Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:57:46 GMT

بنزین سوپر کمیاب شد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۷۲۶۷

بنزین سوپر کمیاب شد؟

اگر به یاد داشته باشید، در دوره‌های پیشین سهمیه بندی سوخت مالکان خودروها می‌توانستند با استفاده از کارت سوخت، از هر دو بنزین معمولی و بنزین سوپر استفاده کنند که قیمت بنزین سوپر قدری گران‌تر از بنزین معمولی بود. با این حال در مرحله جدید سهمیه بندی بنزین سوپر از فرآیند عرضه با کارت سوخت حذف شده است و در صورتی که فردی بخواهد باک اتومبیل خود را با بنزین سوپر پر کند، باید به ازای هر لیتر بنزین سوپر مبلغ ۳۵۰۰ تومان را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قیمت بنزین عادی با استفاده از کارت سوخت ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شده است.

مطابق اظهار نظر عضو هیات مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور، عدم استقبال مردم از بنزین سوپر سبب شده است تا این محصول از چرخه سوخت برخی جایگاه‌ها حذف شود. مطابق گفته‌های وی، سهم بنزین سوپر که پیش از سهمیه‌بندی و شیوع کرونا ۳۰ درصد از کل بنزین عرضه شده در کشور بوده، اکنون به ۴ درصد رسیده است. میزان تبخیر بنزین سوپر بیشتر از بنزین عادی است و در صورتی که پمپ بنزین سوپر بدون استفاده باقی بماند، خسارت مالی قابل توجهی به جایگاه وارد می‌شود

این اتفاق در حالی است که علاوه بر خودروهای وارداتی، بسیاری از اتومبیل‌های داخلی همچون محصولات خانواده پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوقدار، رانا و ۲۰۷ و همچنین دنا، دنا پلاس و سمند LX‌ با موتور EF۷ نیاز به بنزین سوپر دارند. طبیعی است که اگر امکان استفاده از بنزین سوپر با کارت سوخت و قیمتی بالاتر از قیمت بنزین سهمیه‌ای ایجاد شود، روند عرضه و تقاضا بنزین سوپر به وضعیت قبلی بازخواهد گشت و علاوه برآن مالکان خودروها نیز از گزند تعمیرات ناخواسته همچون شستشوی مکرر انژکتور در امان خواهند بود./خودرو بانک

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین بنزین سوپر بنزین سوپر کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده

مهدی سید هاشمی اظهار داشت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آن‌ها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • سوپر پاس گل سامان سوخت! (ویدیو)