Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصمیمات مجلس برای رفع تنش آبی در مناطق‌ محروم جناح و بستک خبر داد و گفت: ‌برای تامین آب شرب مردم احداث آب شیرین‌کن ۸ هزار متر مکعبی چارک در دستور کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روند آبرسانی از چارک به بستک را بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از بازدید از روند احداث طرح آبرسانی از چارک به بستک در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین آب بستک و جناح نیازمند اقدمات ماندگار و پایدار است. 

وی افزود: برای رفع کم آبی بستک اقداماتی انجام شده اما آنچه به پایداری آب این شهرستان کمک می‌کند، اتمام خط انتقال آب از بندر چارک به بستک است که عملیات اجرایی آن با اعتبار 250 میلیارد تومان در حال انجام است.

جانباز گفت: این خط انتقال به طول 70 کیلومتر در حال احداث است که به دلیل ارتفاع از سطح دریا می‌بایست در چهار مرحله پمپاژ شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این پروژه در سازمان برنامه و بودجه ردیف ندارد از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواست برای تسریع در آبرسانی به شهرستان بستک ردیف مشخصی برای آن در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: برای تامین آب شرب مردم دو شهر جناح و بستک و 39 روستا احداث آب شیرین‌کن 8 هزار متر مکعبی چارک در دستور کار است.

جانباز با اشاره به اینکه سامانه آبرسانی به بستک و جناح و روستاهای مسیر در دو جزء تعریف شده است، گفت: همه هزینه‌های آن را وزارت نیرو تامین می‌کند که مناقصه آن نیز انجام شده است.

وی ادامه داد، از مجموع 70 کیلومتر خط انتقال آب از چارک به بستک، 15 کیلومتر آن انجام شده است که خوشبختانه در جلسه با اعضای کمیسیون عمران مجلس و حمایت رئیس این کمیسیون و نمایندگان عضو قرار شد سه روش تامین اعتبار مالی این پروژه مورد بررسی و عملیاتی شود.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور‌، با مذاکرات انجام شده در این نشست راهکارهای تامین اعتبار از محل سرمایه‌گذاری بانک‌ها، اعتبارات مدیریت بحران و ... پیشنهاد شد که به زودی تصمیم‌گیری نهایی با حمایت کمیسیون عمران مجلس صورت خواهد گرفت.

وی گفت: عزم وزارت نیرو بر این است که پروژه مذکور در زمان کوتاه به سرانجام برسد و مشکلات کمبود آب ناشی از خشکسالی و تغییر اقلیم از طریق شیرین‌سازی آب دریا برطرف شود.

«معجزه آبخیزداری»|ماجرای پر آب شدن قنات باغات آستان حضرت معصومه قم با آبخیزداریغریب آبادی: استفاده از سلاح هسته‌ای در هیروشیما و ناگازاکی جنایت علیه بشریت بودبیش از 40 درصد آب شرب استان بوشهر با شیرین‌سازی آب دریا تأمین می‌شود

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعضای کمیسیون عمران مجلس انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود