Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، 3 حزب سیاسی دیگر ازبکستان کاندیدهای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کردند.

حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش» کاندیدا ریاست جمهوری برای انتخابات سال 2021 میلادی را «علیشیر قادراف» رئیس شورای مرکزی حزب معرفی کرد.

«علیشیر قادراف» متولد سال 1975 میلادی شهر «تاشکند» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ التحصیل دانشگاه «اژه» ترکیه در سال 1996 میلادی و دانشگاه ملی در سال 2009 میلادی است.

حزب دموکراتیک خلق ازبکستان نیز «مقصوده وارث‌اوا» معاون رئیس شورای مرکزی حزب را به عنوان کاندید این حزب برای انتخابات سال 2021 میلادی معرفی کرد.

«مقصوده وارث‌اوا» متولد سال 1961 میلادی و فارغ التحصیل سال 1987 میلادی دانشگاه دولتی پزشکی تاشکند است.

از سال 1984 میلادی تا سال 2018 میلادی در بیمارستان‌های مختلف به عنوان پزشک فعالیت کرده است.

از سال 2018 میلادی تا امروز به عنوان معاون رئیس شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ازبکستان فعالیت می‌کند.

همچنین حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان نیز امروز «شوکت میرضیایف» را به عنوان کاندید ریاست جمهوری خود برای انتخابات سال 2021 میلادی معرفی کرد.

پیشتر حزب اکولوژیک ازبکستان «نرذالله آبلامراداف» رئیس کمیته اجرایی دفتر مرکزی حزب را و حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» ازبکستان نیز «بهرام عبدالحلیم اف» رئیس شورای سیاسی حزب را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری این احزاب برای انتخابات سال 2021 میلادی معرفی کردند.

بدین ترتیب 5 حزب سیاسی ازبکستان کاندیدهای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کردند.

بر اساس قانون انتخابات ازبکستان، فقط 5 احزاب سیاسی این کشور از حق پیشنهاد کاندید برای ریاست جمهوری برخوردار هستند و آنها می‌توانند نامزد را از ترکیب اعضای حزب خود یا حزب دیگری معرفی کنند.

انتخابات ریاست جمهوی ازبکستان روز 24 اکتبر سال 2021 میلادی برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهروندان دارای بیش از 35 سال، مسلط به زبان ازبکی و دارای اقامت دائمی به مدت 10 سال به طور پیوسته تا قبل از انتخابات می‌تواند به عنوان نامزد ریاست جمهوری ازبکستان ثبت نام کنند. رئیس جمهوری ازبکستان به مدت 5 سال انتخاب می‌شود و هر فرد نمی‌تواند پشت سر هم بیش از 2 دوره رئیس جمهور باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شوکت میرضیایف انتخابات ازبکستان ریاست جمهوری برای انتخابات سال 2021 میلادی انتخابات ریاست ریاست جمهوری رئیس شورای مرکزی حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار خبرگزاری دانشجویان ایران ـ ایسنا ـ به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا