Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یک هفته‌ای می‌شود که مسئولان بخش کرونای بیمارستان‌های مشهد در حال هشدار دادن هستند که وضعیت مشهد بحرانی‌تر از همیشه است اما گوش شنوایی در بین مردم و مسئولان برای شنیدن این هشدارها پیدا نمی‌شود.

هشدارها زیاد بودند و ما فقط بخشی از آن‌ها را یادآور شدیم؛ مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مصاحبه‌های خبری مختلفی می‌گوید: وضعیت مشهد در موج پنجم کرونای دلتا از بقیه استان وخیم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فکری برای مشهد و خراسان رضوی نشود در روزهای آینده بیمارستان‌ها قفل خواهد شد.کمبودهایی در کیت‌های تشخیصی وجود دارد.

همچنین حمیدرضا رحیمی روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم می‌خواهد: هموطنان از سفر به مشهد مقدس به طور جدی خودداری کنند و زیارت خود را به شکل نیابتی و از راه دور به جا بیاورند.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی می‌گوید: بخشی از سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان در خارج استان هزینه می‌شود، با روند فعلی در روزهای آتی با کمبود تخت مواجه خواهیم شد. باید در محدودیت‌های استان بازنگری شود، اگر ورودی‌های مشهد کم نشود زنجیره انتقال کرونا به راحتی قطع نخواهد شد. اگر به سلامت از این دو الی سه هفته عبور نکنیم قطعا شاهد پیک ششم در استان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی مدیرعامل سازمان فردوس‌ها شهرداری مشهد نیز با ابراز نگرانی از آمار بالا و عجیب فوتی‌ها می‌گوید: کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و زائران باعث افزایش چشم‌گیر متوفیان نسبت به ماه گذشته شده است.

علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: در شرایط کنونی بیماران کرونایی به‌طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند چرا که اکنون بیمارستان‌ها مملو از مبتلایان به کروناست و این اقدام خدمات‌رسانی را با چالش مواجه می‌سازد.

بیشتر بخوانید

بی توجهی ستاد ملی کرونا به وضعیت خراسان رضوی

با گذشت یک ماه از هشدارهای سازمان نظام پزشکی مشهد، اما هنوز اقدامی جهت قرنطینه شهر از سوی مسئولان صورت نگرفته‌ است؛ مسعود زحمتکش مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد می‌گوید: یک ماه قبل هشدار دادیم که شهر را ببندید و کنترل کنید قبل از اینکه کنترل از دستمان خارج شود. خودمان که الگویی برای هیچ جای دنیا نشدیم، حداقل الگوهای کشورهای موفق دیگر را اجرا نماییم. آن‌قدر تعلل کردیم تا الان با معضل مواجه شده‌ایم. نهادهای امر کرونا به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و با زیرمجموعه‌های خود رودربایستی دارند و می‌خواهند آن‌ها را هم راضی نگه دارند. اگر تعطیلی کامل شهر اتفاق نیفتد فاجعه رخ خواهد داد.

خودکنترلی مردم در جنگ با کرونا کفایت می‌کند!

بیانیه‌ها هم راه به جایی نبرد وقتی هیچکس حتی مردم هم به فکر خودشان نبودند. آیت الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص بیانیه‌های اخیر می‌گوید: در نامه اخیر اساتید دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مشهد وخامت اوضاع این شهر به درستی تشریح شده است.

متن بیانیه سازمان نظام پزشکی مشهد از این قرار است؛

حال مشهد وخیم است تا از دست نرفته کاری کنید. آقایان، مسئولان باور کنید فاجعه‌ای وحشتناک در مشهد در حال وقوع است.

شرایط فعلی این است: بیماران کرونایی تختی برای بستری ندارند و به شدت با کمبود امکانات درمانی رو به رو هستیم. اوضاع کادر درمان واقعاً غیرقابل توصیف است. همکاران ما با تزریق دو دوز واکسن یکی پس از دیگری مبتلا شده و بر خلاف تصور، کرونای دلتا بسیار شدید آن‌ها را درگیر کرده است. در شبانه‌روز گذشته ۷۰ نفر از همشهریان مشهدیمان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم که ابتلای نیمی از آن‌ها به کرونا قطعی و نیم دیگر نیز مشکوک به بیماری بوده‌اند.

ورود هر مسافر به مشهد به هر طریقی چه به وسیله خودروی شخصی و چه توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی اعم از ریلی، زمینی و هوایی تنها و تنها به گسترش بیماری کمک کرده و خواهد کرد. فعالیت عادی مراکز خرید، ادارات، شرکت‌ها، تالار‌های عروسی، استخرها، باشگاه‌های ورزشی در شرایطی که حتی کوچک‌ترین موارد، چون الزام به استفاده از ماسک در بسیاری موارد رعایت نمی‌شود فاجعه‌بار است.

بیشتر بخوانید

بیماران کرونایی در مشهد از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند اوضاع کرونا در کلان‌شهر مشهد بحرانی است بیمارستان‌های خراسان رضوی آماده هفته‌های پیش رو باشند

اگر تا دیروز سالمندان و افراد ضعیف را از دست می‌دادیم امروز شاهد پرپرشدن جوانان و کودکان‌مان هستیم.

از مسئولان استانی و شهری، امام جمعه ، استاندار  ، تولیت آستان قدس رضوی، شهردار و اعضا شورای شهر گرامی مصرانه تقاضا داریم ضمن موافقت فوری با اقدامات زیر همشهریان‌مان را از این وضعیت باورنکردنی و اسفناک نجات دهید. 

تعطیلی سراسری و کامل شهر حداقل به مدت یک هفته، مسدود شدن تمامی ورودی و خروجی‌های شهر به شکل واقعی اعم از ریلی، زمینی و هوایی  احداث مراکز موقت درمانی برای بستری بیماران به نمایندگی از پزشکان و پرستاران قهرمان و مدافع سلامت استان و شهر انتظار داریم با درک این شرایط مسئولانه اقدام کرده و در روز‌هایی که متبرک است به ولایت مولای‌مان علی (ع) با اتخاذ تصمیم‌های درست و اقدامات عاجل برای نجات جان مردم یاری‌مان کنید؛ چراکه قطعاً فردا دیر است.

تنها اقدامی که از سوی شورای اسلامی شهر مشهد در جواب بیانیه‌های نظام پزشکی صورت گرفت این بود که رضا علیزاده مدیر روابط عمومی شورا اعلام کرد: با توجه به بیانیه سازمان نظام پزشکی مرکز استان و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مشهد، از عموم شهروندان عزیز و فهیم مشهدی تقاضا می‌کنیم که از حضور در مهمانی‌های خانوادگی، مجالس مختلف و تجمعات پرهیز کنند چراکه تجربه نشان داده ستاد ملی مقابله با کرونا توفیقی در بحث تعطیلی شهرهای با وضعیت قرمز و بحرانی کشور نداشته و تنها راه پیش‌ روی همه ما، تکیه به روش‌های خودکنترلی است.

مشهد در حصار کرونا محبوس شده‌ است

مسئولان بهداشتی استان هشدار دادند، خبرنگاران هشدار دادند، نظام پزشکی هم هشدار دادند اما بعد از این هشدار‌ها از کسی صدایی در نیامد که نیامد و همچنان مسئولین برای پاسخگویی درباره‌ی اوضاع وخیم کرونا در مشهد اشک کادر درمان و مردم را در می‌آورند.

در همین خصوص فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نامه نمایندگان مشهد را به رئیس جمهور برای تصمیم جدی درباره وضعیت بحرانی کرونا در مشهد ارسال کرد.

تنگ شدن نفس بیماران کرونایی

 این اواخر در بیمارستان‌های مشهد از نوزاد ۱۷ روزه تا سالمند ۸۵ ساله به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند. این جنگ نه تنها امان شهر را بریده، بلکه باعث شده تا کادر درمان از خدمه و پرستار گرفته تا پزشک هم طاقت‌شان طاق شود. علاوه بر پر شدن بیمارستان‌ها و تنگ شدن نفس بیماران کرونایی، کمبود داروهای کرونا هم معظلی شده تا این اوضاع چپ اندر قیچی را بدتر کند.

ناصری مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان خراسان رضوی درباره کمبود دارو می‌گوید: اولین مشکل ما در زمینه تهیه داروهای کرونا این است که بسیاری از داروهای روتین مانند فاموتیدین، مونته لوکاست که برای درمان کرونا تجویز می‌شود اکنون در سطح مشهد با کمبود مواجه شده است و متاسفانه حتی سِرُم‌ها هم خیلی وقت است که سهمیه بندی شده‌اند. داروی فاوی‌پیراویر هم که یکی از داروهای پر مصرف است سهمیه بندی شده است.

سید محمد موسوی رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد می‌گوید:‌ میزان مراجعه و بستری بیماران با علائم کرونا در این بیمارستان نسبت به ۲ هفته گذشته، افزایش «صد درصدی» داشته است.

 قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: در روز شنبه این هفته ۴۲۶ بیمار کرونایی در استان بستری شدند و با این تعداد، مجموع بیماران کرونایی بستری دراستان به ۱۸۵۳ نفر رسید، تعداد فوتی‌های استان در روز شنبه نیز ۳۰ نفر بوده است.

علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: هم‌اکنون روزانه حدود ۶۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند. در حال حاضر به‌طور کلی هزار و ۸۱۵ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که هزار و ۴۲۵ نفر از آنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

ماجرای بستری بیماران کرونا در چمن‌های بیمارستان بدون تخت خالی چه بود؟

درست است اوضاع وخیم شهر همه را خسته کرده اما این بین برخی‌ها با سو استفاده از همین شرایط موش می‌دوانند و با انتشار تصاویر و مطالب تحریک کننده احساس عده‌ای بی‌خبر را بر انگیخته می‌کنند؛ جای سوال دارد که آن‌ها از انتشار این مطالب چه سودی به‌دست می‌آوردند؟ در همین خصوص اخیرا کلیپی مبنی بر بستری کردن بیماران کرونایی در چمن محوطه بیمارستانی در مشهد منتشر شد که مسئولین صحت این کلیپ را تکذیب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره صحت این کلیپ می‌گوید: متأسفانه با افزایش مراجعات سرپایی کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بعضی مراجعان به علت کمبود جا در سالن انتظار ناچار به محوطه بیمارستان رفته‌اند، برخی از این افراد بیمارانی هستند که پرونده سرپایی دارند و برای تزریق داروی کرونا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و به این صورت نیست که ما بیماران را در محوطه رها کرده باشیم.

حاشیه شهر مشهد؛ نیازمند واکسیناسیون

همزمان با ورود به موج ششم کرونا آمار دقیقی از واکسیناسیون انجام شده در ماه‌های اخیر در دست نیست؛ این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین احد مروی تولیت آستان قدس رضوی در خصوص واکسیناسیون می‌گوید: مشهد به جهت زیارتی بودن و حضور زائرانی از شهرهای مختلف باید به‌طور ویژه در خصوص واکسیناسیون مورد توجه قرار بگیرد.

او می‌افزاید: با توجه به تراکم جمعیت در حاشیه شهر مشهد و آسیب پذیری اقتصادی بیشتر مردم آن مناطق در مواجه با بیماری لازم است واکسیناسیون اهالی این مناطق در اولویت قرار گیرد.

آقایان مسئول، پاک کردن صورت مسئله راه‌حل خوبی نیست!

مسئولان برای بهتر شدن اوضاع شهر بیشتر مراکز تفریحی و گردشگری را تعطیل کردند، اما این بین، برپایی مراسم‌ها بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باز بودن راه‌های ورودی زائران به مشهد و راه‌های خروجی ساکنان شهر از مشهد و همچنین فعالیت بازار‌ها و مراکز خرید به قوت خود باقی است.

امرار معاش خانواده‌های بازاری، شاید بهانه‌ی خوبی برای مسئولان باشد، اما امرار معاش مردم هم راهکار‌هایی دارد که دولتی‌ها نمی‌خواهند به آن فکر کنند.

در یک هفته‌ی گذشته کار به جایی رسیده است که آتش نشانی در کوچه و خیابان‌ها به مردم هشدار کرونایی می‌دهد، اگر آقایان بالادستی زودتر به فکر می‌افتادند وضعیت شهرما اینگونه نبود، اما چه کسی به فکر است؛ هیچکس.

چرا زودتر به میدان نیامدید!؟

مسئولان از استاندار گرفته تا اعضا شورای شهر فقط اطلاعیه و اخطار می‌دهند که فلان شود، بهمان شود؛  سوالی که به جا می‌ماند این است که آقایان مسئول چرا زمانی که می‌توانستید کاری کنید و جلوی مسافرت‌ها را بگیرید نگرفتید؟ چرا حالا که وضعیت مشهد قرمزتر از هر زمانی شده به میدان آمده‌اید؟

 

گزارشگران: فاطمه بک زاده، رزا اروند

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دلتا کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان نظام پزشکی بیماران کرونایی بیمارستان ها بیماران کرونا خراسان رضوی روابط عمومی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به اینکه شناسایی بسیاری از اجساد کشف شده از گورهای جمعی در بیمارستان ناصر غزه به دلیل تجزیه و تکه تکه شدن و ... ممکن نیست تاکیدکرد شواهد حاکی از زنده به گور شدن دست کم ۲۰ نفر در این بیمارستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بعد از افشای جنایت فجیع نظامیان صهیونیست در حفر گورهای جمعی در بیمارستان‌های نوار غزه از جمله مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس و نیز مجتمع پزشکی شفاء در شهر غزه، عملیات‌ها برای یافتن اجساد صدها شهیدی که در این گورها پنهان شده بودند طی یک هفته گذشته به شکل مداوم ادامه داشت، اداره دفاع مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که عملیات جستجو و پیدا کردن اجساد شهدا از گورهای جمعی در مجتمع پزشکی ناصر به پایان رسیده است و بعد از یک هفته تلاش‌های مستمر در سایه محدودیت‌ها و کمبود شدید امکانات این عملیات به پایان رسید.

«محمد المغیر» مدیر اداره تدارکات و تجهیزات دفاع مدنی غزه در این زمینه گفت که در مرحله بعدی عملیات جستجوی شهدا از زیر آوار آغاز خواهد شد.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که تیم‌های امدادی برای پیدا کردن اجساد شهدا با مشکلات بسیار زیادی مواجهند و امکانات کافی را نداریم و امدادگران با وسایل دستی اقدام به پیدا کردن اجساد شهدا می کنند، در حالی که برای یافتن این اجساد نیاز به تجهیزات سنگین و تخصصی داریم.

از طرف دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که از مجموع 392 جسد کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر تنها 165 جسد شناسایی شده است.

این نهاد سازمان ملل تاکید کرد که 227 جسد بنا به دلایلی از جمله تغییر آثار بدن آنها، تکه تکه شدن اجساد و یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند. همچنین برخی از اجساد تکه تکه شده در کیسه‌های پلاستیکی در عمق 3 متری قرار داشتند که همین مسئله شناسایی آنها را تقریبا غیرممکن می‌کند.

در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است که باید تحقیقات مستقلی درباره گورهای جمعی و اجساد پنهان شده در آن صورت بگیرد و پزشکی قانونی باید به دقت این مسئله را مورد بررسی قرار دهد، به ویژه اینکه شواهد نشان می‌دهد حدود 20 جسد که در این گورهای دسته جمعی کشف شده‌اند زنده به گور شده بودند.

کشف 140 گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌هادرخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهافشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که تاکنون 3 گور دسته جمعی در مجتمع پزشکی ناصر کشف شده که یکی از آنها جلوی در سردخانه و دیگری در پشت سردخانه و سومی در نزدیک ساختمان بخش دیالیز این بیمارستان قرار داشت.

با گذشت چند روز از کشف گورهای دسته جمعی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه در پی عقب نشینی نظامیان صهیونیست و در حالی که همچنان تلاش‌ها برای کشف سایر اجساد باقی مانده در این گورها ادامه دارد، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه امروز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اجساد شهدای فلسطینی را در بیمارستان ناصر قبل از دفن آنها در گور دسته‌جمعی تکه تکه کرده و در کیسه‌های پلاستیکی ریخته بودند تا تجزیه آنها سریعتر انجام شود و پیدا کردن آنها ممکن نباشد.

از طرف دیگر اداره دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که با بررسی اجساد موارد زیادی از آثار شکنجه روی آنها دیده شد و شواهد نشان می‌دهد که این شهدای فلسطینی توسط ارتش رژیم اشغالگر به شکل وحشیانه‌ای اعدام میدانی شده‌اند.همچنین متوجه شدیم نیروهای اشغالگر اعضای بدن این شهدا را قبل از دفن آنها در گورهای دسته‌جمعی سرقت کرده‌اند. همچنین موارد زیادی از اعدام میدانی بیماران و تیم‌های پزشکی در مجتمع پزشکی ناصر توسط ارتش اشغالگر وجود دارد.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اشغالگران دست کم 20 نفر را در مجتمع پزشکی ناصر زنده به گور کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت