Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@09:28:19 GMT

هشدار جوبایدن نسبت به موج جدید کرونا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۲۳۰

هشدار جوبایدن نسبت به موج جدید کرونا در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما‎، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در توییتی نوشت: «سویه دلتای کرونا در حال افزایش است، اما ما قدرت داریم آن را متوقف کنیم. واکسن بزنید.»

بایدن در توییت خود همچنین از موفقیت در انجام پروژه‌های زیرساختی و به تبع آن پرداخت‌های مناسب از سوی اتحادیه‌های صنفی در آمریکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز شنبه شب به وقت تهران گزارش داد، آمریکا در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا مواجه است و به نقطه عطفی برمی‌گردد که آخرین بار در زمستان گذشته با آن مواجه بود.

مقام‌های بهداشتی آمریکا نگرانند که اگر تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها از واکسن کرونا استفاده نکنن، موارد بستری شدن و مرگ و میر افزایش یابد.

«روشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این باره گفت: «نمونه‌های ما نشان می‌دهد که اگر افراد را واکسینه نکنیم، می‌توانیم روزانه چند صد هزار مورد ابتلا داشته باشیم.»

این در حالی است که بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید میزان رضایت از عملکرد «جو بایدن» در مقابله با همه‌گیری کرونا و میزان رضایت از عملکرد کلی او به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص مقابله با کرونا با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «پالتیکو» این نظرسنجی که توسط دانشگاه «کوئینیپیاک» انجام شد نگرش‌ها در خصوص موضوعاتی مثل مقابله با کووید و تحقیقات کنگره در خصوص حمله مرگبار ششم ژانویه به ساختمان کنگره را مورد بررسی قرار داد.

نظرسنجی مذکور با شرکت هزار و ۲۹۰ آمریکایی به صورت تلفنی بین ۲۷ ژوئیه تا دوم اوت (۵ تا ۱۱ مرداد) با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۲.۷ درصد با گذشت بیش از شش ماه از دولت بایدن و در شرایطی انجام شد که آمریکا با گسترش نوع دلتای کرونا و اختلاف سیاسی در خصوص دستورالعمل‌های مختلف استفاده از ماسک در سراسر ایالات متحده روبرو است.

در این نظرسنجی، میزان رضایت از عملکرد دولت بایدن در مقابله با کرونا از ماه مه ۱۲ درصد کاهش داشت و به ۵۳ درصد رسید. میزان رضایت از عملکرد کلی وی هم از ۴۹ درصد در ماه مه به ۴۶ درصد کاهش یافت. عملکرد اقتصادی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا هم با کاهش مواجه شد و ۴۳ درصد آن را تایید و در مقابل ۴۸ درصد آن را رد کردند.

این نظرسنجی نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها از تحقیقات کنگره درباره حادثه مرگبار ششم ژانویه حمایت می‌کنند، اگرچه بیش از نیمی از آن‌ها گفتند که فکر نمی‌کنند این تحقیقات منجر به تغییرات اساسی در سیاست شود.

میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در برخی نظرسنجی‌های دیگر نیز کاهش داشته، زیرا موارد ابتلا به کرونا در مناطق مختلف ایالات متحده با افزایش روبرو بوده و گونه دلتا باعث هشدار برای آمریکایی‌ها شده است. نظرسنجی «کپس-هریس» که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که رضایت از عملکرد وی با ۱۰ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن همراه بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی امیرحسین زارع سجاد گنج زاده بایدن آمریکا ویروس کرونا اوج گیری کرونا ویروس دلتا المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی امیرحسین زارع سجاد گنج زاده میزان رضایت از عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن