Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:16:22 GMT

حاجی میرزایی: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۶۱۵۳

حاجی میرزایی: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره «شهید محمود صارمی» و عرض تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد، «روز خبرنگار» به فعالان عرصه رسانه، اظهار کرد: بی شک انتقال و انعکاس توفیقاتی که درحوزه آموزش و پرورش به دست آمد، بدون اطلاع رسانی بهنگام، دقیق و صحیح و نیز بازتاب گزارش دستاوردهای این نهاد، به ذی نفعان، جز به مدد «اصحاب رسانه» میسر نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در متن پیام تبریک محسن حاجی میرزایی آمده است: ایمان به جان بخشی خبر در دشواری باد و باران و سیل و زلزله و بیماری مرگبار کرونا و انعکاس به هنگام چشمان کودک منتظر و مشتاقی که در هر کجای این کره خاکی، به تحقق «حق آموزش و استمرار آن» امیدوار است را جز «ایثار» چه می توان نامید؟

مواجهه با تلخ ترین وقایع و آسیب های تعطیلی مدارس و آموزش های حضوری در ۱۸ ماه اخیر و انعکاس ایثار و فداکاری های وصف ناشدنی«معلمان»؛ این مدافعان خستگی ناپذیرعرصه آموزش؛ در بحران بلاخیز کرونا و استمرار آموزش در بستر بزرگ ترین پیام رسان داخلی کشور(شبکه شاد)، جز به اعجاز قلم رسانه ها چگونه امکان پذیر می شد؟.

بی شک انتقال و انعکاس توفیقاتی که درحوزه آموزش و پرورش به دست آمد، بدون اطلاع رسانی بهنگام، دقیق و صحیح و نیز بازتاب گزارش دستاوردهای این نهاد، به ذی نفعان، جز به مدد اصحاب رسانه میسور نمی شد.

از این روی، پروردگار سبحان را شاکرم که این توفیق حاصل شد همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت «خبرنگار شهید محمود صارمی»؛ «روز خبرنگار» را به فعالان سخت کوش رسانه، به ویژه خبرنگاران حوزه تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت بگویم.

«خبرنگاران» مهم ترین عامل اصلاح مسیر حرکت افکار عمومی، ایجاد سلامت فکری و فرهنگی و رشد قدرت بصیرت و تحلیل بوده و با فراهم نمودن اسباب شناخت صحیح ذی نفعان، از سازمان ها و نهادهای مرتبط با جامعه و انتقال دو سویه اطلاعات و انتظارات مخاطبان و مسؤولان، نقش ویژه ای در تعالی و بالندگی کشور، ایفا می نمایند.

این پیام می افزاید: «خبرنگاران»، در روزهایی که باید آن را روزگار کرونا نامید، در میان دشوارهای‌ تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی نظام استکباری، فشارهای قدرت‌طلبان منطقه‌ای و از همه مهم‌تر در میانه جنگ رسانه‌ای، که امید و آگاهی ملت را نشانه گرفته است، تلاش می کنند تا «شعله حقیقت» زیر امواج سهمگین ناراستی ها، خاموش نشود. از این روی خبرنگاری را نمی توان یک شغل دانست، بلکه حرفه‌ای است مقدّس و آمیخته با عشق که رشد و ارتقای جامعه و امید به ساختن فرداهای روشن‌تر را نوید می‌دهد.

تنوع موضوعات، تکثر اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش، موجب تخصصی شدن آن ها شده است و در این شرایط، رسانه‌ها باید تخصصی تر از پیش، به این حوزه وارد شوند که این مهم مستلزم «تقویت اخلاق حرفه‌ای» و «توسعه سواد رسانه ای در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی» است.

تنها با این ویژگی هاست که اصحاب رسانه خواهند توانست در ارتقای بهره‌وری؛ ترویج نشاط و امید اجتماعی، آموزش و توانمندسازی جامعه در حوزه‌های مختلف با نهادهای حاکمیتی، به‌ویژه با وزارت آموزش و پرورش، همکاری گسترده‌ای داشته باشند. کما اینکه جان مایه اصلی پیام خبرنگاران و میثاق مشترک همه آن ها بر این اصل استوار بوده و هست که «مدرسه» مرکز ثقل آموزش و پرورش و مستحکم ترین بنای عمومی در کشور است.

بی شک فعالان عرصه رسانه ای کشور در رسانه ملی، خبرگزاری ها، مطبوعات، سایت های خبری، در پیشبرد اهداف و اطلاع رسانی سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های حوزه تعلیم و تربیت کشور، همکاری صمیمانه و شایسته ای با وزارت آموزش و پرورش دارند که لازم می دانم مجدداً در این فرصت مغتنم و در این روز فاخر، از مساعی ارزشمند فعالان متعهد عرصه خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی، تقدیر و تشکر کرده و از پیشگاه خداوند سبحان برای ایشان سلامت، سعادت و کامیابی مسألت نمایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز خبرنگار محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد