Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@00:26:51 GMT

یک یاغی تازه بین مردان کمیک بوکی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۵۷۲۳

یک یاغی تازه بین مردان کمیک بوکی

در میان کاراکترهای متعدد «مردان ایکس» بی‌گمان وولورین با بازی هیو جکمن در این نقش محبوب‌ترین فرد بوده و وی را با دست‌هایی چنگک مانند، همیشه درصدد حاکم ساختن عدالت و برتری بخشیدن به نیکی‌ها در رقابت با پلیدی‌ها می‌بینیم و در کنار وی سایر کاراکترها نیز هر کدام جلوه‌ای دارند و یکی از آنها کاراکتر هاله بری است و اگر نام‌های بیشتری را در این ارتباط بخواهید، می‌توان اوان پیترز را هم نام برد که به کوییک سیلور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وقتی در سال 1999 قسمت اول «مردان ایکس» اکران شد، به‌رغم پیشینه عالی سایر داستان‌های کمیک استریپی در گیشه‌ها کمتر کسی تصور می‌کرد که فیلم‌های «مردان ایکس» و نسخه‌های تبعی به تعداد 12 برسد که هشتمی همانی است که نام جنبی «رستاخیز» برای آن اختیار شده و در سال 2016 به نمایش در آمد. بد نیست یادآوری کنیم که دو تا از 12 فیلم موجود فقط متمرکز بر وولورین  و قرار است حداقل یک فیلم مستقل دیگر نیز پیرامون این‌ کاراکتر ساخته شود و به نمایش درآید و اینها همگی به‌معنای رونق این قصه‌ها و استمرار آن تا آینده‌ای دور‌تر است. شاید هم باید ماجرا را به این نکته ارتباط داد که مردم از آن دسته از فیلم‌های کمیک بوکی که چند کاراکتر و قهرمان خیالی را کنار یکدیگر دارند، استقبال بیشتری می‌کنند و «اونجرز» دیگر نمونه موجود در این زمینه است. پس از درخشش اوان پیترز در قالب کوییک سیلور در «مردان ایکس: روزهای سپری شده آینده» در سال 2014 نوبت به حضور قدری وسیع‌تر همین کاراکتر در قسمت بعدی سری فیلم‌های کمیک استریپی «مردان ایکس» رسید که نام جنبی و کامل کننده آن همان‌طور که قبلاً گفتیم: «رستاخیز» است و در سال 2016 اکران شد و مثل 11 فیلم قبلی مرتبط با کاراکترهای متعدد «مردان ایکس» فروش زیادی برای آن شکل گرفت. در این فیلم ارتباط کاراکتر کوییک سیلور با پدرش مگنتو (با بازی مایکل فاسبندر) و سایر مراودات و کارهای او با حجم بیشتری در قیاس با گذشته به تصویر کشیده شد و حالا که گفته می‌شود طرح ساخت فیلم مستقل تازه‌ای درباره کوییک سیلور در دست اقدام است، جا دارد که در دل تابستان 2021 پای حرف‌های اوان پیترز نشست و از کاراکتر کوییک سیلور و از «رستاخیز» و فیلم بعدی در دست تولید بیشتر پرسید. این در حالی است که طی 22 سال ساخت و اکران فیلم‌های مردان ایکس رشد و پیشرفت این فرانچیز، به‌نظر چند صد ساله می‌آید.

ظاهراً در نسخه تازه، محل زندگی و اسکان کوییک سیلور نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
همین‌طور است اما مهم‌تر از آن کارها و رفتار وی در طول فیلم است که پخته‌تر و آرام تر شده است. یک ویژگی مهم «مردان ایکس: رستاخیز» هم ارائه تصویری کامل‌تر و کم نقص‌تر از کوییک سیلور بود.
از مراودات کوییک سیلور با مگنتو بیشتر بگویید؟
به‌هر‌حال قرار است به‌عنوان یک پسر و پدر الهام گرفتن من از او مستمر باشد. البته 10 سالی بین آنها فاصله و دوری افتاده بود و مگنتو می‌کوشید که کوییک سیلور را بیابد. این دوری طولانی مدت عوارضی داشته است ولی در نهایت مشکل حل و کارها هماهنگ‌تر می‌شود.
در نسخه چندی پیش فیلم «انتقامجویان» با نام «عصر اولترون» هم که مجموعه‌ای از قهرمانان کمیک استریپی را دربردارد، کاراکتر کوییک سیلور با بازی آرون تیلور جانسون ارائه شده است.
همین‌طور است و آنچه باعث حیرت شد، این بود که وی را براساس داستان‌شان کشتند. اسکارلت جادوگر هم در آنجا بود و کارهای خودش را می‌کرد ولی فکر می‌کنم هماهنگی‌ها در این خصوص باید بیشتر باشد.
‌ در «روزهای سپری شده آینده» المان‌های تقریباً کمدی هم در بازی شما رؤیت می‌شد. آیا این روال در فیلم بعدی «مردان ایکس» نیز برقرار است؟
رگه‌های طنز در این فیلم کمتر و کارها بیشتر جدی و دراماتیک است. یک خط داستانی ظریف در ادامه داستان‌های مردان ایکس در اینجا نیز جاری است و با اینکه کوییک سیلور ذاتاً یک آدم فانتزی است اما باید با متن قصه و جریان رویدادها همخوانی داشته باشد.
‌ آیا این دست‌ شما را بیشتر باز نمی‌گذارد؟
همین‌طور است، به کمیک بوک‌ها هم که رجوع می‌کنید، می‌بینید که چقدر راه‌ها و امکانات متعدد برای کوییک سیلور وجود دارد و این گزینه‌ها در این دو فیلم سینمایی بیشتر هم شده است. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که چند سال دیگر هم بگذرد و این کاراکتر مسن‌تر شود، البته در آن زمان چهره من نیز برای ایفای این نقش پخته‌تر و مسن‌تر خواهد شد.
‌ برایان سینگر (کارگردان 5 قسمت از 12 قسمت مردان ایکس) گفته است این فیلم جدید به مسأله شکل‌گیری این مردان و اتحادشان هم می‌پردازد. از این منظر به کوییک سیلور چقدر بها داده می‌شود؟
در این فیلم می‌بینیم که کوییک سیلور چطور در جمع جا افتاده و با شیاطین می‌جنگد. ما هنوز نمی‌دانیم که سینگر یا استودیوی سازنده فیلم در آینده با این کاراکتر چه می‌کنند و او را نگه می‌دارند  یا برای مدتی سهمش را کم می‌کنند.
‌ موضع‌گیری‌های کوییک سیلور طی 15 سال اخیر و براساس سلسله داستان‌های آن چقدر عوض شده است؟
او هنوز در خدمت نیروهای مثبت و نیک کردار است و به‌سمت تیرگی نرفته است. او حتی می‌کوشد کاراکتر اریک را که بدکردار شده، از درون تباهی‌ها بیرون بکشد. اریک سرشار از خشم و کج‌رفتاری است و در برخورد کوییک سیلور با او اتفاقاتی می‌افتد که
در فیلم می‌بینیم.
‌ می‌گویند برایان سینگر و همکارانش چندبار در صبح روز فیلمبرداری بعضی خط و خطوط سکانس‌ها را عوض کرده و برطبق قریحه خود ماجراهایی را به فیلم افزوده‌اند.
آنها حق دارند. یک پروسه کلی را می‌بینند و همسو با آن پیش می‌روند و در همان حال در ذهن‌شان در حال ادیت صحنه‌های گرفته شده هم هستند و بهتر از من و شما می‌دانند که چه چیزهایی باید اضافه یا کم شود. همین برخوردهای ضربتی راز توفیق دیرپای آثار کمیک بوکی ظرف 45 سال اخیر است.
‌ قسمتی از فیلم جدید «مردان ایکس» همراه با رجعت به دهه 1980 است، در این‌باره چه نظری دارید؟
من از هواداران پروپاقرص این دهه و مشخصه‌های آن هستم و محصولات هنری آن زمان را تهیه و تماشا می‌کردم. در این میان موسیقی آن ایام را هم بسیار دوست دارم و شادی ترانه‌های آن زمان یک چیز جالب و منحصر به‌فرد است. به‌نظر من ترسیم آن دهه در فیلم تازه مردان ایکس به‌بهترین شکل صورت گرفته است.
‌ شما تا قبل از ایفای نقش کوییک سیلور شهرت چندانی نداشتید اما حالا هر روز کلی نامه برایتان می‌رسد و همه می‌‌خواهند از کوییک سیلور بیشتر بدانند. با این شهرت وسیع تازه حاصل شده چطور کنار می‌آیید؟
طبعاً تجربه شیرینی است و باید اعتراف کنم تعریف‌ها و تمجیدها از من به‌خاطر این نقش بیش از حد است. من تمامی فیلم‌های قبلی مردان ایکس را دیده بودم و در نتیجه از پیوستن به این جمع بسیار خوشحالم. موضوع این فیلم و کارهای کوییک سیلور به این معنا و اشاره است که شاید بخش عمده‌ای از قدرت من فقط یک ادعا و توهم باشد. کوییک سیلور هنوز یک یاغی و فرد بیرون مانده از جمع به حساب می‌آید ولی همین نیز بر قابلیت‌ها و محسنات وی می‌افزاید. فکر نمی‌کنم کوییک سیلور به این زودی‌ها از جمع مردان ایکس حذف شود، هرچند سر درآوردن از افکار سازندگان فیلم در این زمینه کار بسیار سختی است.
‌ منبع: Collider. Com
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مردان ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

ایتنا - آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد امید به زندگی زنان در بیشتر کشورهای جهان بیشتر از مردان است. اما علت این مسئله چیست؟
به طور متوسط ​​زنان ۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند اما این شکاف جنسیتی بر اساس کشور و سن متفاوت است.

فاکتورهای زیادی مانند عوامل زیستی، رفتاری و اجتماعی وجود دارد که شکاف جنسیتی در امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده تفاوت‌های عمیقی را بین زنان و مردان در مورد علل اصلی بیماری و مرگ زودرس بین دو جنس نشان داد.

در این مطالعه که در The Lancet Public Health منتشر شده، محققان نتایج خود را با مقایسه سال‌های زندگی از دست رفته به دلیل ۲۰ علت اصلی بیماری یا مرگ زودرس به دست آوردند.

 
این تحقیق بر روی مردان و زنان بالای ۱۰ سال در سراسر جهان و در ۷ منطقه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ انجام شد.

بر اساس این مطالعه، مردان بیش از زنان تحت تأثیر شرایطی قرار می گیرند که منجر به مرگ زودرس می‌شود، مانند COVID-19، سوانح جاده‌ای، بیماری‌های قلبی عروقی، و بیماری‌های تنفسی و کبدی.

از سوی دیگر، زنان بیشتر به امراضی دچار می‌شوند که غیرکشنده است، از جمله مشکلات اسکلتی عضلانی، شرایط سلامت روان، و اختلالات سردرد.

با ادامه بهبود مراقبت های بهداشتی و برابری جنسیتی، شکاف جنسیتی در امید به زندگی احتمالا در آینده کاهش می یابد.

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • پایان کار نماینده ایران در تپانچه ۱۰ متر مردان
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند