Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:06:39 GMT

ورود خودروهای غیربومی به خلخال ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۰۶۹

ورود خودروهای غیربومی به خلخال ممنوع شد

به گزارش ایرنا ،مسعود یگانه روز یکشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا افزود: رانندگان خودروهایی که بدون توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه زیستی خلخال اقدام به ورود به این شهرستان کنند، علاوه بر اعمال جریمه در نظر گرفته شده قانونی در حق آنها از سوی عوامل انتظامی و راهور به مقصد خود بازگردانده شده و از ورود آنها به این منطقه جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری خلخال اظهارکرد: نیروی انتظامی با کنترل کد ملی رانندگان و شماره پلاک خودروها ، از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری و این گونه خودروها با استفاده از برگ تردد صادره از مبادی مختلف حق ورود  به این شهرستان را ندارند.

وی با بیان اینکه روند صعودی ابتلا به کرونا در خلخال نگران‌کننده است، گفت: روش‌های جدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته و وظایف کمیته‌های نظارتی زیرمجموعه قرارگاه زیستی بر اساس دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا وبا پرهیز از هرگونه گذشت و مسامحه با متخلفان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه دور جدیدی از اعمال محدودیت‌های اجتماعی از جمله کاهش اعضای جلسات اداری ،تعطیلی و توقف فعالیت برخی از صنوف و ممنوعیت فعالیت ورزشی از هفته گذشته اجرا می‌شود، افزود: اختیار پلمب واحدهای صنفی متخلف به عهده قرارگاه زیستی بوده و پلمب واحدهای صنفی بی‌توجه به مواد پیشگیرانه از کرونا بدون تذکر قبلی و با مشاهده اولین تخلف به عنوان تهدید علیه بهداشت تلقی و تا زمان تصمیم جدید از سوی این ستاد هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حق فک پلمب را نخواهند داشت.

وی اظهارکرد: اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا همانند دستورات شورای عالی امنیت ملی برای همه مسئولان قابلیت اجرایی داشته و در صورت نیاز ناچار به افزایش محدودیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از شیوع نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا خواهیم شد.

او افزود: ضعف عملکرد در خصوص کرونا از سوی برخی مسوولان دست‌اندرکار به سر آمده و علاوه بر سلب مسئولیت‌های واگذار شده طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا با مدیران و مسئولان ضعیف در انجام وظایف محوله برخورد خواهد شد.

وی به آماده‌باش همه اعضای ستاد قرارگاه زیستی و سازمان‌های امدادی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: تمام محدودیت‌ها با هدف مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مصوب شده و در صورت ساده‌انگاری یا بی‌توجهی ممکن است با فاجعه بزرگ و خسارت‌های سنگین مالی و جانی برای مرم منطقه  روبرو شویم.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا و فرارسیدن ایام عزداری ماه محرم و احتمال افزایش گردشگران در این منطقه ، خلخال در هیج شرایطی آمادگی پذیرش میهمان و گردشگر جدید را نداشته و در بیمارستان با محدودیت جا برای بستری بیماران جدید مواجه هستیم.

یگانه با تاکید بر لزوم افزایش همکاری نیروی انتظامی خلخال با ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا خواستار جمع‌آوری و ساماندهی سد معابر و میوه‌فروشان و دوره‌گردان در میدان آزادی از سوی شهرداری شد.

وی گفت: در حالی که گزارش‌های دریافتی از بیمارستان خلخال حاکی از بستری روزانه تعدادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شهرستان کوثر است ، بیمارستان کوثر امکانات و پرستاران خود را در اختیار مرکز استان قرار داده و با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان خلخال جوابگوی بیماران نیست لازم است که تعدادی از تخت‌های باقیمانده در بیمارستان کوثر برای اضافه شدن به مجموع تخت‌های پذیرش بیماران کووید ۱۹ به بیمارستان خلخال انتقال داده شود.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت:در حالی که در چهار پیک گذشته کرونا مجموع بستری‌های بیمارستان این شهر بیش از ۳۰ نفر نبوده این میزان با دوبرابر افزایش به ۶۰ نفر رسیده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل هیأت عزاداری فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل هیأت عزاداری فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت مقابله با کرونا قرارگاه زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم

روایت محمد درویش، فعال محیط زیست از جلسه‌ شورای‌عالی محیط‌زیست و اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت که در واکنش به درخواست ۴۰ هزار هکتار زیستگاه قوچ ارمنی ناباورانه گفت: «۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون‌هم ارمنی؟!» را ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • سکانس‌هایی از فیلم ورود و خروج ممنوع
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان