Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه نگرش اشتباه گذشته، تبریز را به بتن شهر تبدیل کرده است، گفت: با داشتن رویکرد فعلی بهترین شورای شهر در تمامی دوران را رقم خواهیم زد.

حجت‌الاسلام رسول برگی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار در واکنش به انتقاد برخی افراد در خصوص چینش اعضای شورای شهر تبریز و چربش تعهد بر تخصص، اظهار کرد: این تفکر که اعضای شورای شهر تبریز تخصص نداشته و صرفا افرادی متعهد هستند، به علت نادرست بودن نگرش برخی افراد در خصوص ماهیت شورای شهر، به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نخستین روزی که شوراهای اسلامی شهر براساس قانون اساسی تشکیل یافت، متأسفانه همواره شورای شهر به‌عنوان شورای شهرداری و نهادی که صرفا مسئولیت آسفالت، جدول‌بندی، مسیرگشایی و سایر موضوعات عمرانی را برعهده دارد، مطرح شده و به این‌موضوع توجه نشده‌است که شورای شهر برای اداره شهر در تمامی ابعاد فعالیت می‌کند و به‌همین دلیل همواره فکر کرده‌ایم که صرفاً مهندسین و متخصصین شهرسازی، معماری و مدیریت شهری می‌توانند وارد شورای شهر شوند.

وی با بیان اینکه این طرز تفکر شهر را به یک «بتن شهر» تبدیل کرده است، گفت: تنها با دادن شعار نمی‌شود شهر را به «باغ‌شهر» تبدیل کرد و من معتقد هستم که یک شهر قبل از باغ‌شهر بودن باید «فرهنگ شهر» باشد چرا که امروز اصلی‌ترین و مهمترین مسائل به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد.

برگی تاکید کرد: به نظر من در این دوره تخصص اعضای شورا شهر به‌مراتب بیشتر از دوره‌های قبل است بطوریکه آقای بابایی اقدم دو دوره در شورا حضور داشته و تخصص علمی و دانشگاهی‌ در خصوص مسائل شهرسازی و معماری دارد ، آقای دکتر دبیری پزشک است و بنده نیز علاوه بر تحصیلات حوزوی، فارغ‌التحصیل رشته حقوق هستم و اکنون نیز در رشته جامعه‌شناسی تحصیل می‌کنم و سایر اعضای شورای شهر نیز هرکدام تخصص خاص خود را دارند.

وی اضافه کرد: اگر عده‌ای در نحوه کار و فعالیت اعضای شورای شهر دخالت نکنند، تمامی ۱۳ عضو شورای شهر  همانطور که تاکنون نشان داده اند که باهم متحد هستند، با همین روال ادامه خواهند داد و مطمئن باشید اگر با این رویکرد پیش برویم، بهترین دوره شورای شهر تبریز در دوره ششم رقم خواهد خورد که این‌موضوع را بعد از چهار سال به مردم ثابت خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص حواشی اولین جلسه شورا در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری تبریز گفت: این موضوعات اختلاف نیست و نوعی هم‌افزایی است و آن جلسه‌ای که روز قبل‌از برگزاری جلسه شورای شهر تشکیل‌یافته بود، جلسه غیررسمی بود اما متأسفانه برخی افراد عجله کرده‌ و اسامی مطرح‌شده در آن جلسه رسانه‌ای شد؛ در حالیکه آن جلسه تنها پیش انتخاب بود تا تعامل خود را در خصوص افراد بسنجیم و با توجه به اینکه جلسه غیررسمی بود قرار نبود که حتماً آن اسامی به‌عنوان کاندیدای سرپرستی مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شوراي شهر شورای شهر تبریز شهرداری تبریز شهرداري اعضای شورای شهر شورای شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟

بررسی گفت‌وگوهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دریافت خروجی آن معروف به «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورا ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

در ادامه خروجی گرافیکی که از ابر کلمات و کلید واژه‌های پرتکرار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر داشتند را از نظر می‌گذارانید.

کد خبر 749076

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد