Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم از اشتغال بیش از ۵۰ درصدی فارغ التحصیلان کارشناسی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بیش از ۷۵ درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی شاغل هستند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره کارآمدی دانشگاه‌ها در اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: دانشگاه‌ها به تربیت دانشجویان خود در زمینه‌های مختلف و محیط‌های اجرایی و فعالیت‌های اجتماعی و برای تحصیل و تحقیق و حضور در جوامع علمی آینده می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به تدریج فارغ التحصیلان دانشگاهی در مشاغل مختلف قرار می‌گیرند. ما در دو الی سه سال گذشته پایش و رصدی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی انجام داده ایم، یعنی از فارغ التحصیلان دانشگاهی سال‌های ۹۲ به بعد و وضعیت اشتغالشان از روی اینکه آیا برای آن‌ها بیمه پرداخت می‌شود یا خیر، رصد کردیم و آمار خوبی را از آن به دست آوردیم.

غلامی تصریح کرد: این آمار نگرانی‌های موجود از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را تا حدودی کاهش داد. به صورتی که بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه‌ها شاغل بودند و بخشی از آن‌ها به علت ادامه تحصیل دنبال شغل نبودند و درس را ترجیح می‌دادند.

سخت بودن کشف آمار اشتغال دانش آموختگان متناسب با رشته تحصیلی خود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی شاغل هستند، تاکید کرد: آمار اشتغال رشته‌های مختلف در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی با یک دیگر متفاوت است، لذا این موضوع یک رصد عمومی و کلی بود که توانستیم انجام دهیم، اما کشف اینکه چه کسی در رشته تخصصی خود درس خوانده و به سرکار رفته به خصوص در بخش کارشناسی بسیار سخت است.

او گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانش آموختگان مناسب با رشته تحصیلی خود شاغل شده اند و این موضوع میان محصلان و استادان امیدواری ایجاد می‌کند، این موضوع باعث شد تا وزارت علوم تصمیم به برگزاری دوره‌های اشتغال پذیری و مهارت افزایی برای دانشجویان در دوران تحصیلشان بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: این دوره‌ها کمک می‌کنند تا محصلان در ارتباط با رشته تحصیلیشان به منظور دست یابی به رشته متناسب با آن به راحتی دست یابند و در مشاغل موفق باشند که این وضعیت آمار خوبی را به ما رساند و امیدواریم که انشالله ادامه یابد.

استفاده از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا یک کار ارزشمندی بود

غلامی درباره کیفیت آموزش‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا اظهار کرد: در دوران کرونا به ناچار به سمت آموزش‌های از راه دور یا آموزش‌های مجازی حرکت کردیم.

او افزود: استفاده از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا یک کار بسیار ارزشمند و مهمی بود، در واقع ما با آمادگی حداقلی و بسیار کم به سمت آن پیش رفتیم.

غلامی تصریح کرد: به علت اجباری که در استفاده از آموزش‌های مجازی پیش آمد، تمامی دانشگاه‌های کشور در ماه‌های اول به خوبی توانستند پوشش وسیعی را در خصوص آموزش‌های مجازی برای دانشجویان خود ایجاد کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استفاده زودهنگام از آموزش‌های مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود؛ چرا که دانشگاه‌های کشور توانسته بودند با ظرفیت بسیار بالا خود را با شرایط سخت در دوران ویروس کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.

بیشتر بخوانید: وزیر علوم: پذیرش دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های جهان در اولویت است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دانشگاه وزیر علوم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه وزیر علوم فارغ التحصیلان دانشگاهی آموزش های مجازی تحقیقات و فناوری دانش آموختگان دانشگاه ها وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال