Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیل دوشنبه هفته گذشته خسارات زیادی را به مناطق روستایی بخش های الموت شرقی و غربی در شهرستان قزوین و همچنین بخش های آوج و آبگرم واقع در شهرستان آوج وارد کرد.

این حادثه تلخ و غیرمنتظره در گرم ترین فصل و روزهای سال، علاوه برخسارات مالی قابل توجه موجب کشته شدن ۲ نفر در الموت و مرگ چهار تن و مفقودی یک نفر در آوج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور سریع نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان و برقراری سریع خدماتی چون آب، برق و گاز و شروع به کار ترمیم و بهسازی راه های ارتباطی و لایروبی و تعمیر سردهنه رودها در کنار دستور صریح استاندار قزوین برای توقف یک هفته ای تمامی عملیات عمرانی موجود در سطح استان و گسیل امکانات و ماشین آلات برای کمک رسانی به مناطق حادثه دیده باعث شد تا تلخی این اتفاق برای حادثه دیدگان کمتر شود.

در ادامه، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و همچنین استاندار قزوین در بازدید از مناطق سیل زده دستورات لازم را به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای کمک به حادثه دیدگان و ترمیم خرابی های صورت گرفته صادر کردند.

انتظار می رود با ارسال تجهیزات و ماشین آلات دستگاه ها و حضور تیم های ارزیاب از دستگاه های مختلف از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و هلال احمر آثار سیل زودتر از حد تصور از چهره الموت و آوج پاک شده و بخشی از خسارات وارد شده به اهالی روستاهای این منطقه جبران شود.

اعزام ۹ تیم راهداری به مناطق سیل زده الموت و آوج

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعزام ۹ تیم راهداری به مناطق سیل زده استان در الموت و آوج خبر داد و گفت: این تیم ها شامل ۹۰ راهدار به همراه ۶۰ دستگاه ماشین آلات بوده اند.

جواد حق لطفی به خسارات سیل در این مناطق به راه ها و ابنیه های مربوط به مسیرهای ارتباطی اشاره کرد و افزود: در جریان این سیل  ۶ دستگاه پل در شهرستان آوج از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و ۳۰ کیلومتر جاده دچار آسیب شدند و در بخش رودبار الموت شرقی و غربی شهرستان قزوین هم ۱۴ دستگاه پل از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و ۵۰ کیلومتر راه دچار خسارت شدند.

این مسوول همچنین گفت: با توجه به وظیفه سنگین بهسازی و نوسازی راه های ارتباط روستاهای آسیب دیده از سیل از سوی راهداری، در صورتی که وظیفه پاکسازی راه های ارتباطی بین مزارع روستاها به دستگاه های دیگر سپرده شود، سرعت عملیات راهداری برای بازگشایی و تسهیل در عبور و مرور خودروها در این مناطق بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: سیل اخیر در آوج و الموت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی و تاسیسات راهداری استان خسارت وارد کرد.

امدادرسانی به ۵۵ خانواده گرفتار در سیل 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امدادگران این جمعیت بلافاصله پس از سیل پس از حضور در مناطق حادثه دیده اقدام به امدادرسانی به ۵۵ خانواده گرفتار در سیل کرده و همچنین ۱۰ نفر از افراد گرفتار در سیلاب را رهاسازی کردند.

جکمت الله هاشمی ادامه داد: در جریان سیل همچنین ۹ خانه روستایی که دچار آبگرفتگی شده بودند از آب تخلیه شده و سه دستگاه خودرو نیز رهاسازی شدند.

این مسوول یادآور شد: ۵۶ امدادگر در قالب ۱۷ تیم امدادری از سوی جمعیت هلال احمر استان قزوین در مناطق حادثه دیده از سیل واقع در الموت و آوج حضور داشتند.

وی اضافه کرد: امدادگران و نجات گران هلال احمر استان قزوین در جریان این حادثه در روستاهای شهیدآباد، وروق، پروان، بی آب، چوبینه، کوشک دشت، آتان رود و یارسی حضور یافته و به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارایه کردند.

هاشمی همچنین گفت: اعلام وضعیت قرمز و اضطراری به ساکنان و ارایه هشدارهای لازم از طریق تیم های امداد و نجات و گشت زنی در منطقه مبنی بر تردد نکردن در مسیل ها و مسیر رودخانه ها و انجام ارزیابی های لازم از مسیر رودخانه ها از خدمات دیگر ارائه شده هلال احمر در جریان این حادثه بود.

برقراری برق و گاز روستاهای خسارت دیده الموت بلافاصله از وقوع سیل

فرماندار قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل هفته گذشته برق هفت روستا و راه ارتباطی ۲۲ روستا در منطقه الموت غربی و شرقی را قطع کرد اما روز پس از حادثه با همکاری به موقع نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان، برق خیلی از این روستاها وصل و بیشتر راه های ارتباطی نیز باز شدند.

محمد شفیعی با بیان اینکه حجم گل و لای ایجاد شده ناشی از سیل در الموت غربی و شرقی بالاست و هنوز کارهای زیادی برای رفع آثار سیل در الموت باقی مانده است، ادامه داد: به منظور رفع معضلات ایجاد شده ناشی از سیل و کمک به خانواده‌های درگیر این حادثه نیازمند هشت دستگاه لودر، هشت دستگاه باب کت، چهار دستگاه بیل مکانیکی و ۲ دستگاه بلدوزر بوده و پیگیری تامین همه آنها هستیم.

این مسوول همچنین گفت: لایروبی رودخانه ها در دستور کار است چرا که در صورت رهاسازی و عدم انجام آن حدود ۸۰۰ هکتار از شالیزارها و ۲۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت حبوبات در الموت از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: عملیات پاکسازی معابر و تعمیر و اصلاح راه ها و سردهنه ها با استفاده از امکانات و تجهیزات و ماشین آلات دستگاه های مختلف از جمله راهداری و سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری ها در سطح منطقه در حال انجام است.

لایروبی رودها و ترمیم سردهنه های آسیب دیده از سیل در آوج

فرماندار آوج نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل به راه ها و سردهنه ها و سایر ابنیه ها در این شهرستان، اظهار داشت: کار لایروبی رودخانه ها و ترمیم سربندهای آسیب دیده از سیل در این شهرستان با توجه به اینکه در فصل آبیاری باغ ها و مزارع قرار داریم، آغاز شده است.

نصرت الله علیرضایی یادآور شد: در جریان سیل اخیر سربندها و دهانه های رودخانه های مربوط به ۱۰ روستای شهرستان آوج دچار خسارت و تخریب شد.

فرماندار آوج همچنین با اشاره به اتلاف ۱۴ راس دام سبک و ۲ راس دام سنگین دامداران این شهرستان، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام قول هایی را در خصوص جبران خسارات وارده به دامداران خسارت دیده داده است.

این مسوول گفت: متاسفانه بر اثر این حادثه هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز دچار خسارت و آسیب شدند.

وی همچنین گفت: جمعی از دامداران این شهرستان نیز نهاده ها و خوراک دام های خود را در جریان سیل از دست دادند که در تلاش هستیم تا با نرخ مصوب دولتی آنها را تامین کنیم تا در نگهداری از دام های خود با مشکل روبرو نباشند.

علیرضایی همچنین از آبگرفتگی و آسیب به ۳۰ خانه روستایی در این شهرستان بر اثر سیل خبر داد و گفت: ۱۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت نیز بر اثر این حادثه تخریب شدند.

این مسوول اضافه کرد: با بنیاد مسکن هماهنگی شده تا فهرست و اسامی مالکان این منازل و افرادی که وسایل و لوازم خانگی آنها دچار خرابی و غیرقابل استفاده شده را تهیه کند تا برای کمک به جبران خسارات آنها از ظرفیت موسسات و نهادهای خیریه و کمیته امام (ره) بهره گرفته شود.

برچسب‌ها آوج مدیریت بحران قزوین سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آوج مدیریت بحران قزوین آوج مدیریت بحران قزوین سیل گفت و گو با خبرنگار ایرنا حادثه دیدگان استان قزوین دیده از سیل الموت و آوج ماشین آلات همچنین گفت رودخانه ها هلال احمر دستگاه ها برای کمک راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۸۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در شبانه روز گذشته در شهرهای خراسان رضوی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود: ۵۱ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی اضافه کرد: مرتکبان ۱۲ هزار و ۶۱۴ فقره تخلف راهور نیز دیروز در شهرهای استان جریمه شدند که سه هزار و ۷۵ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: همچنین دیروز ۱۰۸ فقره تصادف جرحی با ۱۱۴ مصدوم و ۵۸۱ فقره تصادف خسارتی در شهرهای استان رخ داده است.

سرهنگ اسدنژاد افزود: با رعایت قوانین راهور تا میزان زیادی از بروز تصادفات کاسته می شود.

دیگر خبرها

  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد