Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:12:29 GMT

عوارض کاهش وزن سریع

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۳۳۳۳

یک متخصص تغذیه ورژیم درمانی گفت: کاهش وزن شدید در طول یک ماه عوارض بسیاری را برای فرد به همراه خواهد داشت. ناطقان: نرگس جوزدانی متخصص تغذیه ورژیم درمانی با اشاره به اینکه کاهش وزن پروسه زمان بری است، بیان کرد که در رژیم‌های استاندارد از زمانی که فرد رژیم خود را برای کاهش وزن شروع می‌کند تازمانی که کاهش وزن داشته باشد حدود ۱۰ الی ۱۲ روز زمان لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جوزدانی بیان کرد: در رژیم‌های استاندارد فرد بین ۲ تا ۴ کیلو وزن در ماه کم می‌کند هرچند این موضوع باز هم به فرد دارد یعنی اگر فردی وزن بسیار بالایی داشته باشد، در رژیم‌های استاندارد می‌تواند بیش از ۲ تا ۴ کیلو وزن کم کند و معمولا افرادی که ۲۰ کیلو با وزن ایده آلشان فاصله دارند باید به طور طبیعی ۳ کیلو وزن در ماه کم کنند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: اگر سرعت کاهش وزن در رژیم‌های استاندارد افزایش یابد و میزان انرژی دریافتی خیلی محدود باشد یا اینکه خیلی وزش‌های سنگینی را انجام دهند و حتی از رژیم‌های تک خوری استفاده کنند این سبب می‌شود فرد در درجه اول قدرت عضلات خود را از دست بدهد که حدود یک تا دو کیلو کاهش وزن را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه در مرحله دوم بدن ما هیچ تمایلی ندارد که از چربی‌های انباشته شده بدن به عنوان منبع انرژی استفاده کند، گفت: زمانی که فرد رژیم سختی می‌گیرد بدن به جای استفاده از منابع چربی از منابع پروتئینی و عضلات به جای منبع انرژی استفاده می‌کند.

جوزدانی بیان کرد:  بر اساس بررسی‌ها و آنالیز بدن افرادی که سرعت کاهش وزن بالایی دارند، ورزش‌های سنگینی انجام می‌دهند و کالری‌های کمتری را دریافت می‌کنند؛ عضلاتشان به جای بافت چربی کم شده است و این امر سبب می‌شود تا فرد تناسب اندام نداشته باشد همچنین بافت‌های چربی بدن گسترده شود و به دنبال آن دچار استپ وزنی شده و درنهایت ریزش مو و خستگی شدید را خواهیم داشت. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عوارض ، کاهش وزن سریع ، از بین رفتن عضلات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عوارض کاهش وزن سریع رژیم های استاندارد کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید

اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار خبرداد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به گرمای هوا و رسیدن میوه‌های نوبرانه به انبوه، قیمت روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه سبز در ابتدای فصل بالای یک میلیون تومان بود که در شرایط کنونی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان اردیبهشت به حداکثر ۲۰۰ هزار تومان برسد.

یاوری نرخ کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، کیوی ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان، خیار اصفهان ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و لیمو شیرین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت میوه‌های وارداتی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز اکوادور ۷۰ تا ۷۲ هزار تومان، موز فیلپین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، موز هندی ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تایی یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: بنابر آمار ورودی روزانه بار میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی ۲۰ تا ۲۲ هزار تن است که ۱۸ هزار تن آن خریداری و مابقی داخل میدان می‌ماند.

یاوری درباره آینده بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی امسال سال پرباری برای بازار میوه و صیفی خواهد بود که پیش بینی می‌شود بدلیل گرمای هوا، قیمت روند کاهشی به خود بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند