Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:30:46 GMT

شأن کمیسیون اصل ۹۰ فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۳۸۸

شأن کمیسیون اصل ۹۰ فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است

به گزارش ایرنا، سازمان انرژی اتمی ایران با صدور جوابیه‌ای به  اظهارات اخیر سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

در جوابیه سازمان انرژی اتمی آمده است: اقدامات این سازمان بعنوان مجری تکالیف مصرح در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، بسیار روشن، شفاف و قابل‌سنجش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات تاکنون بارها به صورت مکتوب و مشروح برای کمیسیون‌های محترم مجلس و از جمله کمیسیون اصل ۹۰ و در جلسات و بازدیدهای متعدد میدانی، ارائه گردیده و بارها از سوی بزرگان مجلس شورای اسلامی از جمله ریاست محترم مجلس (درتاریخ نهم بهمن ماه هزارو سیصدو نودو نه، طی بازدید از مجتمع غنی سازی شهید دکتر علی‌محمدی- فردو و در تاریخ ششم تیر ماه هزار و چهارصد در صحن مجلس) مورد صحه‌گذاری واقع شده‌ است.

 سازمان انرژی اتمی به منظور روشنگری هر چه بهتر، اعلام می‌نماید، کلیه تکالیف مصرح در قانون اقدام راهبردی را با روحیه جهادی و شرافتمندانه کارکنان و مهندسان خدوم و انقلابی صنعت هسته‌ای به طور کامل اجرا نموده و در بسیاری از موارد حتی فراتر و سریعتر از انتظار مقنن محترم عمل کرده و در این مسیر هماهنگی کامل با مراجع ذیصلاح نظام به ویژه شورایعالی امنیت ملی داشته و کلیه اقدامات خود را به مقامات ذیصلاح متعدداً گزارش نموده است.

در ادامه این جوابیه آمده است: در آخرین نشست کمیسون اصل ۹۰ به تاریخ یازدهم مرداد ماه هزار و چهارصد که دقیقاً در آستانه انتقال مسئولیت از دولت قبلی به دولت جدید برگزار شد؛ دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به همراه مدیران مربوطه، دعوت رئیس کمیسیون اصل نود را اجابت نموده و علیرغم اینکه جلسه کمیسیون ابتدا با حضور تنها ۴ عضو و در ادامه ۳ عضو کمیسیون و بدون حضور سخنگوی کمیسیون مذکور برگزار شده بود، سوالات و ابهامات مطروحه را پاسخ دادند و نهایتاً با جمع‌بندی رئیس کمیسیون -که قاعدتاً باید مضبوط باشد- مقرر شد سوالات و جزئیات به صورت مکتوب برای سازمان انرژی اتمی ارسال تا پاسخ داده شود.

سازمان انرژی اتمی در این جوابیه یادآور شد: صرف‌نظر از زمان اصراری جلسه و عدم نصاب یا رسمیت و جمع‌بندی مضبوط آن، سازمان انرژی اتمی ایران با در نظر گرفتن جایگاه رفیع کمیسیون اصل ۹۰ و لزوم پاسخگویی به آن، باور دارد که شأن کمیسیون یاد شده فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است و در رسیدگی به موضوعاتی مانند هسته‌ای، همه مصالح و جوانب مختلف آن از جمله ابعاد ملی، بین‌المللی؛ سیاسی و امنیتی را مدّ نظر قرار می‌دهد.

در پایان این جوابیه آمده است: بر همین اساس مجدداً و بنابر جمع‌ بندی تازه‌ترین نشست مشترک، انتظار دارد، موارد ادعایی ترک فعل را کتباً و مشخصاً به سازمان انرژی اتمی ایران منعکس نمایند تا مستدلاً و مستنداً و دور از فضاسازی، در راستای مطالبه همیشگی مقام معظم رهبری مبنی بر یک صدایی دولت و مجلس پاسخ‌های لازم داده شود.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران مقام معظم رهبری دولت کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی صنعت هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران مقام معظم رهبری دولت کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی صنعت هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«مصطفی سعیدی سیرایی» از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شکل گیری جریان‌های سیاسی جدید و تغییر موازنه قدرت بین اکثریت اصولگرای سنتی و رویش‌های جدید انقلابی، مجلس دوازدهم باید از پویایی و نشاط سیاسی ویژه ای برخوردار باشد و لابی گری های مرسوم بهم بخورد و در مجموع با درصد قابل توجه نمایندگان انقلابی امیدواریم شاهد تغییرات محسوس به نفع مردم باشیم.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نقشه راه اجرای برنامه هفتم توسعه، واقعی دیدن بودجه‌ها و جلوگیری از ناترازی بودجه. به فرمایش مقام معظم رهبری ام الخبائث ناترازی بودجه است.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

به دلیل حوزه تخصصی اینجانب و کمبود سرانه‌ها و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه حتی الامکان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا خواهم کرد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

کمبود زیرساخت‌ها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و غیربومی بودن آنها از اساسی‌ترین مسائل ما در استان البرز است که علیرغم نزدیکی به مرکز جزو محروم‌ترین استان‌ها با بیش از ۶۰ محله محروم هستیم که نیازمند رسیدگی فوری هستند.

کد خبر 6098773

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • گروسی وارد تهران شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران