Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یونهاپ، چونگ یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی، روز شنبه در جریان مجمع مجازی منطقه‌ای کشور‌های جنوب شرقی آسیا (ARF)، خواستار بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات هسته‌ای شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چونگ در ادامه افزود که سئول به دنبال از سرگیری دیپلماسی هسته‌ای با پیونگ یانگ پس از بازسازی خطوط ارتباطی بین دو کره  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانند سال گذشته، آن کوانگ ایل، سفیر کره شمالی در اندونزی به عنوان نماینده ری سون گوون، وزیر خارجه کره شمالی در این مجمع حضور داشت.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «وزیر چونگ توضیح داد که بر اساس توافقنامه‌های  بین کره جنوبی و شمالی و آمریکا، دولت ما به تلاش‌های خود برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ادامه می‌دهد.»

چونگ فعال شدن مجدد خطوط ارتباطی فرامرزی بین دو کره را پیشرفت مثبتی در تلاش‌ها برای حرکت در راستای ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره توصیف کرد و از همکاری دو کره در این زمینه ابراز امیدواری کرد. چونگ همچنین در ادامه از پیونگ یانگ خواست که در جهت خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره همکاری کنند.  

روز گذشته نیز وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا توافق کردند که به هماهنگی اقدامات دیپلماتیک جهت پیشرفت به سمت هدف خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره ادامه دهند.

پربیننده ترین سرازیر شدن مهاجران افغانستانى به سمت ایران + فیلم در تهران گفت‌ و‌ گوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم / حمایت دیپلماتیک کره برای احیای برجام ادامه خواهد داشت برترین تصاویر خبری هفته گذشته تحریم نمی تواند مسیر توسعه کشورهای مستقل را متوقف کند / آینده متعلق به کشورهایی نیست که به دیگران ظلم می کنند واکنش سفارت ایران به ادعاهای وزیر خارجه انگلیس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی خارجه کره کره شمالی کره جنوبی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد