Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت مهم‌ترین چالش محلات در کشور را اعتیاد بر شمرد و بر ضرورت اتخاذ رویکرد فعال، مستمر و منسجم از سوی عوامل درمان، انتظامی بر ساماندهی معتادان در محلات کشور تاکید کرد. خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی در دهمین نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه باید الگوی مستمر و فعال در محلات کشور در کنترل مواد مخدر پیاده سازی و اجرایی شود، گفت: طرح‌های ضربتی در جمع آوری معتادان چاره کار اصلی در ساماندهی معتادان در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجمع تشخیص مصلحت با اظهار اینکه همواره باید تیم درمان، غربالگری و عوامل انتظامی در محلات کشور آماده باشند؛ گفت: این تیم با رصد روزانه بتواند به محض مشاهده معتاد متجاهر نسبت به جمع آوری و ساماندهی اش اقدام کند.

آقامحمدی با بیان اینکه در شرایط حاضر چنین الگویی در محلات کشور دیده نمی‌شود؛ گفت: شاهد این هستیم که با افزایش تعداد معتادان در یک محله و تبدیل آن به یک تهدید، اقدام به جمع آوری آن‌ها آغاز می‌شود که ضرورت دارد این الگو در کشور تغییر یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری با تاکید بر اینکه به گواه آمار و مطالعات دانشگاهی نزدیک به ۵۰ درصد آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، فقر، طلاق و خشونت‌های خانوادگی از ناحیه اعتیاد است؛ گفت: عطف به اهمیت این چالش در زندگی عمومی کشور و مشخصا در محلات و مناطق حاشیه‌ای کشور باید نگاه و راهبردی ملی به مساله اعتیاد داشت و این مساله را فرابخشی و حاکمیتی ببینیم و همه دستگاه‌ها در این راستا به ماموریت محوله شان به درستی عمل کنند.

 آقامحمدی در پایان گفت: در برنامه ریزی‌ها در محلات کشور نباید صرف توجه به افراد معتاد باشد. باید ضمن کنترل و ساماندهی جامعه معتادین در محلات کشور رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و اجازه ندهیم افراد و گروه‌های جدید که عموما از بخش جوانان و نوجوانان هستند وارد چرخه اعتیاد شوند.

 

بیشتر بخوانید:  عضو مجمع تشخیص مصلحت: یکی از چالش‌های محلات و مناطق حاشیه‌نشین اعتیاد است   انتهای پیام/  برچسب ها: علی آقامحمدی وزارت کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی آقامحمدی وزارت کشور عضو مجمع تشخیص مصلحت محلات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!