Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان و رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به نوع ویروس شیوع یافته در استان و خطر احتمالی افزایش مبتلایان، نسبت به احتمال تُندتر شدن شیب صعودی ابتلا به کووید۱۹ در برخی از نقاط این استان پهناور هشدار داد.

‍ ✅ استاندار سمنان :

 علیرضا آشناگر اظهار کرد: ما در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و تمامی محدودیت هایی که برای رنگ بندی ها بر اساس پروتکل ها در نظر گرفته شده، لازم الاجراست و باید با جدیت اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه های متولی امر در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در استان باید به صورت جدی پای کار بوده و براساس پروتکل های ابلاغی، نسبت به اعمال محدودیت ها اقدام کنند، کوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و مدیر خاطی مواخذه خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی گفت: گروه های نظارتی باید با اولویت واحد های صنفی و واحد های بزرگ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.

آشناگر با بیان اینکه در حال حاضر میزان بستری کرونا در کل استان بالغ بر ۶۸۵ نفر است افزود: استان سمنان، استانی است که حرکت رو به تزاید تعداد بیماران کرونایی در آن نسبت به سایر استان ها کمتر است، اما در مجموع وضعیت نگران کننده ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش ها استان سمنان‌ جز ۴ استان کشور است که روند ابتلا و افزایش بیماری در آن به صورت سینوسی در حال حرکت بوده و با فراز و فرودهایی همراه است

 وی اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دارند.

 آشناگر افزود: خوشبختانه روند و میزان واکسیناسیون گروه های هدف مختلف در استان به نسبت ‌میزان واکسن هایی که در اختیار استان قرار گرفته،‌ بسیار خوب است که‌امیدواریم‌ دریافت و تخصیص واکسن‌ها افزایش یابد.

 استاندار سمنان گفت: با وجود تعداد رو به رشد مبتلایان، میزان فوتی ها به نسبت سرایت بیماری و بستری در استان کم بوده و میزان ترخیص و بهبودی بیماران  بالاست که‌ این مهم نشان از خدمات دهی خوب در مراکز درمانی استان دارد.

وی از فرمانداران استان خواست: با رویکرد توجه به اقدامات انگیزشی، گسترش واحد های بهداشتی و درمانی، برگزاری جلسات، ایجاد محدودیت ها، واکسیناسیون و سایر موارد، دیدگاه های خود را برای جمع بندی و ارسال به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کنند.

‍  استاندار سمنان  خاطرنشان کرد: حفظ سلامت و جان عزاداران ‌حسینی در ایام‌ ماه‌ محرم و در برگزاری ‌مراسمات و تجمع‌ها در برابر ابتلا به بیماری کرونا، امری ضروری و دارای اولویت است.

وی افزود: در آستانه ماه محرم هستیم و به دلیل تجمعات و مراسمات‌ متعدد، باید همکاری های لازم با هیات های مذهبی تقویت شود تا شاهد کمترین ‌میزان ‌آلودگی به ویروس کرونا در بین عزاداران حسینی باشیم.

استاندار با اشاره به درگذشت مدیرکل صداوسیمای سمنان در اثر ابتلا به کرونا گفت: ما یکی از مدیران خوب و خدمتگزار خود، حجت الاسلام توکلیان، مدیرکل صدا و سیمای‌ مرکز سمنان را در استان بواسطه ابتلا به بیماری کرونا از دست دادیم که این‌مهم نشان از این دارد که همگان در این مسیر در حال جانفشانی هستند و باید بیش از پیش به بحث رعایت ‌پروتکل های بهداشتی توجه داشت.

وی با بیان اینکه شیب صعودی ابتلا به بیماری که در استان شکل گرفته ‌ممکن است در برخی نقاط استان تُندتر شود، تاکید کرد: فرمانداران شهرستان ها بررسی کنند تا در نقاطی که نیاز است، آمادگی لازم برای خدمات دهی پزشکی بموقع و فوری وجود داشته باشد.

 استاندار سمنان از هم استانی ها خواست: رعایت‌ پروتکل ها،‌ فاصله گذاری اجتماعی و توجه به ملزومات بهداشتی را در راستای مراقب از سلامت خود و خانواده های خود در ماه‌ محرم مَد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم افزود: حفظ جان عزاداران از اولویت هاست و فرمانداران به عنوان مسئولین امر باید در این خصوص به خوبی ورود کنند

  رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: فرمانداران در زمینه هماهنگی برای‌ مراسمات ماه‌ محرم و عزاداری ورود جدی داشته و ضمن ‌نشست با هیات های مذهبی و برگزاری شورای اجتماعی و تامین، با توجه به ابلاغ دستورالعملی که برای این ایام آماده شده، برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی از معاونت ‌سیاسی استانداری خواست: همراه با سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های متولی امر، هماهنگی های لارم را با هیات های مذهبی در خصوص رعایت هرچه بهتر پروتکل های‌ بهداشتی در برنامه های ‌ماه محرم انجام‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا استانی اجتماعی کروناویروس علیرضا آشناگر استان سمنان صداوسیمای سمنان خیز پنجم کرونا استاندار سمنان محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان