Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@17:53:16 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۵۳۳۳

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

فرارو- شاخص بورس کار خود را با نوسانات خفیف آغاز کرده و فعلا روند کلی بازار مشخص نیست. طوری که در ۳۰ دقیقه معاملات امروز اوج نوسانات شاخص نهایتا ۴۸۰ واحد بوده و چند مرتبه مسیر شاخص کل تغییر کرده است. تا پایان ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار شاخص کل حدود ۲۷۰ واحد عقب‌نشینی کرده و روی رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۹۰ واحد ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه هرچند شاخص کل دو صدم درصد کاهش داشته، اما شاخص هم‌وزن با رشد ۳۲ صدم درصدی مواجه شده که نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های کوچک بهتر است. در ابتدای معاملات امروز نماد‌های فملی و حکشتی بیشترین تاثیر منفی و میدکو، فولاژ، فارس، وبصادر و وسخوز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

 

نقشه تیره رنگ بازار به نفع شرکت‌های کوچک 

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز  یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، از بین ۲۹۰ نماد معامله شده در بورس تهران حدود ۱۲۷ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه هستند و ۱۶۳ نماد حداقل بخشی از ارزش خود را از دست داده‌اند. در بازار فرابورس هم ۲۰۵ نماد معامله شده در اولین ساعات شروع بازار، ۱۲۰ نماد با رنگ قرمز به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند و تنها ۸۵ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند. موردی که نشان می‌دهد امروز اکثریت بازار در اختیار نماد‌های قرمزرنگ قرار گرفته است.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه ۱۷ مردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

گروه‌های مختلف بورس در نمای ابتدایی معاملات امروز تا حد زیادی بلاتکلیف هستند و منتظرند تا ببینند دیگر گروه‌ها چه روندی در پیش می‌گیرند. اتفاقی که باعث شده صبح امروز تعداد زیادی از نمادها با قیمت نزدیک به روز گذشته معامله شوند و با رنگ تیره به نقشه بازار بیایند. از جمله آنها می‌توان به نمادهای فارس و نوری اشاره کرد که کوچکترین تغییر آنها بزرگترین تاثیر را بر شاخص کل می‌گذارد. گروه محصولات شیمیایی امروز عموما قرمزپوش شده و اغلب نمادها یک تا دو درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. این موضوع روی صندوق‌های ETF سهامی هم تاثیر گذاشته و باعث شده روند نزولی در پیش بگیرند. در بین خودرویی‌ها، لیدرها یعنی خودرو و خساپا نزدیک قیمت روز قبل معامله می‌شوند، خنصیر، خزر و خلنت روند صعودی دارند و دیگران عموما قرمزپوش هستند. در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری وبملت، وبصادر و وتجارت کمی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. فلزات اساسی عموما تیره‌رنگ هستند و نزدیک قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. هرچه به سمت راست نقشه بازار و جایی که گروه‌های کوچک حضور دارند نزدیک می‌شویم، رنگ سبز بیشتر به چشممان می‌آید. زراعت، مواد دارویی و سرمایه‌گذاری‌ها سبزترین گروه‌های امروز هستند. طوری که برای دبالک، دتوزیع، دسانکو، دپارس و پخش در گروه دارو و وسخوز، وسکمران، وسکرشا و چند نماد دیگر که از قضا مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی‌ هستند، صف خرید تشکیل شده است. انبوه‌سازی، سیمانی، ماشین آلات، محصولات چوبی، نهادهای مالی و قند و شکر از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند. در کنارشان شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و فرآورده‌های نفتی کار خود را با کمترین نوسان آغاز کرده‌اند.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس معاملات امروز شاخص کل گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار