Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@08:40:14 GMT

کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدهای پنجگانه پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۳۳۵

کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدهای پنجگانه پایتخت

به گزارش «تابناک» به نقل لز خبرگزاری صدا و سیما، محمد شهریاری با اشاره به اینکه با وجود بارش‌های رگباری رخ داده در هفته گذشته، اما وردی‌های تهران همچنان کاهشی است، اظهار داشت: ورودی سدهای پنجگانه تهران از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا ۱۶ مرداد سال جاری یک میلیاردو ۲۶۵ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ذخیره سدهای تهران هم اکنون ۶۵۵ میلیون مترمکعب است، گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیاردو ۳۴ میلیون مترمکعب بوده است که امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگه داری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: آب شرب تهران به طور معمول ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تأمین می‌شود که این رقم به دلیل کاهش آب‌های سطحی به ۴۰ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۶۰ درصد منابع آب سطحی تغییر یافته است.

شهریاری افزود: از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا امروز، ۳۰۳ میلی متر بارش در استان تهران ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۵ میلی متر بوده، که این تفاوت عددها، نشان دهنده کاهش ۳۵ درصدی بارش در این استان است.

وی با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو تأمین آب شرب است، گفت: در حال حاضر فقط آب شرب از سدها تأمین می‌شود و البته در این بخش نیز به دلیل افزایش مصرف آب، سیاست انقباضی اعمال شده است.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگه داری از تأسیسات آبی و برقابی گفت: صنعت آب برای گذر از این شرایط و حفظ پایداری در شبکه آب شرب نیازمند همراهی و همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف آب است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی امیرحسین زارع سجاد گنج زاده سدهای تهران ذخایر آبی کاهش ورودی سدها کاهش بارندگی المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی امیرحسین زارع سجاد گنج زاده میلیون مترمکعب منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند

حیدریان گفت:در حال حاضر آب سد گلستان در آستانه سرریز می‌باشد و از روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجددا رهاسازی می‌شود.

او ادامه داد: مخزن سد بوستان ۶۲ درصد، وشمگیر ۳۲ درصد و نگارستان ۶۰ درصد آب دارد.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند، اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری