Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان یک متخصص اپیدمیولوژی ،تنها راه موثر بر مقابله با کروناویروس در این شرایط را تعطیلی مطلق چند هفته‌ای ارزیابی کرد و گفت: در این روش باید تنها برای رفع حوائج حیاتی و ضروری اجازه عبور و مرور داده شود.

دکتر رضا چمن  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به طولانی شدن فرآیند مبارزه با این همه‌گیری اظهار کرد: کادر درمان و پزشکی با خستگی مفرط، در حال حاضر  دچار فرسودگی شدند و این در حالی است که متاسفانه امروز شرایط بحرانی‌تر از هر زمان دیگری‌ست و از همین رو نیاز به اقدامات ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به سیر صعودی مبتلایان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه افزود: در حال حاضر بالاترین روند تصاعدی ابتلا به بیماری را از آغاز دوره مقابله با بیماری کرونا در مجموعه تحت‌پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود شاهدیم.

وی با بیان اینکه به صورت متوسط ۳۸۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا در هر شبانه روز به مراکز درمانی مراجعه می کنند ادامه داد: همچنین به طور متوسط ۶۲ نفر در هر شبانه روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌تحت‌پوشش این دانشگاه بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش این دانشگاه هستند بیان کرد: به طور میانگین در این ایام بیش از ۱۸۵ نفر در هر شبانه روز با تست مثبت کرونا شناسایی می شوند.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی مدافعان سلامت گفت: تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی با محدودیت‌های فراوان و کمبود اعتبارات مالی به سختی در حال انجام است.این در حالی است که امروز دانشگاه های علوم‌ پزشکی نیاز دارند تا منابع مالی جدید و اعتبارات لازم برای تقویت امور به آنها تزریق شود.

دکتر چمن با اشاره به لزوم تعطیلی مطلق در مناطق پرخطر گفت: ما ‌معتقدیم که تعطیلی مطلق بدون هیچگونه فعالیتی و تنها برای اقدامات لازم و حیاتی به مدت چند هفته، نیاز امروز ما در بحث ‌مقابله با کرونا است.

چمن جدا از درمان، از واکسیناسیون به عنوان مهمترین ماموریت فعلی دانشگاه نام برد و گفت: مهم ترین کار ما در بحث پیشگیری، واکسیناسیون جامعه است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۸ هزار دُز واکسن تزریق شده که به این ترتیب ۲۳ درصد از جمعیت بالای بیست سال تحت پوشش این دانشگاه واکسینه‌شدند.

این متخصص اپیدمیولوژی معتقد است: توزیع واکسن بهتر و نهایتا افزایش سرعت واکسیناسیون می‌تواند در کنترل شیوع بیماری کرونا تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خیز پنجم کرونا همه باهم علیه کرونا علوم پزشکی شاهرود تحت پوشش این دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تعطیلی مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • همایش پیاده روی در یاسوج