Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان خبرنگاران تنها حاضران همیشه در صحنه اما غایبان از دیده‌ها هستند که تا پای جان برای حق‌جویی و حق‌گویی پا در میدان می‌گذارند و به عبارتی هرچه از جهان می‌دانیم و می‌بینیم حاصل دسترنج خبرنگاران است.

باز هم مرداد به نیمه رسید و نفس قلم‌ها به شماره افتاد، ۱۷ مرداد روز خبرنگار تنها مناسبت تقویمی است که خبرنگار نمی‌داند قلم به دست گیرد تا از چه بنویسد؟ از کجا بگوید؟ از عدم همکاری مسئولان در پاسخگویی؟ یا از نگاه تبعیضی برخی مسئولان؟ از گرانی و معیشت مردم؟ یا از جمله کلیشه‌ای "خبرنگاران ننویسند" برخی جلسات؟ اصلا چه تیتر امیدبخشی را می‌توان در این روز مخابره کرد؟

با تمام این احوالات در این روز هم محکوم هستی به رسانه‌ای کردن برخی سخنان کپی شده و تجلیل‌های سوری! چون به ظاهر همه از قلم و اهمیت خبرنگار و رسانه می‌گویند اما حرف‌ها از دل نیست، حتی گاهی تجلیل و قدردانی‌ها صرفا برای تیتر شدن است!

کاش روز خبرنگار هیچ خبری مخابره نمی‌شد؛ چراکه این روز همواره برای بسیاری از خبرنگاران، نه خبرنگار نماها! با بغض و سکوت یخ زده همراه است؛ بماند که در پاره‌ای از موارد در این روز هم مورد الطاف انتقادی قرار می‌گیریم که خود مصداق بارز "گل بود به سبزه نیز آراسته شد" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته نماند امسال روز خبرنگار، جامعه رسانه‌ای داغدار دو صارمی دیگر شده، امروز در تحریریه ایسنا و ایرنا از شوق و شور روز خبرنگار سال یا سال‌های گذشته خبری نیست بلکه بغضی است که به گلو چنگ می‌زند؛ مهشاد و ریحانه‌ای که در میدان خبر پروانه شدند و پر کشیدند تا خبر باقی بماند. همچنین یاد و خاطره استاد اکبر محمودی‌فر پیشکسوت هنر و رسانه گیلان را گرامی می‌داریم که در آستانه روز خبرنگار آسمانی شد.

آری خبرنگاران تنها حاضران همیشه در صحنه اما غایبان از دیده‌ها هستند که تا پای جان برای حق‌جویی و حق‌گویی پا در میدان می‌گذارند و به عبارتی هرچه از جهان می‌دانیم و می‌بینیم حاصل دسترنج خبرنگاران است. بماند که برخی از مدیران، خبرنگاری را دوست دارند که خبر را آنگونه که رئیس مناسب می‌داند منتشر کند، نه آنگونه که هست! در غیر این صورت خبرنگار نیست، بلکه مامور سلب آسایش است.

با تمام این تفاسیر یک خبرنگار هر کجا که باشد، افتخارش این است که خبرنگار است، نگارنده گمنامی که تاریخ را برای آیندگان ثبت می‌کند اما خود ثبت نمی‌شود. رویدادهای تلخ و شیرین مردمان دیارش را می‌نگارد، از شادی‌ مردمش شاد می‌شود و با گریه‌شان مغموم! شکسته شدن غرورشان، رگ وجدانش را به جوش می‌آورد، برای احقاق حق پایمال شده مردمش تا پای جان می‌رود.

خبرنگار یار دیرین مردم دیارش و پرچمدار آگاهی و اطلاع‌رسانی است؛ قلم به دست و دوربین به دوش در دل تاریکی خبری برای یافتن روزنه نور پیش می‌رود، از دل مشکلات تونلی برای زندگی بهتر می‌زند به این امید که سرنوشت مردمش سفید شود.  

اما رونوشتی از یک خبرنگار برای برخی از مدیران که سیاهه عملکردی ‌شان مهمتر از رسالت و تاثیرگذاری مفید است: مقام، میز و صندلی مدیریت هم تاریخ انقضایی دارد الا قلم و آنچه که می‌نویسد، هوشیار باشید تا پس از این دوره با خوش قلمی بدرقه ‌شوید چراکه همواره تحت رصد رسانه و خبرنگار هستید، بدانید هر کجا باشیم قداست قلم‌هایمان را حفظ می‌کنیم و بلندگویی می‌شویم برای بیان مشکلات جامعه و دردهای‌ مردم‌مان را آزادانه به شیوه خودمان می‌نویسیم زیرا قداست قلم به زنده بودن و زندگی بخشیدن است.‌

خبرنگاری کردن وقت و زمان نمیشناسد و همواره و همه جا باید برای انجام آن بیدار و به هوش بود لذا این روز را باید به خبرنگارانی که با کمترین توقع و بی هیچ ترسی پیگیر تهیه خبر و گزارش از آسیب‌ها، مشکلات و غم و درد و اندوه مردم هستند تبریک گفت.

و  چه خوب گفته است: "در چشم ستم اگر چه خارم مردم - هم ناله اشک روزگارم مردم/ هرجا که دلی شکست بی پروا - فریاد زدم خبرنگارم مردم".         

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز خبرنگار شهید صارمی ریحانه یاسینی مهشاد کریمی روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است