Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) در نظر دارد چهار نفر را به مدت یک سال برای زندگی در محیطی مشابه سیاره مریخ استخدام کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این طرح قرار است در راستای افزایش آمادگی برای اعزام فضانورد به مریخ اجرا شود و داوطلبان از روز جمعه امکان ارسال درخواست استخدام خود را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار فردی که ناسا برای این ماموریت انتخاب خواهد کرد به مدت یک سال در محیطی شبیه سازی شده در مرکز فضایی جانسون در ایالت تگزاس اقامت خواهند داشت.

این فضای ۱۵۷ متر مربعی با استفاده از چاپگر سه بعدی ساخته شده است و درون یکی از ساختمان های مرکز فضایی جانسون در شهر هیوستون قرار دارد.

چهار فردی که ناسا برای این ماموریت انتخاب خواهد کرد در ازای دریافت دستمزد، ماموریتی اکتشافی در این محیط شبیه سازی شده انجام خواهند داد. آنها همچنین به تمرین راهپیمایی های فضایی خواهند پرداخت. این ماموریت یک ساله با محدودیت هایی در زمینه تماس با دنیای بیرون و دسترسی به مواد غذایی و دیگر منابع مورد نیاز زندگی عادی همراه خواهد بود.

دانشمندان امیدوار هستند که با کمک تجربه یک ساله زندگی در محیطی مشابه سیاره مریخ بتوانند عملکرد و واکنش بدن و ذهن انسان ها هنگام تجربه «زندگی مریخی» را بررسی کنند.

ناسا شرایط سختگیرانه ای را برای نامزدهای زندگی یک ساله در شرایطی مشابه سیاره مریخ در نظر گرفته است.

داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های علمی، مهندسی، ریاضی و یا تجربه خلبانی باشند. اداره ملی هوانوردی و فضا در آمریکا تنها درخواست کسانی را بررسی خواهد کرد که یا شهروند ایالات متحده هستند و یا به طور دائم در این کشور ساکن شده اند.

داوطلبانی همچنین باید ۳۰ تا ۵۵ ساله و بدون سابقه اختلال گوارشی باشند. استخدام چهار نفر برای زندگی در محیط شبیه سازی شده یکی از سه طرحی است که ناسا برای بررسی «زندگی مریخی» در دست دارد.

برچسب هاسازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) سفر به مریخ شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سفر به مریخ آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شبیه سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ