Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی گسترش دامنۀ جنگ به شهر‌های بزرگ کشور، شماری از بزرگان قومی در قندهار با صدور یک قطع‌نامه از سازمان ملل متحد خواسته‌اند که برای مهار جنگ کنونی در افغانستان اقدام کند.

در قطع‌نامه بزرگان قومی در قندهار آمده‌است که جنگ افغانستان ریشه در بیرون از افغانستان دارد و کشور‌های همسایه به‌گونۀ عملی در جنگ افغانستان دخیل اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید یعقوب آغا، یکی از بزرگان قوم در قندهار گفت: «سر هر مسئول و بزرگ صدا می‌کنیم که از لوی قندهار دفاع کند، نه تنها از ولایت قندهار ».

جلوگیری از دو دستگی میان حکومت، رهبران و چهره‌های پرنفوذ سیاسی از موضوعاتی دیگر این قطع‌نامۀ بزرگان قومی قندهار است.

در بخش دیگری از قطع‌نامه، هشدار داده شده‌است که اگر مردم و رهبران سیاسی در برابر طالبان بسیج نشوند اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

محمد حق حقمل، بزرگ قوم در قندهار بیان داشت: «ما نمی‌خواهیم که تجربۀ گذشته دوباره تکرار شود. به‌گونۀ مثال، سقوط دولت نجیب و پایان قدرت مجاهدین که باعث شد نظام در افغانستان ازبین برود.»

نیک محمد جرأت، مشاور رییس‌جمهور در امور مردمی نیز افزود: «جنگ نیابتی که به رهبری بیرونی‌ها بر سر افغان‌ها روان است با جدیت نکوهش می‌کنیم و در برابر آن می‌ایستیم.»

نزدیک به یک ماه است که جنگ میان نیرو‌های دولتی و طالبان در حومه‌های شهر قندهار ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان سازمان ملل تحولات افغانستان بزرگان قومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک شهر یکی از مالکان جدید باشگاه پرسپولیس قصد داشت برای اولین حرکت برای حمایت از سرخپوشان بلیت های بازی پرسپولیس و سپاهان را خریداری کند و در نهایت هواداران با پرداخت دو هزار تومان بلیت ها را تهیه کنند و ما التفاوت رقم بلیت را بانک شهر بپردازد اما با این درخواست باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد.

پیش از این هم سازمان لیگ اعلام کرده بود هیچ باشگاهی از این پس حق ندارد بلیت بازی های تیمش را خریداری کند. البته پرسپولیس مدعی است که قصد رایگان کردن بلیت را نداشته اما با این حال باز هم سازمان لیگ با این خواسته موافقت نکرده است.

بازی پرسپولیس و سپاهان از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • شکست ناپذیری آرسنال مقابل بزرگان؛ نمایش پرده آخر در اولدترافورد