Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران با پایان کار کاروان ایران در المپیک توکیو بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ستاد عالی بازی‌های المپیک متشکل از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران با پایان کار کاروان کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:

«سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو امروز در حالی به پایان رسید که هزاران نفر از مردان و زنان از ۲۰۶ کشور جهان گرد هم آمدند تا بار دیگری زیبایی‌های ورزش به نمایش گذاشته و امید به بهروزی را در سرتاسر جهان نشر دهند، مردان و زنان ایرانی در غالب کاروان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند و علیرغم همه مشکلاتی که پشت سر گذاشته بودند از جایگاه و نام کشور عزیزمان دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای حضور موفق در این رقابت‌ها، بلافاصله بعد از پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ستاد عالی بازی‌ها با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پاراالمپیک و کارشناسان ذیصلاح تشکیل و در جلسات متعدد و با بهره گیری از کارگروه‌های کارشناسی و با حضور مدیران فدراسیون‌ها و مربیان تیم‌های صاحب شانس کسب سهمیه به تبیین و تشریح نقشه راه و اتخاذ سیاست‌های حمایتی و پشتیبانی و فراهم کردن زمینه‌های موفقیت پرداخت.

علیرغم اینکه در آغاز سال ۲۰۲۰ (زمستان ۹۸) متأسفانه جهان و کشورمان درگیری پاندمی کرونا شده و مشکلات و مصائب زیادی برای مردم ایجاد و ورزش نیز با تعطیلی اماکن رو به رو و مسابقات یکسال به تعویق افتاد و روند آماده سازی‌ها دچار اختلال گردید، اما همه امیدوار بودیم از طرف دیگر فشار تحریم‌های ظالمانه و بی سابقه و تأثیر آن بر وضعیت اقتصادی جامعه موانع جدی به وجود آورد معذلک جامعه ورزش موفق شد:

۱- ۶۸ سهمیه بازی‌های المپیک ۱+ ۲۰۲۰ را کسب نماید و ۶۶ نفر از دختران و پسران ما اعزام شدند که بالاترین سهمیه کسب شده در تاریخ ورزش ایران بود.

۲- تعداد سهمیه‌های بانوان ۱۰ نفر بود که در طول تاریخ حضور ایران در المپیک یک رکورد محسوب می‌شود.

۳- در سه رشته تیمی (والیبال، بسکتبال و شمشیربازی) کسب سهمیه کردیم که برای نخستین بار این موفقیت به دست آمد.

۴- شایستگان ورزش کشور در این المپیک ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کردند که دومین نتیجه کیفی حضور ما در تمامی ادوار بازی‌های المپیک محسوب می‌شود.

۵- در دو رشته تیراندازی و کاراته برای نخستین بار به مدالی آن هم از نوع مرغوب رسیدیم و تعداد رشته‌های مدال آور ما را به ۶ رشته رساند که بی سابقه است.

۶- کتمان نمی‌کنیم که برخی مشکلات و نواقص محدودی وجود داشت که با توجه به رصد مستمر همه موارد در آینده نزدیک نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

۷- در کسب این موفقیت دعای خیر مردم و تلاش روز افزون ورزشکاران، مربیان و مسئولان مرتبط در سایه الطاف الهی یاور جامعه ورزش بوده است.

۸- قطعاً در آینده نزدیک گزارش کارشناسی اقدامات انجام گرفته و نتایج ارزیابی همه رشته‌ها و ورزشکاران شرکت کننده برحسب موازین علمی و کارشناسی برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد.

۹- وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که با پیام دلگرم کننده امروز خود ورزشکاران مدال آور را مورد تفقد قرار داده و همچنین از ریاست محترم جمهور که از تلاش‌های قهرمانان مدال آور با پیام خود تقدیر نمودند و همه دست اندرکاران ذیربط در دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه، وزارت امورخارجه، وزارت ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و زحمت کشان ورزش کشور شامل رؤسای محترم فدراسیون‌های حاضر در المپیک، ورزشکاران و مربیان و سایر کادر‌های فنی و تدارکاتی، پزشکی، کادر سرپرستی کاروان ایران در توکیو، مدیران و همکاران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی که با پوشش خبری مناسب خود کام مردم ایران را شیرین نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیک کمیته ملی المپیک بیانیه کمیته ملی المپیک بازی های المپیک وزارت ورزش بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم اما کار سختی در پیش خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، فرزاد ایمانعلی زاده درباره ارزیابی خود از رقابت های جام تختی به میزبانی اهواز، گفت: تقریبا ۱۶-۱۷ نفر از کشتی‌گیران اصلی ما بیرون هستند و بیشتر چهره های جوان و آینده دار در این مسابقات کشتی می‌گیرند. ملاک اصلی ما در جام تختی انتخاب تیم زیر ۲۳ سال برای رقابت های قهرمانی جهان است.

وی درباره تاثیر غیبت ملی‌پوشان اصلی بر این رقابت ها خاطرنشان کرد: قطعا همین طور است. در یکی دو وزن ضعیف‌تر از نفرات اصلی هستیم. اسم نمی‌برم اما نفر سوم که در اینجا اول می‌شود با نفر اول ما اختلاف فاحش دارد. باید کار کرد، از جوانان در تیم بزرگسالان استفاده کرد تا روندمان بهتر شود.

مربی کشتی فرنگی درباره انتخاب ملی پوشان المپیکی ایران در اوزان ۶۰ و ۶۷ در تورنمنت مجارستان، اظهار کرد: ما در این اوزان سهمیه را گرفته‌ایم. ده‌بزرگی توانست خودش را ثابت کند و اگر در آسیا طلا می‌گرفت قطعا ملی‌پوش ما در المپیک بود. به او یک فرصت دیگر داده می‌شود و قرار است با مهدی محسن نژاد به مجارستان برود. هر کدام عملکرد بهتری داشته باشند با ارزیابی کادر فنی به المپیک می‌روند.

ایمانعلی‌زاده درباره اینکه انتظار می‌رفت کشورهای بیشتری در جام تختی شرکت کنند، یادآور شد: چند سالی است کشورهای خارجی کمتر می‌آیند. ارمنستان هم تیم خوبی است و ما فکر نمی‌کردیم اینقدر خوب باشند. کشتی‌گیران جوان داخلی هم عملکرد خوبی داشتند  و مسابقات سطح معقولی دارد.

وی در ادامه درباره رقابت اسماعیلی و گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای رسیدن به المپیک در تورنمنت مجارستان، تصریح کرد: گرایی قهرمان جهان و المپیک بوده و برایمان قابل احترام است. از طرفی استعدادی ناب به نام سعید اسماعیلی به کشتی ایران آمده که در جام وهبی امره خوب ظاهر شد. در آسیایی اول شد و طبق چرخه باید به صورت رو در رو یا در یک تورنمنت رقابت کنند. صلاحدید کادر فنی این بود که این دو کشتی گیر به تورنمنت مجارستان بروند.

 مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی درباره کار سخت کشتی فرنگی ایران در المپیک، گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم و این افتخار بزرگی است. هدف کادر فنی این بود که محقق شد. ۴ سال پیش به خاطر شرایط کرونا سطح مسابقات پایین‌تر بود. امسال کار قطعا سخت تر است. همان طور که در جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دیدید سطح مسابقات بالاتر بود. کار ما سخت است اما ما تیم جوان و در عین حال با انگیزه داریم که تلاش می‌کنیم بهترین اتفاق رخ بدهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودتان در چه وزنی انتظار طلا دارید، اظهار کرد: بر روی  کاغذ در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس طلا داریم. دوره قبل در ۶۷ کیلوگرم طلا گرفتیم اما این دوره شانس مدال داریم. در المپیک اتفاقات خاص می‌افتد به این صورت که ممکن است از یک وزن انتظار طلا داریم اما مدال نمی‌گیریم و از وزنی که انتظار نداریم مدال می‌گیریم مانند المپیک ۲۰۱۶ که عبدولی مدال گرفت. نتایج قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوارم نتایج خوبی کسب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها