Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، شغل خبرنگاری که نه دستمزد آنچنانی دارد و نه مزایای چشم‌گیری نصیب اهل اصحاب رسانه می‌کند، فقط در این وادی با ابزار عشق و تکلیف جلو می‌رود.

البته برخلاف جوامع دیگر که کار برای درآمد است و بیشتر نگاه مالی به آن شده، در سیره بزرگان و ائمه دینی ما کار برای خدمت به خلق مطرح بوده و رزق و روزی را خداوند تضمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر همین موضوع است که رسالت خبرنگاری نیز به تکلیف بودن آن است.

در دنیای رسانه‌ای که با حیله، نیرنگ، شایعه‌سازی و سیاه‌نمایی پیش می‌رود، سخت است کسی باقی بماند و آلوده نشود که اگر به سخنان امام خمینی(ره) در مورد مطبوعات رجوع شود خواهیم دید، بیشتر نگرانی امام انقلاب از اصحاب رسانه‌ی مذهبی و حب نفس است چراکه هرچه کار خالصانه‌تر باشد احتمال خدشه در آن بیشتر خواهد بود.

پس بیراه نیست که اگر بگوییم اصلی‌ترین و اولین قدم در این مسیر انتخاب الگویی مناسب است تا فانوس شب‌های تاریک اهل رسانه باشد؛ زیرا اگر رسانه اشتباه برود تمام مردم جامعه را نیز به دنبال خود خواهد کشاند.

در روز ۱۷ مرداد که همه‌ مشغول به تبریک روز خبرنگار هستند بد نیست یادی از شهید خبرنگار استان کنیم و این مرقوم، مقدمه‌ای باشد تا اصحاب رسانه بیشتر در زندگی این شهید تأمل کنند و البته مطالب زیادی در فضای مجازی در خصوص رفتار و گفتار این شهید موجود است.

۱۲ ساله باش اما مرد میدان باش

شهید محمد رضا امانی، متولد ۱۳۴۷ در زمان شروع انقلاب حدود ۱۲ ساله بود ولی فراتر از سن خود، مجاهدانه در انقلاب نقش داشت.

شادروز امانی، برادر شهید امانی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: با اینکه این شهید می‌توانست با اسلحه دوربین و قلم در جنگ حق علیه باطل حضور داشته باشد، ولی ترجیح داد که با حضور در جنگ و دفاع از میهن، وطن و آرمان‌های انقلاب به‌پا خاسته به فرمان معلم خود امام (ره) لبیک گفته و پس از شرکت در دوره‌های بسیج مقدماتی در سن ۱۴ سالگی به جبهه جنگ اعزام شد و حضور در جنگ را یک تکلیف واجب می‌دانست.

وی گفت: شهید امانی، علاوه بر روایت‌های حماسه آفرینی از رزمندگان، با قلم خود مردم را به بیداری و هوشیاری در مقابل منافقین و مجاهدین، دعوت می‌کرد و با جنگ حق علیه باطل با بیگانه و با قلم خود با منافقان داخلی می‌جنگید.

برادر شهید امانی، تصریح کرد: شهید همواره در جهت اخلاص، معنویت، دستگیری از محرومان، مبارزه با سوداگران مرگ و همچنین رفع محدودیت‌ و مظلومیت‌ در روستاهاکوشا و فعال بود.

خراسان خانه دارد اما کارخانه ندارد

امانی در ادامه از دغدغه‌های شهید یادکرد و گفت: هربار که برای مرخصی از جبهه به شیروان باز می‌گشت می‌خواست برای شهر و منطقه خود نیز مفید باشد، به یاد دارم گزارشی با این عنوان نوشت که خراسان این همه خانه دارد و کارخانه ندارد.

وی اذعان کرد: محمدرضا امانی تعهد زیادی به انقلاب و آرمان‌های امام (ره) داشت و همیشه در انتهای مقاله‌های خود می‌نوشت: ملتمس شهادت، محمد رضا امانی.

برادر شهید ادامه داد: حتی عکسی داشت که با تضرع خاصی به آسمان زل زده بود و وقتی دلیلش را جویا شدم گفت: وقتی این عکس را انداختم آرزو کردم از آن برای مراسم شهادتم استفاده کنند و همینطور هم شد.

وی بیان کرد: شهید امانی، در پایگاه‌های دانش آموزی و رسمی با قدرت زیادی حضور داشت و با نمایش‌هایی همچون صدام بر سردوراهی، سوداگران مرگ، سنگرهای خونین شهادت، بن بست، خیمه‌ای در خون و روایت سرخ جبهه‌های جنگ، همه را به صحنه برد و با استقبال عموم مواجه می‌شد.

امانی گفت: شهید همواره در وادی فرهنگ و تعلیم و تربیت حضور پررنگ داشت، مورد توجه امام جمعه و فرماندار وقت بود و به عنوان اولین خبرنگار شهر معرفی شد.

برادر شهید امانی گفت: شهید محمدرضا اهل ایده، قلم و سخنوری بود، به قول سردار قاآنی که در مراسم شهادت شهید گفت: ما یکی از نوابغ جبهه و جنگ را ازدست دادیم. 

امانی ادامه داد: برادرشهیدم از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا مطالب خوب و لازم را به بهترین محو تنظیم کند، خطیب و سفیر فرهنگی خوبی بود، در مجالس و مساجد سخن می‌گفت و از حفظ و یاد شهدا و پیروی از خط رهبری و خودسازی و تزکیه سخن می‌گفت.

رسالت خبرنگار امروز، الگو گرفتن از خبرنگار دیروز است

شادروز امانی در انتها از رسالت خبرنگاران در همه زمان‌ها گفت و تأکید کرد: وظیفه خبرنگاران در حال حاضر مهمتر از گذشته است و برای حفظ دین و راه مقدس و بیان مشکلات، باید آگاهانه عمل کنند؛ چون همه در کنار یک دیگر خانواده‌ای واحده هستند تا با قلم از آرمان‌ها و حقوق مردم دفاع کنند تا به جایی برسیم که شاهد رضایت امام زمان باشیم.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه وقت شیروان نیز در مورد این شهید گفته است: عناصر فرصت طلب خیلی مایل بودند با نخبه‌های فرهنگی یا سیاسی شهر رفاقت کنند؛ به خصوص ضد انقلاب و عناصر متظاهر نقشه داشتند تا شهید امانی را در گروه خود داشته باشند؛ اما شهید امانی خیلی هوشیار بود. با درایت عمل می‌کرد و از بسیاری رفاقت‌ها پرهیز داشت.

وی گفت: همزمان که ایشان کار خبری انجام می‌داد، شهر شیروان دچار انشعابات فکری و جناح بندی‌های سیاسی شده بودو بعضی گروه‌ها بر علیه شهید امانی توطئه چینی می‌کردند تا وی را منزوی کنند، اما او هوشیار تر از آنها بود و از آنجا که همیشه در خط امام و کنار روحانیت قرار داشت، به خوبی از بحران سیاسی گذر می‌کرد. 

چندخطی را برای خود بنویسید

منش این شهید می‌تواند بهترین الگو برای اهل قلم باشد و اصحاب رسانه پیش از آنکه برای مردم بنویسند باید برای نفس درون چند خطی نصیحت و اخلاص را بنگارند.

قدرت قلم می‌تواند مسیر یک انسان را تغییر دهد و چه بسا این قلم با تریبونی همراه شود که نوشته‌ها را به دست هزاران انسان برساند و موجب گمراهی یا سعادت عده‌ی زیادی شود.

امید است که تمام خبرنگاران این کشور در مسیر ظهور امام زمان(عج) و جامعه مهدوی قدمی محکم، ثابت و سریع بردارند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید شهادت امام خمینی خراسان شمالی اصحاب رسانه برادر شهید شهید امانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ از ساعت ۱۰ امروز و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر شهید محمد رنجنوش، از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) تشییع و پس از پیمودن مسیر خیابان شهدا، در گلزار شهدای همدان آرام خواهد گرفت.

حاج محمد رنجنوش، شهید تازه شناسایی شده، متولد یکم فروردین ۱۳۴۰ در روستای قوره جینه کبودراهنگ است.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیگر خبرها

  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • چه افرادی امام صادق(ع) را شهید کردند؟
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران