Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد اولین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان با رونمایی از پوستر جشنواره و اعلام فراخوان رسمی در شهر میراث جهانی یزد آغاز بکار کرد.

«عباس گلرسان» دبیر اولین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان با عنوان «سرّ سُخن» در جمع خبرنگاران در این رابطه با اشاره به اهمیت بیان صحیح نیات و اندیشه‌های خود با بیان کلمات و جملات، اظهار کرد: بخش مهمی از جایگاه اجتماعی افراد براساس این که تا چه حد در بیان و انتقال مفاهیم تبحر داشته باشند، رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سالهاست مجریان و گویندگان کشورمان فاقد انجمن و سندیکایی هستند، تلاشهای صورت گرفته دراین زمینه را تاکنون بی نتیجه خواند و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره پام موثری برای تحقق این مهم باشد.

گلرسان به برخی کشورها که مجریان از جایگاهی همراستا با معلمان جامعه برخوردارند، اشاره و خاطرنشان کرد: در این کشورها مجریان بسیار ارج گذاشته می‌شوند ولی در کشورمان گویندگان و سخنوران فاقد مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی از برگزاری این جشنواره برای جامعه هدف مجریان و گویندگان خبر داد و گفنت: این جشنواره به همت شرکت سروش و با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار و از برگزیدگان در آبانماه ۱۴۰۰ تقدیر خواهد شد.

دبیر اولین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان از تدارک بخش جنبی جشنواره به عنوان همزبانان ویژه کشورهای فارسی زبان به صورت بین المللی یاد کرد و گفت: دومین جشنواره مجریان و گویندگان «سر سخن» به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

«حسین درستکار» نماینده شورای سیاستگذاری جشنواره نیز در این نشست خبری از مهمترین اهداف این جشنواره را ایجاد فضایی برای رقابتی سالم و تاثیر گذار، استعدادیابی جهت استفاده از توانمندی این گروه از هنرمندان در صحنه و رسانه، تشویق و ترغیب این قشر ارزشمند برای رشد و ارتقا سطح دانش خود، به نمایش گذاشتن نقش کلیدی تاثیرگذاری این هنرمندان در جامعه و ایجاد فضای حمایتی از سوی دستگاههای کشور با توجه به اینکه این قشر از هنرمندان صنف و انجمن رسمی خاصی در کشور ندارند و مستقیم از سوی ارگانی حمایت نمی شوند و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از مجریان و گویندگان سراسر کشور ذکر کرد.

وی همچنین از تجلیل پیشکسوتان عرصه اجرا و گویندگی و ایجاد پل ارتباطی جهت استفاده از تجربیات ارزشمند این اساتید در این جشنواره خبر داد و گفت: آموزش اجرا و گویندگی در قالب کارگاههای جنبی در طول مدت فراخوان جشنواره برگزار خواهد شد.

«الهه دهقانپور» نماینده هیات انتخاب جشنواره نیز شرکت عموم علاقمندان دراین جشنواره را آزاد اعلام کرد و گفت: این جشنواره در دو مرحله انتخاب و مسابقه برگزار می‌شود که در بخش انتخاب، آثار ارسالی پس از بررسی به بخش مسابقه راه یافته و با قضاوت داوران، برگزیدگان هر بخش انتخاب و تجلیل خواهند شد.

وی بخش‌های این جشنواره را شامل اجرای صحنه،اجرای تلویزیون،اجرای رادیویی – صدا و هم زبانان (بین الملل) ذکر کرد و افزود:طبق تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره مقرر شد که دومین شماره جشنواره به صورت بین المللی برای فارسی زبانان برگزار شود.

دهقانپور موضوعات بخش‌های جنبی مسابقه‌ی جشنواره را نیز شامل «شهر میراث جهانی» و «آب» عنوان کرد و گفت: این جشنواره در گروه‌های سنی کودک(۶ تا ۱۲ سال)، نوجوان(۱۲ تا ۱۹ سال)، جوان ( ۱۹ تا ۳۰ سال) و بزرگسال( ۳۰ سال به بالا) با این توضیح که در بخش رادیویی(صدا) گروه سنی کودک لحاظ نشده است، برگزار می‌شود.

وی همچنین آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ بیان کرد و افزود: اعلام آثار راه یافته به بخش مسابقه در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ و شروع بخش مسابقه ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ است و اختتامیه نیز در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ برگزار خواهد شد.

دهقانپور با بیان این که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت «serresokhan.ir» مراجعه کنند، آدرس دبیرخانه جشنواره را  یزد . بلوارشهید باهنر، کوچه ولیعصر، بن بست هاتف، شرکت سروش صداوسیما و شماره دبیرخانه را  ۳۷۲۵۱۹۲۷-۰۳۵ عنوان کرد.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست خبری پوستر فراخوان جشنواره با حضور رستگاری فرماندار یزد و ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و معاونین صدا و سیمای مرکز یزد رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هنر اجرا گویندگی جشنواره يزد خواهد شد ۱۴۰۰ ۰۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند