Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دفتر ارتباطات دولتی در استان «عفر» اتیوپی اعلام کرد: در حمله توپخانه‌ای شورشیان تیگرای به اردوگاه آوارگان در این استان، ۲۴۰ غیرنظامی از جمله ۱۰۷ کودک کشته شدند.

به گفته این دفتر، شورشیان تیگرای در این حمله از تسلیحات سنگین، خمپاره و راکت استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری‌ها میان نیرو‌های دولتی و شورشیان تیگرای در ۴ نوامبر سال ۲۰۲۰ زمانی آغاز شد که دولت اتیوپی حمله‌ای را برای گرفتن قدرت از جبهه آزادیبخش تیگرای آغاز کرد.

پیش از این شورشیان تیگرای در اتیوپی که این منطقه را تحت کنترل خود دارند آتش بس را پذیرفته بودند، اما تاکید داشتند موافقت با آتش بس، مشروط به عقب نشینی نیرو‌های اریتره از این منطقه و نیز خارج شدن نیرو‌هایی است که اتیوپی از منطقه «امهره» در مجاورت تیگرای آورده است.

دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار برقراری آتش بس واقعی در منطقه تیگرای و نیز تسهیل ورود کمک‌های انسانی به این منطقه شد. دبیر کل سازمان ملل همچنین تاکید کرد به شدت نگران اوضاع کنونی تیگرای هستم. باید آتش بس واقعی برقرار شود که زمینه را برای گفتگو جهت دستیابی به حل سیاسی آماده کند. وجود نیرو‌های بیگانه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود. باید ورود کمک‌های انسانی به این منطقه تضمین شود.

تنش‌های نظامی در تیگرای و وخامت اوضاع انسانی باعث نگرانی شدید سودان شده است که از همه طرف‌ها خواست فورا درگیری‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورشیان تیگرای اتیوپی حمله تروریستی شورشیان تیگرای آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزارت کشور کنیا بامداد امروز دوشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که به دنبال فروریختن سدی در غرب کنیا و قطع یک جاده اصلی، ۴۵ نفر کشته شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، در این حادثه همچنین ده ها نفر هم مفقود شدند.

«استفان کارویی» یکی از مقامات پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: سد قدیمی «کیجابه» (Kijabe)، واقع در منطقه «مای ماهیو» در منطقه «گریت ریفت ولی» شکاف برداشت و آب به سمت پایین دست آن سرازیر شد.

تصاویر ارسالی رسانه ها نشان می دهند که خودروها در یکی از شلوغ ترین بزرگراه های کنیا در میان گل و لای گیر کرده بودند و امدادگران به مداوای مجروحان پرداختند؛ زیرا آب مناطق وسیعی را زیر آب برده است.

صلیب سرخ کنیا در این خصوص گفت که ۱۰۹ نفر تا کنون در بیمارستان بستری شده اند و ۴۹ نفر هم مفقود شده اند.

تیم‌ های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

کد خبر 6092412

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید