Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:04:58 GMT

عملیات جستجوی مفقودان سیل آوج و الموت ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۲۲۷

عملیات جستجوی مفقودان سیل آوج و الموت ادامه دارد

حسن آصفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملیات جست و جوی مفقودان، افزود:بر اثر سیل در بخش الموت شرقی ۲ تن مفقود شده بودند که تیم‌های امدادی در مسیر روستای کوشکدشت به سمت قوره‌در و همچنین مسیر روستای باغ دشت تا روستای مزرعه در بخش الموت شرقی اقدام به جست و جوی این افراد کردند که متأسفانه اثری از آنها پیدا نشد و عملیات جستجو ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان آوج نیز بر اثر سیل ۲ نفر شامل یک پیرمرد و یک نوزاد مفقود شده بودند که پیکر بی جان مرد ۶۰ ساله از اهالی روستای شهید آباد در عملیات جستجوی نیروهای هلال احمر پیدا شد.

آصفی گفت: عملیات جست و جو و نجات تیم سیلاب شهرستان آوج در محدوده سفیدکوه تا روستای وروق و همچنین تیم آنست مرکز استان در محدوده رودخانه روستای میلاق در شهرستان آوج جهت پیدا کردن فرد مفقودی دیگر انجام شد، که با توجه به پیدا نشدن فرد مفقودی عملیات جستجو همچنان در حال پیگیری است.

آصفی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان، همه توان خود را به کار گرفت تا این سیل و آبگرفتگی کمترین تلفات جانی را داشته باشد، افزود: ۶۴ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۲۰ تیم، خدمات امدادی لازم را به ۴۴۸ نفر از هموطنان در مناطق درگیر در سیل ارائه کرده و آنها را از مهلکه خطر دور کردند و از ۲۲ باب منزل مسکونی و ۲ واحد دامداری نیز تخلیه آب صورت گرفت.

آصفی افزود: رهاسازی سه دستگاه خودرو، اسکان اضطراری ۲۰ خانوار، تخلیه آب و انتقال مصدومان از دیگر خدمات ارایه شده به هم استانی های عزیز توسط نیروهای امدادی هلال احمر در سیل و آبگرفتگی اخیر بوده است.

وی به تغذیه اضطراری و توزیع اقلام زیستی و امدادی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ تخته پتو، ۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و همچنین ۲۰ دستگاه چادر امدادی و اقلام غذایی و امدادی دیگر بین هم استانی های متاثر از سیل در شهرستان آوج و بخش الموت شرقی توزیع شد.

آصفی کسب رضایت مردم از خدمات خود را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: رضایت مردم از هلال احمر استان به جهت خدمات ارائه شده در سیل اخیر باعث افتخار این جمعیت است که با همکاری، همراهی و رشادت نیروها، امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان امکان پذیر شد.

سیل در آوج علاوه بر مفقودی ۲ نفر موجب مرگ سه تن دیگر شد و خساراتی به منازل مسکونی، تاسیسات برق، گاز و آب و راه وارد کرد.

در الموت شرقی نیز علاوه بر مفقودی ۲ نفر موجب بروز خسارت به شبکه آبرسانی، برق و گاز در منطقه شد.

برچسب‌ها آوج مدیریت بحران استان قزوین امداد و نجات سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آوج مدیریت بحران استان قزوین آوج مدیریت بحران استان قزوین امداد و نجات سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر شهرستان آوج الموت شرقی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادرهای اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت:‌ امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادرهای تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشورهایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادرهای امدادی نیز گفت:‌ هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادرها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادرها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آنها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت:‌ همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر