Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کتاب  "نوشانوش"، بازگو کننده خاطرات جنگ در دو جبهه ایران و عراق است و روایت‌های جذابی از زندگی و خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی دو رزمنده ایرانی و عراقی روایت می‌کند. در این رمان خاطرات و داستان‌های عاشقانه «عامر رشید» سرباز عراقی که دفترچه خاطراتش به دست رزمنده ایرانی علی شیر شفیعی می‌افتد، می‌خوانیم که در نوع خود جذاب و خواندنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رمان نوشانوش داستان دو شخصیت در دو اردوگاه متفاوت است. از اردوگاه خودی، "علی شیر" از قاب نگاه خودش و اطرافیانش معرفی می‌شود. دغدغه‌ها و ماجراهایش در روستا تا شهر و پشت خاکریز جنگ و همراه با نگاه او به زندگی، عشق زمینی و باور‌ها و ...، اما در جبهه‌ی مقابل او هم استوار عراقی یا همان توپچی تانک، نیز باور‌ها و باید و نباید‌های خودش را دارد.

این شخصیت از زبان خودش معرفی می‌شود و بی آن که خودش بخواهد، برای مخاطب دست به اعتراف می‌زند. عامر معشوقه دارد و مدام به او فکر می‌کند. در عین حال نمی‌تواند بی خیال مرام و مسلک حزبی خود باشد. او هم می‌خواهد جنگ را ببرد و هم به معشوقه برسد؛ و در این رهگذر به نگارش خاطرات خود می‌پردازد نوشته‌هایی که می‌شود کلیت دشمن را در در آن دید و شناخت. گاهی شور و هیجان دارد و گاهی دچار افسردگی و یاس می‌شود اما در نهایت باز بر باور حزبی و عقیدتی خود وفادار می‌ماند و تا جای ممکن تلاش خودش را می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کاش می‌دانستم سربازان بعثی هم مثل ما شور و شوق جنگیدن دارند یا این که نه، با زور سرنیزه و از ترس جوخه‌های اعدام پای به میدان جنگ می‌گذارند؟ اصلا فارغ از ماجرای جنگ، همیشه دوست دارم بدانم رقیب چگونه دنیایی دارد و برایم چه جور نقشه‌هایی می‌کشد؟ مثل همان وقت‌هایی که با تیم‌های رقیب قرار مسابقه‌ی فوتبال می‌گذاشتیم و شب می‌افتادم توی رختخواب و به حریف و برنامه هایش برای بازی فکر می‌کردم.»

این اثر به قلم محمد محمودی نورآبادی از نویسندگان برجسته حوزه ادبیات پایداری و نویسنده آثار برگزیده «سرریزون»، «کاش چشمهایش دروغ گفته باشد»، «خنده زار»، «نبرد هِسجان» در جشنواره‌های دوسالانه انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، هفتمین جشنواره پاسداران اهل قلم، چهارمین جشنواره کشوری داستان انقلاب و دیپلم افتخار در پنجمین جشنواره‌ی کشوری به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «نوشانوش» در ۲۰۰ صفحه قطع رقعی به قلم محمد محمودی نورآبادی با طراحی جلد آرزو آقابابائیان و صفحه آرایی احسان جعفرپیشه و با قیمت ۳۸ هزارتومان توسط به‌نشر منتشر شده است و علاقمندان جهت تهیه کتاب می‌توانند علاوه بر مراجعه به فروشگاه‌های کتاب آستان قدس رضوی در سراسر کشور از طریق سایت www.behnashr.com نیز این اثر را تهیه نمایند.

انتها ی پیام// ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ادبیات پایداری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند