Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@19:10:26 GMT

کاراته کای عربستانی: طلای ما را به سرقت بردند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۲۹۸۰

کاراته کای عربستانی: طلای ما را به سرقت بردند

کاراته کای عربستانی می گوید که حق هموطن او در فینال المپیک طلا بود و داوران قهرمانی طارق حامدی را به سرقت برده اند.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فینال کاراته +75 کیلوگرم المپیک میان طارق حامدی از عربستان و سجاد گنج زاده با حکم داوران، به سود کاراته کای ایرانی به پایان رسید. در این بازی که با نتیجه 4 بر یک به سود ورزشکار سعودی در جریان بود، طارق حامدی با ضربه ای غیرمجاز، باعث بیهوشی گنج زاده شد و داوران حکم به دیسکالیفه شدن کاراته کای عربستانی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین زمینه، عماد المالکی قهرمان بین المللی کاراته عربستان گفت: شدت ضربه توسط پزشک و داوران تعیین می شود و چون حریف ایرانی فهمید که این تنها شانس اوست، تصمیم گرفت از جایش بلند نشود و موضوع را به دست داوران بسپارد. این چیزی است که اتفاق افتاد.


او ادامه داد: چیزی که من از تلویزیون دیدم، به این نتیجه رسیدم که اخراج حق طارق نبود و نظر من این است که طلا را از ما گرفتند.


از سوی دیگر، دکتر ابراهیم القناص قهرمان سابق و رئیس سابق فدراسیون کاراته عربستان سعودی، به اشراق الاوسط گفت: کاراته کای ایرانی از تجربه اش و خلل قانونی استفاده کرد و با از دست دادن هوشیاری اش، بازی را به تصمیم داوران منوط کرده و طلا را به دست بیاورد.


او گفت: طارق حامدی یک دستاورد بزرگی را برای ورزش عربستان به دست آورد. نباید او را سرزنش کرد و او برای ورزش ما یک قهرمان بزرگ است.


پس از این مبارزه، عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش عربستان تصمیم گرفت تا مبلغ 5 میلیون ریال سعودی (معادل با 37 میلیارد تومان) به عنوان پاداشی که برای دارندگان مدال طلای المپیک عربستان در نظر گرفته شده بود را به این کاراته کا پرداخت کند.

کاراته المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کاراته المپیک 2020 توکیو کاراته کای طارق حامدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح