Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:46:25 GMT

توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در طرح تهران هوشمند 

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۶۵۸۳

توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در طرح تهران هوشمند 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران،   «محمد فرجود»  در مراسم‌ افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌الملی بلاک‌چین-رمزارزها و اقتصاد جهانی که به صورت غیرحضوری برگزار شد در خصوص کاربردهای بلاک‌چین در شهرهای هوشمند و همچنین نگاه برنامه تهران هوشمند برای استفاده از این فناوری توضیحاتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با تاکید بر این‌که همه منابع و زیرساخت‌های لازم برای توسعه خدمات شهر هوشمند در ابعاد مختلف، لزوما در اختیار شهرداری نیست و برای اجرای آن نیازمند همکاری‌های بین‌بخشی گسترده‌ای است، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ سال انتهایی فاز اول برنامه تهران هوشمند است که طی این سال‌ها، شهرداری تهران موفق به اجرای برنامه‌های متنوعی در حوزه شهر هوشمند در حوزه‌هایی مانند تهران من، خدمات دیجیتال شهروندی، خدمات غیر حضوری شهرسازی، محله‌محوری، توسعه نوآوری، حمل‌ونقل هوشمند، مدیریت بحران، خدمات آتش‌نشانی و مدیریت پسماند شده است.
فرجود با تاکید بر توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در فاز دوم تهران هوشمند که  از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود، گفت: فناوری زنجیره بلوک یا بلاک‌چین کاربردهای متعددی در شهرهای هوشمند دارد و سازمان فاوا نیز در حال برنامه‌ریزی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم در این حوزه است، ضمن این‌که بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین در برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز ذکر شده است.
فرجود با اشاره به این‌که اسناد الکترونیک و راه‌اندازی درگاه امضای دیجیتال در شهرداری تهران زمینه‌ساز استفاده از بلاک‌چین است، گفت: انجام مناقصات شهرداری بر مبنای امضای دیجیتال یک گام مهم در این زمینه بوده است که طی آن کلیه اسناد به‌صورت دیجیتال امضا می‌شوند و از لحاظ امنیت و شفافیت در سطح بسیار بالاتری از اسناد کاغذی قرار دارند.  

وی حوزه‌های مالی، بازار تهاتر و قراردادهای هوشمند را به عنوان یکی از مهم‌ترین کاربردهای بلاک‌چین در شهرداری‌ها برشمرد و در این باره اظهار کرد: همچنان سهم عمده در ساختار تامین مالی شهرداری تهران را حوزه شهرسازی و عوارض ساخت‌وساز برعهده دارد. به کمک بلاک‌چین می‌توان روش‌های جدیدی را در تامین مالی شهرداری و تهاتر املاک به کمک توکن بکار بست که تاکنون میسر نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پیش‌روی بکارگیری بلاک‌چین در مدیریت شهری آن است که بازیگران عرصه بلاک‌چین، ضوابط و فرآیندهای درون نهادهای عمومی را به خوبی بشناسند و بر اساس این پیچیدگی‌ها راه‌کارهای خود را ارائه دهند.
مدیرعامل فاوای شهرداری تهران مشخص نبودن قوانین در حوزه بکارگیری بلاک‌چین را یکی دیگر از دغدغه‌های پیش‌روی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات بلاک‌چین در شهرهای هوشمند، نیازمند فعالیت بین‌بخشی است و باید در حوزه قوانین شفاف‌سازی صورت گیرد تا بتوان شاهد حضور بخش‌های مختلف در متولی ‌بلاک‌چین در عرصه مدیریت شهری باشیم.
فرجود ابراز امیدواری کرد طی سال‌های آینده، به‌دلیل اهمیت موضوعاتی مانند شفافیت مالی و تأمین مالی مبتنی بر روش‌های نوین، توسعه کاربردهای بلاک‌چین را در شهرها شاهد خواهیم بود و اظهارکرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های پایلوت مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند.

برچسب‌ها شهر تهران محمد فرجود شهر هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حمل و نقل هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهر هوشمند شهر تهران شهر هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حمل و نقل هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تهران هوشمند بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در فرهنگسراها، بوستان‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و محلات این منطقه به‌مناسبت دهه کرامت، از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در ۴۵ اجرای زنده خبر داد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در ۴۵ اجرای زنده به‌مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: در دهه کرامت برنامه‌هایی از قبیل اجرای سرودهای میدانی، برگزاری جشن‌های ویژه میلاد امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (ع)، مسابقات تفریحی ورزشی مادر و دختر و اجرای بازی‌های فکری ویژه دختران و پدران به مناسبت روز دختران در سطح منطقه اجرا خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت دهه پر برکت کرامت و ضرورت برگزاری برنامه‌های نشاط‌آور و شادی‌آفرین در این ایام افزود: مسئولان منطقه ۷ شهرداری اصفهان در این دهه با ارائه میزهای خدمت به میان مردم منطقه خواهند رفت و از نزدیک با مشکلات محلات آشنا می‌شوند تا بهتر بتوانند در مسیر خدمت‌رسانی گام بردارند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان برگزاری برنامه‌های شادی‌بخش و سرور آفرین در مناسبت‌های مذهبی را تعظیم شعائر دینی و آئینی دانست و گفت: دهه کرامت مظهر تکریم مردم و بهانه‌ای برای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان خواهد بود و ما نیز سعی بر آن داریم تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، محلات منطقه را به رنگ و بوی حرم مطهر رضوی معطر کنیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان، تجلیل از نخبگان دختر منطقه هفت، هنرواره نقاشی و نمایشگاه عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در محلات خواهد بود.

کد خبر 751600

دیگر خبرها

  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان
  • برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم
  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران