Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:39:34 GMT

کاهش ساخت مسکن باعث افزایش قیمت آن شده‌است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۷۳۵۴

کاهش ساخت مسکن باعث افزایش قیمت آن شده‌است

ایسنا/هرمزگان مدیرشعب بانک مسکن استان هرمزگان گفت: در حال حاضر وضعیت مسکن خوب نیست و باید هر چه زودتر ساخت مسکن آغاز شود تا بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را تامین کنیم. 

علی کمالی صبح امروز (۱۷ مردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار خبرنگاران روشنگری و شفافیت است و این قشر از جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند، افزود:  بانک مسکن همواره تلاش کرده‌است ارتباط خوبی با خبرنگاران داشته‌باشد و اخباری که نیاز جامعه است را از طریق رسانه‌ها به مردم منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر این مهم در کشور مغفول ماند که این امر باعث افزایش قیمت آن در کشور شده‌است.

کمالی خاطرنشان‌کرد: تلاطم بازار مسکن به حدی بوده که در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه قدرت خرید مسکن را ندارند و این امر باعث بالا رفتن اجاره بها شده‌است.

وی با اشاره به ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی در سال جاری در استان بیان‌کرد: با همکاری بنیاد مسکن و در پروژه طرح ملی مسکن و با مشارکت انبوه‌سازان استان این واحدها در حال ساخت هستند اما نیاز استان بیش از این تعداد است.

کمالی اظهارکرد: بانک مسکن به عنوان تامین‌کننده مالی بخش مسکن فعالیت می‌کند و خود به صورت مستقیم به ساخت مسکن ورود نمی‌کند.

این مقام مسئول به تجربه بانک مسکن در اجرای پروژه‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در هرمزگان تجربه ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن مهر، مسکن روستایی و بافت فرسوده را در کارنامه خود دارد و ما این آمادگی را داریم تامین مالی برنامه‌های دولت در زمینه مسکن را به خوبی اجرایی کنیم.

کمالی به یکی از شعارهای دولت جدید که ساخت مسکن است اشاره کرد و ادامه‌داد: در حال حاضر وضعیت مسکن خوب نیست و باید هر چه زودتر ساخت مسکن آغاز شود تا بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را تامین کنیم. 

وی به افزایش مبلغ تسهیلات مسکن اشاره و عنوان‌کرد: یکی از تسهیلات پرداختی بانک مسکن، تسهیلات ساخت در بافت فرسوده است که مبلغ آن از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافته‌است و نرخ این تسهیلات ۹درصد است. همچنین در سال جاری تاکنون برای ۴۰۰ واحد در بافت فرسوده تسهیلات پرداخت شده‌است. 

کمالی اضافه‌کرد: برای انبوه‌سازان نیز تسهیلات تا مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش یافته‌است و اگر انبوه‌سازان در ساخت مسکن از فناوری‌های نوین استفاده نمایند این تسهیلات تا مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد و نرخ آن ۱۸ درصد است. 

کمالی در پایان گفت: در سنوات اخیر ساخت مسکن کاهش یافته‌ که این موضوع باعث افزایش قیمت آن شده‌است که امیدواریم در دولت جدید با برنامه‌هایی که باری ساخت مسکن دارد قیمت‌ها کاهش یابد و همه بتوانند صاحب‌خانه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میلیون ریال بانک مسکن ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن