Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان ضد دولتی در این کشور و بمباران مواضع طالبان از سوی آمریکا مهم ترین تحولات جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۰۲ میلیون و ۹۷۸ هزار نفر رسیده و بیش از ۴ میلیون و ۲۹۹ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۱۸۲ میلیون و ۳۱۳ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*درگیری پلیس فرانسه با معترضان

برای چندمین شنبه متوالی مردم فرانسه در اعتراض به تدابیر کرونایی اتخاذ شده از سوی دولت این کشور به خیابان‌ها آمدند؛ این تظاهرات با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان دست به خشونت زدند.

*نقص فنی در ایستگاه نفتی آرامکو

شرکت نفتی آرامکو از نقص فنی در یکی از ایستگاه‌های خود در منطقه «القصیم» خبر می‌دهد؛ مقامات آرامکو می‌گویند که تلاش برای رفع این نقص ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی *جنگنده‌های آمریکا درصدد بمباران مواضع طالبان

ارتش افغانستان تایید کرد که آمریکا جنگنده بمب افکن‌های «بی ۵۲» را برای بمباران مواضع طالبان اعزام کرده است.

*ادامه آتش سوزی در یونان

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های یونان که از هفته گذشته آغاز شده، اکنون وارد پنجمین روز خود شده و گفته می‌شود یک شهر به طور کامل در آتش سوخته است.

*دیدار نخست وزیر لیبی و رئیس جمهور ترکیه

«عبد الحمید الدیبیه»، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی که به ترکیه سفر کرده، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

*ادامه درگیری‌ها در اتیوپی

مقامات دولتی اتیوپی می‌گویند که در پی حملات شبه نظامیان «تیگرای» به منطقه «عفار» تاکنون ۲۴۰ غیرنظامی شامل ۱۰۷ کودک کشته شده اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا عربستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تظاهرکننده در تل‌آویو گرد هم آمده و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، معترضان همچنین خواستار آزادی اسرای صهیونیست هستند که در غزه نگهداری می‌شوند. 

در حال حاضر گفته می‌شود پلیس برای مهار تظاهرات برخی از خیابان‌ها را مسدود کرده است. 

در ماه‌های ابتدایی جنگ، معترضان تنها خواستار توافق برای آزادی اسرا بودند، اما با افزایش نارضایتی از نتانیاهو، خواسته‌های آنان تغییر کرده است. طی هفته‌های گذشته، معترضان مکررا نتانیاهو را «مانع توافق» خوانده و خواستار استعفای وی شده‌اند. بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد هستند نتانیاهو برای اهداف شخصی و حفظ جایگاه خود در قدرت به جنگ ادامه می‌دهد.

در همین حال، مذاکرات برای مبادله اسرا و توقف در جنگ علیه غزه ادامه دارد و رسانه‌های مصری از «پیشرفت قابل توجه» در آن خبر داده‌اند. یک مقام فلسطینی که نام او فاش نشده می‌گوید این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد و امکان حصول توافق وجود دارد؛ به شرط آن که اسرائیل آنچه را برای تحقق آن لازم است، ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی