Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بازگیر رئیس اداره ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک و با حمایت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار در آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: محور‌های مورد تاکید این جشنواره نقش تئاتر در حمایت از (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها)، نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۴ آذر سال ۱۳۶۵ که به عنوان روز مقاومت و پایمردی مردم این شهرستان نامگذاری شده است، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حماسهی مدافعان حرم و شهدای امنیت، آداب، سنن، رسوم و باور‌های بومی و محلی، نفی تروریسم، جنگ و کوشش برای صلح جهانی کرونا، آسیب‌های اجتماعی، همدلی، کمک مومنانه و پاسداشت فداکاری مدافعان و شهدای سلامت است.

بازگیر افزود: بخش رقابتی به منظور اصالت بخشی به محور‌های مورد تاکید جشنواره و با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته شده برگزار می‌شود و با تاکید بر بهره مندی از متون ایرانی، به کارگیری متون غیرایرانی مانعی ندارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی اندیمشک تصریح کرد: آثار راه یافته در این بخش تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت و در این بخش ضرورت دارد به همراه ۳ عدد لوح فشرده اثر، مشخصات کامل کارگردان، آدرس پستی، شماره تماس، مشخصات نویسنده نمایشنامه در قالب فایل word، ۵ قطعه عکس از نمایش با فرمت JPG در سایز ۲۰۰۰×۳۰۰۰ پیکسل و فایل عکس پرسنلی کارگردان ارسال گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش میهمان ستاد برگزاری براساس محتوا و تاکید بر کیفیت آثار چند نمایش از هنرمندان کشور را برای حضور در این بخش انتخاب و معرفی خواهد کرد و بدیهی است از هر کارگردان فقط یک نمایش به جشنواره راه می‎یابد و ستاد برگزاری از پذیرش نمایش‎هایی که در ادوار پیشین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ حضور داشته‎اند، معذور است.

او گفت: ستاد برگزاری جشنواره تعهدی در قبال تامین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش‎ها نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول آماده سازی صحنه را ارائه خواهد کرد، ستاد برگزاری جشنواره آثار منتخب را بر اساس بازبینی لوح فشرده تایید خواهد کرد و  هرگونه تغییرشامل (بازیگر، دکور، میزانسن، متن) باعث خروج از جدول جشنواره خواهد شد و نمایش‌های ارسالی گروه‌ها می‌بایست تولید سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ باشد در غیر اینصورت مورد بازبینی قرار نخواهد گرفت.

بازگیر اظهار داشت: مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه تحویل شود، ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد نخواهد داشت، تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر، به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی کارگردان (صاحب اثر) است و میزان کمک هزینه گروه‎ها بر اساس مقررات موجود (بعد مسافت از شهر مبدأ، حجم دکور، تعداد نفرات) محاسبه و پرداخت خواهد شد.

او گفت: نوشتن شماره صندوق پستی دبیرخانه و شماره تماس کارگردان بر روی پاکت پستی الزامی است و مهلت ارسال آثار ۱۰ آذر ماه است و جشنواره یکم تا ۵ آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

نشانی دبیرخانه دائمی:خوزستان. اندیمشک. کوی زیباشهر. خیابان شهید دلپذیر. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک صندوق پستی: ۳۷۱ و تلفن تماس: ۴۲۶۳۹۸۰۰- ۴۲۶۵۴۰۶۳-۰۶۱ است و شماره تماس ۰۹۱۶۰۶۱۱۵۸۸ جهت هماهنگی قرار دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تئاتر تئاتر شهر فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد