Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@20:28:28 GMT

هر نوع علامت مشکوکی سویه دلتا استس

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۳۶۵۰

هر نوع علامت مشکوکی سویه دلتا استس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز ۳۹۷ هزار ۶۱۳ دز واکسن تزریق شد که سهم آن در تهران حدود ۸۳ هزار دز است، در حالی که علی رضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا تهران کمیت لازم واکسیناسیون به صورت روزانه در تهران را ۱۵۰ هزار دز می داند.

به گفته وی، در تهران ۹ هزار و ۴۸۴ بیمار کرونایی بستری هستند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آن ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، همچنین در شبانه روز گذشته ۲۲ هزار و ۳۱۰ بیمار جدید به مراکز درمانی تهران مراجعه کردند که ۲۲۵ نفر در بخش ویژه بستری شدند، بنابراین به گفته وی در طی این هفته تغییر زیادی در آمار مراجعین‌ نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نقشه برنامه ماسک، ۳۳۶ شهرستان قرمز و ۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۸ شهرستان زرد رنگ هستند که نشان از این دارد که وضعیت کرونایی کشور اصلا مساعد نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بهتر و بیشتر نسبت با گذشته رعایت کرد.

خسرو صادق نیت رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) معتقد است که ویروس دلتا یکی از سویه‌های جدید ویروس کروناست که علائم بسیار گمراه کننده‌‌ای مشابه با سرماخوردگی و مسمومیت غذایی ساده دارد، به همین دلیل اکثر مردم درصورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه نکرده و زمانی شروع به درمان می‌کنند که دیر شده است.

به گفته خسرو صادق نیت، هر فردی که علائم سرماخوردگی یا گوارشی و تب و لرز دارد حتما به ویروس دلتا کرونا مبتلا شده هر چند که تست PCR او منفی باشد و نباید به تست های مرسوم اعتماد کرد.

سید ابراهیم رییسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا را با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه‌ای تدوین کرد، که هفته آتی در دستور کار جلسه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.

طرح جامع تحول شامل پروتکل‌های بهداشتی، سازوکارهای درمانی، فرآیند تامین و تولید واکسن، سازوکار واکسیناسیون عمومی، برآورد وضعیت آینده کرونا و راهکارهای پیشگیری و نحوه مواجهه با انواع جهش یافته ویروس، سازوکارهای حمایت از کسب و کارهای متضرر از کرونا، نحوه حمایت شایسته از کادر درمان و افزایش مشارکت مردم و نهادهای مردمی در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وضعیت کنونی کرونا مشکلات زیادی را برای بیماران رقم زده است، به عنوان مثال شنیده‌ها حاکی از این است که برخی داروهای کرونایی مثل رمدسیویر کمیاب شده  و گاهی برای برخی داروها بازار سیاه راه افتاده است، که امیدواریم با نظارت مستقیم متولیان امر، مسائل دارویی مربوطه‌برای درمان بیماری منحوس کرونا هر چه سریع تر حل و فصل شود.

تاکنون ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزار دز تزریق شده که واکسن ۳ میلیون نفر کامل شده است، در حالی که در دز اول‌ واکسن، سهم سینوفارم‌ حدود ۷۰ درصد و واکسن برکت حدود ۸ درصد بوده است.

اکنون متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن می‌توانند در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و برای تزریق واکسن کرونا نام نویسی کرده و با توجه به زمان و مکان پیامک شده حضور پیدا کنند.

امیدواریم با تسریع واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در مکان‌های پر خطر هر چه زودتر شر‌ ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود.

پربیننده ترین عوارض نزدن دوز دوم واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۱۵) کرج وارد شرایط فوق قرمز کرونایی شد علایم ویروس جهش یافته (دلتا) را بیشتر بشناسیم کار مسئولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست / ضرب الاجل یک هفته ای برای نهایی کردن طرح تحول در نحوه مقابله با کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد