Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:26:01 GMT

یار مهربان را با یک تماس به خانه‌های خود دعوت کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۶۲۲

یار مهربان را با یک تماس به خانه‌های خود دعوت کنید

ایسنا/زنجان کارشناس توسعه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با اجرای طرح پیک کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند کتاب مورد نظر خود را بدون حضور در کتابخانه، درب منزل دریافت کنند.

سمیرا فلسفی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پیک‌ کتاب، اظهار کرد: پیک کتاب خدمتی است که در راستای تحقق حقوق شهروندی راه‌اندازی شده‌ است و این طرح کشوری در هر استان به فراخور شرایط و متقاضیان آن استان‌ اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در استان زنجان نیز این‌ طرح در فاز اول در چهار کتابخانه شهرستان زنجان ارائه می‌شود و در آینده‌ای نزدیک در سایر کتابخانه‌های شهرستان زنجان و سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح پیک کتاب، در این شرایط افراد از خانه خود می‌توانند برای دریافت کتاب مورد نظرشان اقدام کنند، افزود: در حال حاضر این خدمات در چهار کتابخانه حاج احمد مهدوی، استاد رضا روزبه، سهروردی و سید افضل موسوی شهرستان زنجان ارائه می‌شود و در این راستا اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با یکی از کتابخانه‌های منتخب طرح تماس گرفته و کتاب مورد نظر خود را درخواست کنند تا در صورت وجود، کتاب مورد نظر برای فرد درخواست‌کننده ارسال شود.

این مسئول با بیان اینکه افراد از طریق جست‌وجو در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس samanpl.ir نیز می‌توانند از موجود بودن کتاب در کتابخانه مورد نظر خود آگاه شوند، تصریح کرد: در وضعیت قرمز که کتابخانه‌ها تعطیل هستند، دوست‌داران کتاب می‌توانند در روز مقرر شده برای هر کتابخانه‌ جهت ارسال کتاب، تماس بگیرند تا کتابی که درخواست دارند برای آن‌ها ارسال شود، البته هزینه ارسال کتاب نیز با ۵۰ درصد تخفیف برای اعضا صورت می‌گیرد.

فلسفی ادامه داد: چون در ابتدای اجرای این طرح هستیم، فعلاً یک روز در هفته برای ارسال کتاب به هر کتابخانه اختصاص داده‌ شده‌ است که در صورت استقبال مخاطبان، این طرح نیز گسترش یافته و در کتابخانه‌ها و شهرستان‌های دیگر نیز اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند در روزهای یکشنبه‌ با کتابخانه حاج احمد مهدوی، دوشنبه‌ها با کتابخانه سهروردی، سه‌شنبه‌ها سیدافضل موسوی و روزهای چهارشنبه با کتابخانه استاد رضا روزبه برای سفارش کتاب تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه های عمومی زنجان کتابخانه های عمومی کتاب مورد نظر کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند