ترتیب تصور غلط مظلوم بودن رژیم صهیونیستی در هم شکست.

مدیر عامل فرهنگسرای رسانه به نحوه استفاده درست از هنر و فرهنگ برای پیشبرد اهداف اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما برای گرفتن حق خود از همه ابزارهای خود در هنر و فرهنگ استفاده نمی‌کنیم؛ در عملیات طوفان الاقصی و پس از آن هم از بحث هنر و فرهنگ به خوبی استفاده نشد،  در حالی که پیامدهای این عملیات قبل از اینکه سیاسی باشد، فرهنگی نیز هست.

وی تأکید کرد: می‌توان از حوزه سینما و مینیاتور و ... در زمینه جنایتهایی که در فلسطین روی می‌دهد به خوبی بهره برد. در حوزه هنر ما قبلا جریانِ قدرت داشتیم اما الان جریانهای قدرت بر قدرتِ جریان چربیده است.

شکیبایی به نقش رسانه‌های مستقل در بیداری عمومی اشاره کرد و گفت:صهیونیستها پیوسته تلاش کردند، توجهات را از رویدادهایی که در فلسطین اتفاق می‌افتد، منحرف کنند. بنابراین وظیفه رسانه و نهادهای مرتبط با آن، این است که اجازه ندهند، توجهات از کانون اصلی منحرف شود. 
 
در ادامه این نشست"مختار حداد" مدیر دفتر بین الملل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تصریح کرد:رسانه در اتفاقی که در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای بعد از آن افتاد، نقش مهمی ایفا کرد و به دنبال فعالیت‌های رسانه‌ای، مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی شکست خورد.

وی افزود: شاهد بودیم که مقاومت لبنان در زمینه رسانه بسیار موفق عمل کرد؛ جادوی صهیونیستها به خودشان  بازگشت و در حوزه رسانه نیز علاوه بر دیگر حوزه‌ها و از جمله امنیتی و سیاسی شکست خوردند و مقاومت در این حوزه دست برتر داشت. 

سردبیر الوفاق به تاثیر روایتگری در پوشش حوادث اخیر غزه نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌های جریان مقاومت از جمله رسانه‌های یمنی در این زمینه بسیار خوب عمل کردند و توانستند، اخبار مربوط به عملیات موفق آمیز نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی را به خوبی پوشش دهند و دیگر همانند گذشته رسانه‌های غربی در این کشورها منبع پوشش خبری این عملیات‌ها نبودند.

حداد اضافه کرد: امروز رسانه‌های مقاومت مخاطبان بسیار خوبی دارند و حضور مردم در خیابانها و شبکه‌های مجازی در حمایت از مردم فلسطین  نشان‌دهنده شکست رسانه‌های غربی و صهیونیستی است. 

وی خاطرنشان کرد: صهیونیستها و غربی‌ها هدف قراردادن رسانه‌ها را از روز اول مد نظر داشتند و  ابایی از هدف قرار دادن خبرنگار و رسانه‌ها نداشته و ندارند و حتی متعمدا خبرنگاران و خانواده‌های آنان را هدف قرار می‌‌دهند، چرا که جبهه غربی حامی آنهاست. 

کارشناس ارشد رسانه تأکید کرد: نقش انسان‌رسانه‌ها در پوشش اخبار جنگ غزه  در این زمینه خیلی مهم بود و برخی از آنها تبدیل به منبع رسانه‌ای شده‌اند و گاهی از صد رسانه هم مهمترند.
 
در ادامه "الهام عابدینی" کارشناس ارشدرسانه و پژوهشگر روابط بین الملل تصریح کرد: موضوع فلسطین از سه جهت حائز اهمیت است؛ یکی اسلامی بودن و وجود مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس در آن، دوم اخلاقیت و انسانیت و اینکه شاهد بزرگترین نسل‌کشی در غزه هستیم و سوم، موضوع امنیت ملی کشورهای منطقه است؛ این رژیم اشغالگر نشان داده که تروریسم  دولتی دارد و به هیچ قانونی متعهد نیست. 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نقش رسانه‌های منطقه بسیار حائز اهمیت است؛ برای اینکه سطح جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشان دهند و دوم اینکه نشان دهند، کشورهای اسلامی منطقه،بابت حضور فرمایشی رژیم صهیونیستی باید از خود دفاع کنند. 

پژوهشگر روابط بین الملل تأکید کرد: رژیم صهیونیستی پیوسته به دنبال بی‌نظمی و آشوب در منطقه است و رسانه ها باید این موضوع را جدی بگیرند و تبیین جناتیهای این رژیم اشغالگر را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند. 


انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه