Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی، سید غنی نظری در تذکری ضمن انتقاد از طولانی شدن روند بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، به مراسم تحلیف رییس جمهوری در مجلس اشاره گفت: باید مشخص شود که چرا ۲۵ نماینده در روز مراسم تحلیف غایب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خلخال افزود: روز تحلیف رئیس جمهوری مهمترین جلسه مجلس بود که از ۸۰ کشور خارجی مهمان داشتیم، اما ۲۵ نماینده غایب بودند لذا باید اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف در رسانه ها اعلام شود.

وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته بسیاری از نمایندگان مدعی انقلابی گری را در مجلس ندیدم. با یکی از آن ها که اتفاقا مسئولیت کلیدی هم در مجلس دارد، کار داشتم اما نتوانستم او را پیدا کنم. از دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس سوال کردم که چرا نام این نماینده که در جلسات صحن حضور ندارد را به عنوان غایب قرائت نمی‌کنید، دهنوی پاسخ داد این نماینده از رئیس مجلس مجوز دارد.

نظری ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ می‌داد که ما همه تلاشمان بر حضور به موقع در مجلس است، اما انگار برخی در مجلس نماینده تر هستند، اجازه ندهید برخی نماینده تر باشند؛ اینکه یک نماینده در جلسات صحن حضور پیدا نکند و مدعی هم باشد، کار خلافی است؛ باید اسامی تمام نمایندگان غایب به خصوص غایبان مراسم تحلیف اعلام شود.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: تبعیضی بین نمایندگان وجود ندارد، باید آیین نامه برای همه اجرا شده و نام هر نماینده‌ای که بدون دلیل قانونی، غیبت می‌کند، باید اعلام شود. البته ممکن است تعدادی از نمایندگان ماموریت و سفر بوده و یا خدای نکرده کسالت و مریضی داشته باشند که این عدم حضور ولو در مراسم تحلیف قانونی است و نباید معترض باشیم.

وی تاکید کرد: طبق آیین نامه هیچ فرقی بین هیچ کدام از نمایندگان وجود ندارد.

کد خبر 5276335

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران مراسم تحلیف ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف ایران دولت سیزدهم محمدباقر قالیباف هیئت دولت رئیسی رژیم صهیونیستی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور مراسم تحلیف اعلام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند