Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چیکو به عنوان میوه گرمسیری در سطح ۲۳۱ هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: باغداران سیستان و بلوچستان تا پایان مرداد به برداشت چیکو مشغول هستند به طوریکه امسال پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۲۰۰ تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این محصول گرمسیری عمدتا در شهرستان‌های چابهار، سرباز، کنارک و قصرقند کشت می‌شود.

چیکو یکی از درختان میوه مناطق گرمسیری است که در شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی گرم و مرطوب بخوبی رشد می‌کند که هم مصرف خوراکی و هم دارویی دارد.

درخت چیکو رشد نسبتا کمی دارد، ولی دارای عمر طولانی و در مقابل باد‌های شدید نیز مقاوم است و خشکسالی متوالی را بخوبی تحمل می‌کند و از نظر تحمل به میزان شوری خاک نیز مشابه درختان خرما است.

میوه چیکو به دو شکل گرد و تخم مرغی است که در زمان نارس بسیار سفت و غیرقابل مصرف است و طعم شیرینی آن شبیه گلابی است، هم تازه خوری دارد و هم در تهیه شیرینی، سالاد و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میوه درخت چیکو مصرف خوراکی دارد، اما از بخش‌های مختلف آن مثل گل ها، برگ ها، میوه نارس، پوست و بذر چیکو نیز به عنوان دارو استفاده می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه گرمسیری جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان